Nakon 400 konstruiranih i patentiranih modela Jeana Terramorsija i Yves Legala, na Pariškom salonu automobila 1978. godine predstavljen je prvi Renault 5 Turbo. Krasio je brojne naslovnice časopisa i novina radi svoje konstrukcije – motor je smješten straga u sredini, a tu su i široki kotači koje uokviruju još širi stražnji blatobrani.
Proizveden u Alpineovoj tvornici u Dieppeu (ukupno 4.857 primjeraka), ubrzo je pronašao ciljanu publiku – one koji su spremni nositi se s njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litreni četverocilindrični motor Cléon-Fonte, smješten straga u sredini. Garrettov T3 turbopunjač imao je maksimalan pritisak od 860 g/cm2.
Premda je ovaj model isprva bio opremljen aluminijskim vratima i krovom te novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. dostupan je u inačici Turbo 2 koja zadržava tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svojeg prethodnika. Uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela Renault 5 Alpine Turbo, a aluminijski dijelovi karoserije promijenjeni su kako bi se snizila cijena.
Za upravljačem ove legende prošli su mnogi vozači relija, a izdvajamo samo neke – Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i mnogi drugi, a Jean Ragnotti proslavio ga je na reli utrkama diljem svijeta.
KOMENTARI