25. kolovoza 2019. prestalo je kucati velikog čovjeka.
„Vijest o njegovoj smrti za nas predstavlja vrlo tužan gubitak. Naše misli su s obitelji Ferdinanda Piëcha. Njegova ljubav prema automobilima i njegova stalna želja za napredovanjem nikada neće biti zaboravljeni. Piëch je bio automobilski čovjek skroz do kraja. Zahvaljujemo mu na strasti i hrabrosti kojom je Porsche doveo do izvanrednih inženjerskih dostignuća. Strateškim odlukama postavio je temelje uspješnom razvoju naše tvrtke.” izjavio je Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG.
Bio je unuk Ferdinanda Porschea, što znači da mu je fascinacija automobilima tekla u krvi. Piëch je profesionalnu karijeru započeo 1. travnja 1963. u Stuttgart-Zuffenhausenu kao zaposlenik u odjelu za ispitivanje motora kod ujaka dr. ing. Ferryja Porschea. Nakon uspješnog dizajna hladnjaka za ulje za trkački automobil Porsche Type 904 i šest-cilindričnog trkaćeg motora od 180 KS, Piëch je 1966. postao šef ispitnog odjela.
Legendarni šest-cilindrični bokser motor Porschea 911 razvijen je pod njegovim vodstvom. U 1968. godini Piëch je postavljen za šefa razvoja, prije nego što je 1971. u Izvršnom odboru Porschea KG preuzeo odgovornost za tehnologiju i vanjska područja razvoja.

Ferdinand Piëch (desno) u društvu s Gerhardom Mitterom na svjetskoj premijeri Porschea 917 u Ženevi 1969. godine
Piëch je posebnu važnost pridavao profesionalizaciji Porscheovog trkaćeg odjela, koji je postigao bezbroj uspjeha u motosportu pod njegovim vodstvom. Trkački automobil 917 dizajnirao je 1969. godine, automobil koji se i dan-danas smatra jednim od najuspješnijih trkačkih automobila ikada.
Prva ukupna pobjeda s modelom 917 bila je na Le Manu 1970. upravo pod njegovim vodstvom te je predstavljala početak nove ere za Porsche. Zbog transformacije Porschea KG u dioničku korporaciju i odluke da operativne položaje više ne bi trebali zauzimati članovi obitelji, napustio je tvrtku 1972. godine kao i svi drugi predstavnici obitelji. Ferdinand Piëch iste se godine pridružio Audiju.
Kao član nadzornog odbora s Porscheom je ostao povezan od 1981. do 2015. godine. U 1984. Tehničko sveučilište u Beču dodijelilo mu je počasni doktorat za tehničke znanosti. Godine 1999. 132 automobilska novinara i stručnjak iz industrije iz 33 zemlje imenovali su ga “Car manager of the Century”.
Ostat će zapamćen i kao čelni čovjek VAG korporacije te po pridruživanju brandova Bentley, Bugatti i Lamborghini.





KOMENTARI