Test: Nissan Juke N-Sport Hybrid 143

Test: Nissan Juke N-Sport Hybrid 143

Nedavni blagi redizajn Jukea je donio djelomično novu unutrašnjost, no najveći novi aduti su mu žuta boja karoserije, kao na prvoj generaciji, te novi paket opreme N-Sport, baš ovakav kakav smo imali prilike i testirati.

Proace Max je najveći kombi iz Toyote, a predstavljen je i Hilux Hybrid 48V
Test: Renault Captur E-Tech Engineered 145 Hybrid
Test: Renault Clio Iconic Esprit Alpine E-Tech Engineered 145 Hybrid

Ono što je dobro ne treba mijenjati, složit će se mnogi, zato je i Nissan prilikom predstavljanja druge generacije modela Juke prikazao automobil koji je, posebice sprijeda, vrlo sličan prethodniku, a ni nakon redizajna nema promjena. Naime, druga je generacija Nissana Juke predstavljena 2019. godine, a početkom ove godine je predstavljena i redizajnirana verzija koja izvana, osim boje, ne donosi ništa novoga. To znači kako su u Nissanu pogodili točno ono što kupci žele, a sada je pridodana i žuta boja karoserije, kao na prvoj generaciji, baš na zahtjev kupaca. Uz boju karoserije, izvana se mogu vidjeti i novi aluminijski naplatci kao i male razlike oko prednje maske motora i to je to. A Juke i dalje izgleda atraktivno iz svih kuteva, posebice u novoj N-Sport opremi koja uključuje dvobojnu karoseriju i 19-inčne Akari aluminijske naplatke.

Tu su i sjajno crni detalji na karoseriji koji se odlično nadopunjuju na ostatak dizajna. Sprijeda su naglašena velika okrugla svjetla te „obrve“ koje su ujedno i LED dnevna svjetla, odnosno pokazivači mjera. Iako je riječ o modelu koji u nazivu ima sport, straga se ne vide nikakvi lažni ispušni otvori, a nije napravljen ni veliki difuzor u donjem dijelu branika koji ničemu ne služi, pa nas veseli kako se Nissan nije pridružio ostalim proizvođačima. Jedino je naglašeniji krovni spojler, a ugrađen je i stražnji brisač, koji se pokazao odličnim za vrijeme kišnih dana, a kojeg izbacuje sve više proizvođača na SUV modelima.

Gledajući s boka, Juke ima coupeovske linije, iako nije službeno u toj klasi, a dobrom izgledu pridonose i sakrivene stražnje ručice za otvaranje vratiju, no kako su postavljene visoko, djeca će jako teško doći do njih. A pomalo kupeovske linije te ugradnja baterije hibridnog sustava rezultirali su nešto manjim prtljažnim prostorom koji u osnovi ima obujam od 354 litre, dok s preklopljenim naslonima obujam raste na 1237 litara. No ostalo je mjesta za rezervni kotač smanjenih dimenzija i ostale sitnice ispod podnice.

Ulaskom u unutrašnjost odmah je vidljivo kako je došlo do mnogih promjena nov je dizajn kožnih sportskih sjedala s integriranim naslonima za glavu u koje su ugrađeni i Bose zvučnici koji odlično pridonose glazbenoj kulisi u vožnji i jako su nam se svidjeli. Doduše, fali nam malo basa, ali zato barem nema bučnih vibracija iz vratiju. Ispred vozača je odličan maleni upravljač s fizičkim tipkama, a iza njega je smještena nova digitalna instrument ploča dijagonale 12,3 inča. Nudi nekoliko načina prikaza, a sve je prilično veliko i lako čitljivo.

Novost je i čitav gornji dio središnjeg grebena koji donosi novi 12,3-inčni multimedijski zaslon visoke rezolucije ispod kojeg su se smjestile fizičke tipke multimedije i kamera, ali i okrugli gumb za podešavanje glasnoće. Izvrsno! Žuti detalj oko novog dijela također pridonosi odličnom ugođaju u kabini. Nisu se mijenjale komande klimatizacije koje su odvojene od zaslona i dolaze s fizičkim tipkama i gumbima i savršene su za podešavanje bez micanja pogleda s ceste, a jedini problem mogu imati visoki vozači kojima će novi središnji ventilacijski otvori zaklanjati pogled na tipku za grijanje sjedala, pa će se morati sagnuti kako bi vidjeli je li grijač uključen i na koju jačinu.

Tu su i USB priključci te polica s bežičnim punjačem mobitela, a u nastavku je tipka za paljenje automobila i klasična ručica automatskog mjenjača, što je danas također sve rjeđe vidjeti u novim automobilima s automatskim mjenjačem. Tu je i praktičan prekidač za odabir načina vožnje, kao i prekidač ručne kočnice. Šteta je samo što su tipke e-Pedal i EV prilično „sakrivene“, odnosno do njih je teško doći dok ste naslonjeni na središnji naslon. Naime e-Pedal vam omogućuje koženje motorom, odnosno boljom regeneracijom pri kočenju, no šteta je što ne zaustavlja vozilo u potpunosti, već do brzine od par km/h. Također, naslon za ruke je udoban i prilično širok za ovu klasu automobila, no nije podesiv po dužini pa će nižim vozačima on biti postavljen previše otraga. Prostora na prednjim sjedalima je i više nego dovoljno u svim smjerovima, no straga je nešto skučenije, iako će prosječno visoki putnici imati sasvim dovoljno mjesta i za koljena i za glavu. Nažalost, ventilacijskih otvora nema, no tu je USB koji će omogućiti lako punjenje uređaja.

Dobro poznati hibridni pogonski sustav je poznat iz mnogih modela Renault grupe, a riječ je o kombinaciji 1,6-litrenog atmosferskog benzinskog motora s četiri cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 69 kW/94 KS i okretni moment od 118 Nm, elektromotor koji razvija snagu od 36 kW/49 KS i okretni moment od 205 Nm, a tu je i elektropokretač od 15 kW te vodom hlađena baterija koja ima kapacitet od 1,2 kWh. Ukupna snaga sustava je 105 kW/143 KS.

Naravno, riječ je o sustavu koji sam puni bateriju i to oduzimanjem gasa ili kočenjem, no za razliku od nekih konkurenata ipak se mrvicu više vozi na benzin nego na struju. No bez obzira na to, potrošnja je ostala niska – 5,9 litara na 100 km. Na autocesti troši najviše, u prosjeku 7 do 8 litara, ovisno koliko vam je teška noga na gasu, dok će u gradu potrošiti najmanje, i to između 5 i 6 litara, dok će na otvorenoj cesti trošiti između 6 i 7 litara. Čitav sustav radi bez ikakvih trzaja i cukanja, pa ćete samo po zvuku znati vozite li na struju ili benzin. Ovakav sustav je i dalje najbolja moguća alternativa za nekadašnje dizelaše jer troši malo, a istovremeno i ispušta manje CO2 nego sam benzinski motor. Uz to, nema potrebe za kablovima za punjenje i razmišljanja gdje ćete ga puniti.

Cijena testnog modela se popela na 36.978 eura što je popriličan novac za gradski SUV, no ovdje je riječ o izvedbi s gotovo svom opremom, najsnažnijim motorom u ponudi i automatskim mjenjačem. A svatko tko želi biti viđen u ovom automobilu će izabrati baš ovakvu izvedbu. No s redizajnom je dostupno i više paketa opreme s hibridnim motorom, pa je tako moguće naručiti i Juke Acenta, odnosno osnovni paket opreme kada mu cijena pada na 29.038 eura. Doduše, ta izvedba nema toliko opreme ni atraktivnosti, ali svejedno donosi 12,3-inčnu multimediju, stražnju kameru, sigurnosni paket, klimu i ostalu opremu. Par tisuća eura možete uštedjeti i odabirom benzinskog motora sa 114 KS i automatskim mjenjačem koji se može dobiti u N-Sport paketu opreme po cijeni od 32.218 eura, dok najpovoljniji Juke u Hrvatskoj košta 23.831 eur i dolazi sa slabijim motorom i ručnim mjenjačem.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4210 x 1827 x 1593 mm
Osovinski razmak 2636 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1325 kg/ 469 kg
Veličina prtljažnika 354/1237 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, Multi-Mode
Snaga 105 kW / 143 KS
Okretni moment 205 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 166 km/h / 10,1 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,9
CO2 emisija 111 g/km
Cijena 36.978 eur
Oprema 12,3-inčni multimedijski sustav, 12,3-inčni digitalni instrumenti, automatski klima-uređaj, sportska sjedala s integriranim Bose zvučnicima, kamere u 360 stupnjeva, ProPilot Assist, naslon za ruke sprijeda, inteligentni ključ, E-Pedal, dvobojna karoserija,19-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI