Renault je na konferenciji ChangeNOW predstavio koncept Scénic Vision, model koji će na tržište stići 2024. godine, a donijet će novi izgled, ali i pogonske sklopove. On će pomoći Renaultu da postigne ugljičnu neutralnost u Europi do 2040. godine, odnosno globalno do 2050. godine.
„Sve naše korporativne obveze nisu dovoljne ako ih ne primjenjujemo i na vozilima. Zato sam Renaultove timove zamolio da osmisle prvo konceptno vozilo koje u potpunosti utjelovljuje našu novu strategiju za zaštitu okoliša, društvenu odgovornost i upravljanje te njezina tri stupa: okoliš, sigurnost i uključivost. Nazvali smo ga Scénic Vision. Scénic, po našem kultnom „automobilu za život”, i Vision jer ispunjava nova očekivanja,” izjavio je Luca de Meo, direktor Renault Grupe i marke Renault.
Scénic Vision otvara novi put prema održivijoj, sigurnijoj i uključivijoj mobilnosti. Tako je napravljen od više od 70 % recikliranih materijala, a čak 95 % tih materijala se mogu ponovno reciklirati. Svrha njegova hibridnog električnog pogona i pogona na vodik jest skratiti vrijeme punjenja i smanjiti ugljični otisak, uključujući onaj baterije. Renault Scénic Vision ima nultu stopu emisija pri proizvodnji i uporabi, a ugljični otisak 75 % je manji od otiska električnog vozila s konvencionalnom baterijom. Tu su i tehnologije u vozilu koje omogućuju još bolju razinu sigurnosti za vozača i putnike jer smanjuju učestalost nezgoda za do 70 %.
„Konceptno vozilo Scénic Vision oličenje je transformacije Renaulta u zelenije društvo usmjereno na tehnologiju, u skladu s planom Renaulution. S lakoćom se nosi s izazovima povezanima s klimom, očuvanjem resursa, sigurnošću i zdravljem korisnika te pristupačnošću. Otvara novo poglavlje u razvoju naših vozila kako bismo im, od dizajna do postupanja na kraju životnog ciklusa pristupali na ekosustavan način. Vozilo nije samo predmet dizajna, već predstavlja niz ciljeva koje si je Grupa zacrtala i koje će postupno uvoditi u nadolazeće generacije vozila,” izjavljuje Cléa Martinet, potpredsjednica Odjela za održivost Grupe.
Scénic Vision je dug 4490 mm, širok 1900 mm i visok 1590 mm, a međuosovinski razmak je dug 2835 mm. Sama podnica vozila izrađena je od aglomeriranih ostataka plastike iz različitih izvora (boce mlijeka, plastične cijevi itd.). 30 % plastike u vozilu dolazi iz bioloških izvora. Oprema vozila izrađena je od recikliranog ugljika iz zrakoplovne industrije. Spremnik gorivne ćelije je pak izrađen od ugljičnih vlakana iz recikliranog papirnog otpada.
Ovaj model je opremljen i tehnologijom H2-Tech, što označava hibridno vozilo, na električni pogon i pogon na vodik, opremljeno gorivnom ćelijom od 16 kW. Tehnologija H2-Tech temelji se na tehnologiji za povećanje dosega (Range Extender) koja omogućuje upotrebu dvostruko lakše baterije za isti doseg, čime se pridonosi dekarbonizaciji izvan same elektrifikacije vozila. Iako se to rješenje osmišljava za osobne automobile, Renault Grupa u okviru projekta Hyvia (zajednički pothvat s društvom Plug Power) već nudi H2 rješenja za laka gospodarska vozila.
Zahvaljujući već sklopljenim partnerstvima, ugljični otisak vozila 75 % je manji od otiska električnog vozila kao što je Megane E-TECH Electric. Njegova baterija proizvodi do 60 % manje emisija ugljika od konvencionalne baterije zahvaljujući primjeni kratkih petlji i niskougljičnih izvora minerala te upotrebi niskougljične energije za konstrukciju i proizvodnju baterije.
Kao što je već spomenuto, posebna pozornost je usmjerena na sigurnost, pa tako sustav kamera ugrađen na prednju stranu vozila povećava vidno polje vozača za 24 % jer projicira neposredno okruženje vozila na zaslon smješten na armaturnoj ploči. Zahvaljujući tome, kut vjetrobrana povećan je na 180 ° te pruža potpunu i pouzdanu vidljivost, a poklopac motora čini se prozirnim.
Tu je i sučelje za procjenu rizika pomaže prepoznati iznenadne stresne situacije. Nadoknađuje mogući nedostatak pozornosti vozača i pruža personalizirane savjete kako bi mu pomogao da konstantno poboljšava svoje navike u vožnji. Osim toga, sučelje vozaču pruža i personalizirane zdravstvene savjete analizirajući podatke koje prikupljaju kamere i senzori unutar kabine (stopa otkucaja srca, umor itd.).
Sustav za prepoznavanje lica omogućuje otvaranje vrata i prilagodbu postavki u skladu s profilom vozača. Sustav nudi i mogućnost prilagodbe uvjeta vožnje mogućem invaliditetu. Svako sjedalo opremljeno je mikrofonima i zvučnicima za vlastito zvučno okruženje (radio, visoka kvaliteta reprodukcije zvuka, vožnja uz glasovnog pomoćnika) uz održavanje optimalne komunikacije u vozilu. Retransmisija glasa putnika i vozača, a po potrebi i njihovo pojačavanje, olakšat će komunikaciju među putnicima u vozilu, posebno ako je među njima osoba slabijeg sluha.
Renault Scénic Vision je zaista prepun tehnologija, a većina njih će stići sa serijskom izvedbom već za dvije godine, koju će pokretati električni motor, a kasnije, oko 2028. godine, stići će i izvedba s kombiniranim pogonom na vodik.
KOMENTARI