U salone je stigla najveća i najluksuznija Dacia – SUV Bigster

U salone je stigla najveća i najluksuznija Dacia – SUV Bigster

Bigster je prvi model C segmenta koji je Dacia ikada ponudila, a donosi mnogo prostora i opremu koju do sada kod Dacije niste mogli naručiti.

Audi SQ8 TDI V8 za vrhunske performanse
Rimac Concept Two najava u Ženevi
TEST Peugeot 208 Allure 5V Blue HDi 100 S&S: Najatraktivniji gradski auto štedljivog motora

U domaće je salone ovlaštenih distributera stigao jedan od najvažnijih modela Dacije, novi Bigster. Riječ je o SUV modelu većem od Dustera, ali ne samo da je veći, nego prelazi u C segment vozila, gdje će se Dacia s nekim svojim modelom naći po prvi puta u povijesti, stoga je jasno zašto Dacia polaže velike nade u ovaj model. On se temelji na Dusteru, no dolazi s većim dimenzijama, ali i s novim pogonskim motorima koji kod Dustera nisu dostupni, a tu je i niz opreme koja se ne može dobiti ni na jednom drugom Dacia modelu.

No Dacia ostaje i dalje odličan primjer uloženo-dobiveno, pa cijene kreću od 24.100 eura za osnovni Bigster kojeg pokreće blagohibridni motor sa 140 KS! Je li to dovoljno da se preuzme dio kupaca koji kupuju Hyundai Tucson, Nissan Qashqai ili neki drugi model ove klase?

Iako na prvu izgleda identično Dusteru, Bigster ipak donosi vlastite dizajnerske detalje, pa je tako sprijeda ugrađen drugačiji branik, drugačije su ukrasne plastike na prednjim vratima, a stražnji kraj je izduženiji jer je Bigster duži za 25 cm. Tu je i nov dizajn bočnog stakla iza stražnjih vratiju, a tu su i detalji na poklopcu prtljažnika i stražnjem braniku kakve Duster nema.Osim toga, tu je i nova Indigo plava boja ekskluzivna za ovaj model.

E sad tu dolazimo i do nekih novosti koje su po prvi puta dostupne na nekoj Daciji. Tako je Bigster dostupan u dvobojnoj karoseriji s crnim krovom, a i vrata prtljažnika su električna, kao i djelomično električno podešavanje vozačkog sjedala. Tu je i veliki stakleni krov koji se može otvoriti što Bigster izdvaja od ponude Dustera.

Unutrašnjost je također slična Dusteru, no s nekim novostima. Tako već serijski dolaze 7-inčni digitalni instrumenti, dok je u bogatijim paketima opreme dijagonala instrumenata 10 inča. 10,1-inčni središnji multimedijski zaslon pak dolazi na svim izvedbama serijski. A gdje je Dacia uspjela uštedjeti je na prilično plastičnoj unutrašnjosti. Nemojte nas krivo shvatiti, to ne mora biti loše, jer smo vozili i stare generacije novinarskih Dustere s preko 30 tisuća km pa ništa nije škripalo, a vjerujte, kolege su često vrlo neobzirni s automobilima. Uostalom, tvrda plastika se uvijek lakše održava od mekanih premium materijala.

I baš na unutrašnjosti će Bigster teško preuzeti kupca nekih drugih modela C-SUV segmenta. Iako su tu detalji kao što je bežični punjač za mobitel ili udoban naslon za ruke, a dolazi i s tri izvedbe središnje konzole između prednjih sjedala – niskom, srednjom i visokom, a po prvi puta je dostupan i hladnjak ispod naslona za ruke, kao i dvozonski automatski klima uređaj. Naravno, nezaobilazni su i YouClip nosači za dodatnu opremu.

Osim toga, tu je i prtljažnik koji u osnovi ima obujam od 667 litara, odnosno 556 litara kod izvedbe s pogonom na sve kotače,, a po prvi put je dostupna i funkcija  Easy Fold koja omogućuje preklapanje naslona stražnje klupe iz prtljažnika, a onda se dobiva utovarna dužina od čak 2,7 metara. A tada prtljažnik raste na 1956 litara, odnosno na 1799 litara kod 4×4 izvedbe. Treba naglasiti i kako se stražnji nasloni mogu preklapati u omjeru 40/20/40.

Već smo spomenuli blagohibridni benzinski motor sa 140 KS, a on je je kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a upravo taj motor se može dobiti i u Hybrid-G izvedbi, odnosno s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, a ta izvedba dolazi s 50-litrenim benzinskim spremnikom i 49-litrenim LPG spremnikom i kombinirano nudi do 1450 km autonomije bez zaustavljanja na benzinskoj postaji. Osim toga, tu je i Hybrid 155 hibridni motor koji pak dolazi u kombinaciji s automatskim mjenjačem. On kombinira 4-cilindrični benzinski motor sa 107 KS i dva elektromotora, što ukupno daje snagu od 155 KS. Ugrađena samopunjiva baterija ima kapacitet od 1,4 kWh, a okretni moment je 170 Nm, a upravo on omogućuje do 250 kg više vučne snage, odnosno jedne tone. A u ponudi je i blagohibridni motor sa 140 KS bez ugrađene plinske instalacije.

Bigster je biti dostupan s četiri paketa opreme – Essential, Expression, Journey i Extreme, a već osnovni Essential donosi 17-inčne aluminijske naplatke s cjelogodišnjim gumama, 7-inčne digitalne instrumente i 10,1-inčni multimedijski zaslon, klimu, stražnju kameru i senzore te sve električne podizače. A cijene su, kao što je i najavljeno jako konkurentne, pa Bigster Essential starta od 24.100 eura u blagohibridnoj izvedbi sa 140 KS, dok je najpovoljnija izvedba s pogonom na sve kotače dostupa od 28.000 eura. Najpovoljniji hibrid sa 155 KS pak starta od 29.200 eura, ali dolazi s bogatijim Expression paketom opreme.

KOMENTARI