Krajem godine stiže Renault Kangoo Z.E. Hydrogen na vodik

Krajem godine stiže Renault Kangoo Z.E. Hydrogen na vodik

Pogon na vodikove gorive ćelije (gorivne članke) omogućit će modelu Kangoo Z.E. Hydrogen doseg do oko 350 km

Renault i R-Fit elektrificiraju klasične modele
Renault Grupa zabilježila značajan rast u prošloj godini
Renault, Nissan i Mitsubishi Motors najavljuju zajedničku strategiju Alijansa 2030.: 35 novih električnih vozila do 2030. godine

Grupa Renault uvodi pogon na vodikove gorivne ćelije u svoja laka gospodarska vozila kako bi povećao uporabu svojih električnih lakih gospodarskih vozila. Vodikova tehnologija koju Renault ispituje još od 2014. razvijena je u suradnji s tvrtkom Symbio, društvom kćeri grupe Michelin. Električna vozila na vodik pokreću gorivne ćelije koje kombiniraju vodik iz spremnika i kisik iz zraka kako bi proizvele električnu energiju potrebnu za pokretanje električnog motora.

Do kraja 2019. godine Renault će tržištu ponuditi prvi model Kangoo Z.E. Hydrogen, a sljedeće godine predstavit će Renault Master Z.E. Hydrogen. Oba modela s vodikom će se napuniti za 5 do 10 minuta, imat će doseg veći i od 350 kilometara, a prednost vodikove gorivne ćelije je oslobađanje dodatne energije zbog koje je domet ovih vozila trostruko veći u odnosu na potpuno električna vozila.

Renault Kangoo Z.E. Hydrogen

Vozila su namijenjena dostavnim službama za pristup gradskim središtima te će se povećati domet tijekom duljih putovanja, što je nedostatak potpuno električnih vozila. Prikladna su u širim gradskim područjima i predgrađima: prijevoz i logistika, gradska dostava i pružatelji različitih tehničkih usluga, općinska i lokalna uprava, hitne i posebne poštanske usluge.

Električni Kangoo Z.E., prema ispitnom postupku WLTP, omogućuje 230 kilometara s jednim punjenjem baterija dok će Hydrogen izvedba imati stvarni doseg od 370 km (napomena: u tijeku je homologacija prema ispitnom postupku WLTP). Utovarni kapacitet ovog vozila iznosi 3,9 m3 uz prihvatljivo povećanje mase za 110 kg, a u Francuskoj će biti dostupan po cijeni od 48.300 eura bez PDV-a (s uključenom cijenom baterije, no ne i ekološkim poticajima).

Renault Master Z.E. Hydrogen

Renault Master Z.E. Hydrogen, koji se očekuje u prvoj polovici 2020, uz trostruko povećanje dometa sa 120 na 350 km, bit će dostupan u izvedbi furgona (dvije inačice) i kabine sa šasijom (dvije inačice). Dva spremnika vodika ugrađena u podvozje pridonijet će svestranosti vozila, bez utjecaja na utovarni kapacitet od 10,8 do 20 m3 i uz prihvatljivo povećanje mase od 200 kg.

KOMENTARI