U vrijeme ludih cijena benzinskih i dizel goriva, vozite pametno uz LPG

U vrijeme ludih cijena benzinskih i dizel goriva, vozite pametno uz LPG

Što kad bi LPG bio na glasu kao najbolje pogonsko gorivo za automobile? Valja spomenuti da je riječ o gorivu čije kvalitete nisu naširoko poznate: ekološki je prihvatljivo, pristupačno i sigurno.

Dacia Duster i dalje podržava akciju pošumljavanja Boranka
Grupa Taavura preuzima distribuciju vozila marki Renault, Nissan i Dacia
Renault Grupa zabilježila značajan rast u prošloj godini

Koliko je jednostavno koristiti plin? Je li praktično? Kako napuniti spremnik na benzinskoj postaji? Česta su pitanja korisnika koji nikada nisu koristili auto s plinskom instalacijom. Damien, voditelj odjela za međusektorske usluge pri Daciji, objasnio nam je zašto je ukapljeni naftni plin izabralo toliko kupaca Dacijinih dvogorivnih motor ECO-G. Zaključak je jednostavan: jednom kad prijeđete na plin, nikad se nećete vratiti na staro! Naftni plin… Zvuči opasno i zagađuje! Netočno! Istina je potpuno suprotna. LPG je neshvaćen i kupci od njega radi toga zaziru. Na glasu je kao opasan i zastario, što je potpuno neutemeljeno. LPG je kao gorivo usavršavan desetljećima; sada je siguran, pouzdan i jednostavan. Jeftiniji je od dizela, a pritom ispušta manje CO2 i manje čestica čađi. U brojnim ga se zemljama smatra čistim gorivom, stoga LPG vrijedi bolje upoznati.

”LPG je praktično, ekonomično, ekološki prihvatljivo i jednostavno gorivo. LPG je tako tipičan za Daciju!” rekao je Damien, voditelj odjela za međusektorske usluge pri Daciji. LPG nije ni za specijaliziranu upotrebu, a ni prolazni trend, već naprotiv. Upotrebljava se kao pogonsko gorivo od 1979., a u međuvremenu je pokorio svijet. Najviše se koristi u Koreji, Rusiji, Tajlandu, Meksiku i Turskoj. U Europi su predvodnici Poljska, Ukrajina i Italija. Danas LPG pokreće 28 milijuna vozila diljem svijeta. Damien dodaje da se ”prihvaćanje LPG-a u tim zemljama može objasniti ili prisustvom golemih rezervi prirodnog plina ili poreznim olakšicama jer ga se smatra čistim gorivom (manje emisije CO2 i niže naknade za onečišćenje okoliša)”.

Većina automobila pokretanih dvogorivnim motorom naknadno je opremljena potrebnom opremom. Riječ je o procesu koji zahtijeva suradnju sa specijaliziranim prerađivačima koji nisu dio proizvođačeve mreže. No, u protekle je dvije godine LPG-u porasla popularnost. Prodaja je u jeku rasta cijena benzina i dizela doživjela pravi procvat pa danas svjedočimo sve većem broju vozila sa serijski ugrađenim dvogorivnim motorom. Dacia je odvažna marka koja iz temelja mijenja svijet automobila svojim jedinstvenim poslovnim modelom i esencijalnim pristupom razvoju pristupačnih i suvremenih vozila. Dacia vjeruje u LPG od 2010. Trenutno je jedina marka na tržištu koja nudi LPG kao opciju u svim modelima pokretanim termičkim motorima, što samo dokazuje njezinu hrabrost! ”Dacia je učinila LPG pristupačnijim rješenjem tako što ga je ponudila u svim svojim modelima – Sanderu, Sanderu Stepway, Loganu, Dusteru i novom Joggeru, prepoznatljivima po oznaci ECO-G”, izjavio je Damien.

I tako LPG doživljava eksplozivan rast! U Francuskoj se, primjerice, prodaja učetverostručila u prvoj polovici 2021. u usporedbi s 2020., a u usporedbi s 2019. čak je 15 puta veća. Za ovaj znatan rast zaslužna je prvenstveno Dacia: 2020. Dacijina vozila činila su 78 % svih novih vozila s pogonom na LPG prodanih u Francuskoj. U Hrvatskoj je naprimjer prodaja plinskih inačica na Daciji skočila s 3 % u 2019. na 64% u 2021. To je fantastičan rezultat koji puno govori o tome kako su LPG i Dacijina filozofija dobar spoj! Činjenica da se Dacijin provjereni LPG sustav ugrađuje na motor TCE 100 ECO-G već na proizvodnoj liniji znak je sigurnosti i pouzdanosti. Može se pohvaliti istim trajanjem jamstva proizvođača (3 godine / 100.000 km), troškovima održavanja i servisnim intervalima te obujmom prtljažnika kao i benzinska inačica. Spremnik za LPG optimalno je smješten na mjestu gdje se obično nalazi rezervni kotač.

Brojni novi kupci osjećaju se sigurnijima zahvaljujući originalnoj opremi i jamstvu proizvođača te su inačice s pogonom na LPG činile 20 % Dacijine prodaje 2020. U prvoj polovici 2021. činile su 28 % ukupne prodaje. To je prava priča o uspjehu, posebno kad se u obzir uzmu brojne prednosti. ”Dacijini kupci vrlo su pragmatični i traže vozilo koje im je korisno u svakodnevnom životu. Zahvaljujući dvogorivnom motoru s dvama spremnicima, LPG omogućuje doseg veći od 1000 km, a u slučaju novog Dacia Sandera i do 1300 km”, objašnjava Damien.

I za kraj objasnimo još što je LPG. LPG, odnosno ukapljeni naftni plin, mješavina je lakih ugljikovodika, uglavnom butana (koji se koristi u domaćinstvima) i propana. Riječ je o potpuno neotrovnu plinu. Kad izgara, ne proizvodi gotovo nikakve sitne čestice i pomaže smanjiti emisije NOx za koje je poznato da uzrokuju respiratorne bolesti. Ukupno 60 % LPG-a dobiva se iz prirodnog plina. Zahvaljujući dvama spremnicima, u dvogorivnoj inačici motor radi i na benzin i na LPG. Vozač može samostalno odabrati koje gorivo želi koristiti. U prosjeku LPG ispušta 10 % manje CO2 od benzina. U Europi je LPG dostupan na 32.000 postaja, odnosno na četvrtini ukupne mreže benzinskih postaja.

KOMENTARI