Analogni automobil za digitalno doba – baren tako tvrdi Toyota za novi GR86

Analogni automobil za digitalno doba – baren tako tvrdi Toyota za novi GR86

Novi GR86 je treći globalni Toyotin model koji je razvijen uz pomoć Toyota Gazoo Racinga, a donosi novi 2,4-litreni boxer motor snage 234 KS i pogon na stražnje kotače.

Izgleda kako će redizajnirani Porsche 911 dobiti novi boxer motor
Subaru je proizveo 20 milijuna vozila s pogonom na sva četiri kotača
Konačno predstavljena i nova Toyota GR 86

Iako je predstavljen prije gotovo godinu dana, novi GR86 na europsko tržište stiže ovog proljeća, a donosi snažniji motor, pogon na stražnje kotače i atraktivnije dizajniranu karoseriju, a Toyota ga najavljuje kao ”analogni automobil za digitalno doba”, a ponosno ističu i kako je ovaj model razvijen u suradnji s Toyota Gazoo Racingom, a kao inspiracija je poslužio proslavljeni coupe GT86.

Novi GR86 je dobio potpuno novi benzinski boxer motor koji sada ima obujam od 2387 kubičnih centimetara i koji razvija maksimalnu snagu od 172 kW/234 KS pri 7000 okretaja, a povećan je i okretni moment na 250 Nm, koji je sada dostupan pri nižim okretajima nego kod prethodnika, već na 3700 okretaja.

Motor se može kombinirati sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem s istim brojem stupnjeva prijenosa, a o tom izboru ovise i performanse. Tako s ručnim mjenjačem ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6,3 sekunde, dok je maksimalna brzina 226 km/h. S automatikom ubrzanje do stotke traje 6,9 sekundi, dok je maksimalna brzina čak 10 km/h niža, odnosno 216 km/h! Oni koji izaberu automatik dobivaju i polugice iza volana putem kojih mogu mijenjati brzine.

Dorađen je i ovjes, štedjelo se na težini, a u ispušnom sustavu se nalazi nova središnja cijev zapremine 5,6 litara koja stvara potmuli zvuk prilikom ubrzavanja, pojačan sustavom aktivne kontrole zvuka (Active Sound Control) koji prenosi zvuk motora u kabinu. Radi smanjivanja buke i vibracija, GR86 ima nove, aluminijske nosače motora ispunjene tekućinom i izmijenjenu, ukrućenu konstrukciju uljnog kartera novog oblika s poprečnim rebrima.

Što se dizajna tiče, ovaj model je atraktivniji od prethodnika, a u tome mu zasigurno pomaže i nešto niža visina, ali i povećan međuosovinski razmak, a spušteno je i samo težište vozila, kako bi doživljaj u vožnji bio što bolji. Kupci će na izbor imati dvije vrste aluminijskih naplataka – 17-inčne s 10 krakova ili crne veličine 18 inča, a potonji dolaze s Michelin Pilot Sport 4 gumama.

Unutrašnjost donosi standardna sportska sjedala i sportski volan s GR oznakama, a sada je i ponuda prostora na stražnjim sjedalima nešto veća. Toyota je poradila na što boljoj ergonomiji prekidača, kako bi vozač trebao što manje micati pogled s ceste, a vozača očekuje 7-inčni zaslon instrument ploče, koja je djelomično i analogna, dok središnjom konzolom dominira zaslon dijagonale 8 inča, a komande klima uređaja su odvojene od zaslona.

KOMENTARI