Nissanov logotip posljednjih je 20 godina bio simbol vozila marke i mnogo više od toga. Djelovao je kao znak raspoznavanja, posjetnica, stisak ruke i prvi znak dobrodošlice kupcu. Više je od desetljeća odražavao filozofiju osnivača Yoshisukea Aikawe koja glasi: ”Shisei tenjitsu o tsuranuku” odnosno ”Ako je vaše uvjerenje čvrsto i nepokolebljivo, prodrijet će čak i u Sunce”. Prepoznatljivi logotip obnovljen je kako bi označio zaokret marke prema budućnosti i njezinu neprekidnu povezanost s vlastitim bogatim nasljeđem i tradicijom inovacije. Naziv tvrtke ostaje središnjim dijelom logotipa kao prepoznatljivi izraz marke.
Sve je počelo još 2017. kada je Alfonso Albaisa, potpredsjednik Nissanova globalnog odjela za dizajn, krenuo istraživati nove mogućnosti vizualnog identiteta marke i izgleda logotipa. Zadužio je dizajnerski tim koji je predvodio Tsutomu Matsuo, zamjenik glavnog direktora Nissanova odjela za napredni dizajn, da ispita sve mogućnosti novog dizajna, počevši od neznatnih preinaka do potpune obnove izgleda. Albaisa je zatim uputio tim predvođen Matsuom da izradi logotip koji je istovremeno ”uzak, svijetao i fleksibilan”. Tijekom sljedeće dvije godine dizajnerski tim marljivo je skicirao i razvijao nekoliko verzija logotipa, imajući na umu Aikawine riječi: ”Budite strastveni, budite inovativni, usudite se izazvati.”
Tim je morao ispitati nekoliko varijabli, uključujući i odluku da na budućim električnim modelima logotip bude osvijetljen, donesenu u ranoj fazi razvoja. To je donijelo određene tehničke izazove. Na primjer, bilo je potrebno pažljivo procijeniti debljinu vanjskog ruba logotipa kako bi djelovao upečatljivo kada se osvijetli, kao i osigurati da bude usklađen s vladinim propisima u pogledu osvijetljenih dijelova automobila. Logotip je trebao ostavljati snažan dojam i kada nije osvijetljen, primjerice u tiskanom ili digitalnom izdanju.
Nakon brojnih skica i nekoliko maketa, stvoren je dvodimenzionalni logotip. Budući da je više djelovao kao da je dizajniran, a manje kao da je proizveden, bio je prikladan za uporabu u virtualnom i stvarnom svijetu. Proces je započet u tri dimenzije, a nastavljen je u dvije. Najprije su skicirali logotip čiji je osvijetljeni dio trebao predstavljati marku u dvodimenzionalnoj formi. Novi dizajn omogućio je prijelaz iz krutog industrijskog dizajna u profinjen i topao dizajn s digitalnim potencijalom. Njime se označava evolucija Nissana kao pružatelja naprednih usluga mobilnosti, a ne samo proizvođača tradicionalnih automobila.
Nissanova električna vozila sadržavat će ekskluzivni logotip osvijetljen s pomoću 20 LED svjetlosnih elemenata (koji označavaju 20 godina od predstavljanja prethodnog logotipa) u znak Nissanove okrenutosti električnoj budućnosti. Nedavno predstavljeni prvi električni crossover marke, Nissan Ariya, prvo je Nissanovo vozilo koje će krasiti novi logotip. Ariya je vozilo koje utjelovljuje tri stupa Nissanove inteligentne mobilnosti: inteligentnu vožnju, inteligentnu snagu i inteligentnu integraciju. Treba istaknuti da Ariya nije samo nositelj logotipa, već i njegovo glavno nadahnuće.Budući Nissanovi modeli također će sadržavati novi logotip kojim se obilježava novo poglavlje marke.
KOMENTARI