50 godina zračnih jastuka: Mercedes-Benz patentirao prvi zračni jastuk 23.10.1971.

50 godina zračnih jastuka: Mercedes-Benz patentirao prvi zračni jastuk 23.10.1971.

Na današnji dan prije 50 godina Mercedes-Benz je patentirao zračni jastuk koji je dosad spasio mnogobrojne živote, a danas se ugrađuje u sve automobile, no razvoj i dalje traje, pa su sada predstavljeni i zračni jastuci za putnike na stražnjim sjedalima.

Ovo je novi Mercedes-Benz E-klase karavan
Mercedes-Benz Vision EQXX prešao preko 1000 km s jednim punjenjem baterija
Novi interijer Mercedes-Benz A-klase

Jedna od najvažnijih stavaka pasivne sigurnosti u vozilima su zračni jastuci, a prvi zračni jastuk je patentiran na današnji dan prije točno 50 godina! Patentirao ga je Mercedes-Benz, a nazivao se ”Uređaj za zaštitu od udarca za putnike u motornom vozilu”.

Razvoj je započeo 1966. godine, a prvi zračni jastuk u serijsko vozilo je ugrađen krajem 1980. godine i to u tadašnju S-klasu, odnosno model W126, a osim zračnog jastuka za vozača, taj je model bio opremljen i zatezačima pojaseva, a sam sustav je predstavljen u veljači 1981. godine na Salonu automobila u Amsterdamu.

Mercedes-Benz je 1992. godine u serijsku opremu uveo zračne jastuke za vozača i suvozača u modele S-klase, SL, 400 E i 500 E, dok je u drugim modelima bio opcija. A koliko su oni važni govori činjenica kako je radi njih spašeno mnogo života.

No tijekom devedesetih su se zračni jastuci razvijali dalje, pa su tako 1995. godine predstavljeni bočni zračni jastuci, dok su 1998. godine predstavljene bočne zračne zavjese. Bočni zračni jastuci koji su pokrivali glavu i prsa su pak predstavljeni 2001., a kasnije su još predstavljeni i zračni jastuci za koljena, jastuci u pojasevima, stražnji bočni zračni jastuci, a najnoviji su oni koji se ugrađuju između prednjih sjedala, a koji služe za zaštitu od međusobnog udara vozača i suvozača prilikom bočnih udaraca.

Uz to, Mercedes-Benz je predstavio i prednje zračne jastuke za dva vanjska putnika na stražnjim sjedalima, koji dodatno zaštićuju putnike straga, ali i one na prednjim sjedalima. Naravno, nisu samo zračni jastuci zaslužni za puno manji broj smrtnosti na cestama, već su tu uključeni i ostali aktivni i pasivni sigurnosni sustavi, a ”zahvaljujući” prevrtanju prve A-klase pri tzv. testu izbjegavanja soba, Mercedes je zaslužan i za puno brže uvođenje ESP sustava u vozila, no o tome nekom drugom prilikom.

KOMENTARI