Mercedes-EQ EQS je trenutno najluksuzniji i najnapredniji električni automobil s autonomijom i do 770 km

Mercedes-EQ EQS je trenutno najluksuzniji i najnapredniji električni automobil s autonomijom i do 770 km

Mercedes je konačno predstavio EQS, najluksuzniji električni automobil današnjice, a postavljen je na novu platformu za električna luksuzna i poslovna vozila, a dio je strategije Ambition 2039 kojom Mercedes-Benz radi na tome da ponudi karbonski neutralna nova vozila unutar sljedećih 20 godina.

Sony Honda Mobility predstavlja prototip Afeela EV
Električna limuzina Mazda EZ-6 ipak stiže i na europsko tržište
Togg je predstavio električnu limuzinu T10F

Mercedes ubrzano predstavlja sve više električnih modela, a sada je predstavljen i najluksuzniji električni automobil na svijetu, barem trenutno. Već na prvi pogled je jasno kako se radi o Mercedesovom vozilu, barem ako se EQS gleda sprijeda, dok pogled sa strane i straga nudi novi doživljaj luksuzne limuzine.

Ista stvar je i u unutrašnjosti, gdje nas očekuje MBUX Hyperscreen, o kojem više možete pročitati ovdje, te obilje prostora za putnike zahvaljujući međuosovinskom razmaku koji se protegnuo na 3.210 mm. EQS ima prilično velike dimenzije, dug je 5.216 mm, širok 1.926 mm i visok 1.512 mm, a težina praznog vozila je oko 2,5 tone, ovisno o izvedbi. Nosivost mu je između 465 i 550 kg, a nudi i prtljažnik obujma 610 litara, odnosno 1.770 litara kada se preklope stražnja sjedala.

Mercedes-EQS je izuzetno inteligentno vozilo, jer može imati do 350 senzora, ovisno o opremi. Oni bilježe udaljenosti, brzine i ubrzanja, uvjete rasvjete, padaline i temperature, zauzeće sjedala kao i treptaj oka vozača ili govor putnika. Ovo mnoštvo informacija obrađuju kontrolne jedinice koje uz pomoć algoritama donose odluke munjevitom brzinom. Stoga, radi se o mozgovima. Novi EQS može proširiti svoje mogućnosti na osnovi novih iskustava jer je izuzetno sposoban učiti, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji (AI).

Uz to, komfor je isto tako na visokoj razini, pa su tu opcijska automatska comfort vrata sprijeda i straga. Kada se vozač približi automobilu, prvo se izvuče kvaka vrata. Ako se dodatno približi, vrata vozača se automatski otvore. Koristeći MBUX, vozač je također u mogućnosti otvoriti stražnja vrata, na primjer, kako bi djeca mogla ući u automobil.

Komforu pridonosi i standardno upravljanje na stražnjoj osovini s kutom zakretanja do 4,5 stupnja doprinosi praktičnom i dinamičnom iskustvu vožnje modela EQS. Alternativno, upravljanje stražnjom osovinom s kutom zakretanja do deset stupnjeva može se naručiti ili naknadno aktivirati nadogradnjom putem daljinske veze (OTA). To modelu EQS, koji je dugačak preko pet metara, omogućuje krug okretanja od 10,9 metara, što odgovara krugu okretanja mnogih modela iz kompaktne klase. Odgovarajući kutovi zakretanja stražnje osovine i putanje prikazuju se u izborniku režima vožnje na središnjem zaslonu.

Zahvaljujući moćnim senzorima koji nadziru okolinu vozila, sustavi parkiranja mogu vozaču pomoći pri manevriranju u raznim područjima. Vozač može parkirati automobil koristeći pametni telefon i Remote Parking Assist funkciju. S unaprijed instaliranom funkcijom INTELLIGENT PARK PILOT, model EQS je spreman za automatsko uslužno parkiranje (Automated Valet Parking – AVP, SAE razina 4).

EQS je postavljen na novu MEA (Modular Electric Architecture) platformu, a u startu će se nuditi u dvije izvedbe, a kasnije će stići i sportska izvedba sa snagom od 560 kW/762 KS. Početna izvedba je model EQS 450+ koji raspolaže s 245 kW/333 KS i nudi 568 Nm okretnog momenta. Za ubrzanje do stotke mu treba 6,2 sekunde, maksimalno vozi brzinom od 210 km/h, a pogon je na stražnje kotače.

Slijedi izvedba EQS 580 4MATIC s 385 kW/524 KS i 855 Nm okretnog momenta, pogon je na sve kotače, a za ubrzanje do stotke treba 4,3 sekunde, dok je maksimalna brzina ponovno elektronski ograničena na 210 km/h. U oba slučaja je ugrađena baterija kapaciteta 107,8 kWh, koja s jednim punjenjem omogućuje autonomiju do 770 km, a ako se puni na brzom DC punjaču (500 A), za 15 minuta se napuni  dovoljno za autonomiju od 280 km kod snažnije, odnosno do 300 km kod slabije izvedbe.

Naravno, možemo još puno toga pisati o novom EQS modelu, no onda valjda nikad ne bi završili ovaj tekst, jer je riječ o iznimno naprednom automobilu s bezbroj mogućnosti. Spomenimo još i kako prodaja kreće 15.06., a u domaće salone novi EQS stiže u studenom. Cijene još nisu objavljene, no početni model će koštati sigurno iznad 800.000 kuna.

KOMENTARI