Budućnost je bliža nego što se čini, barem ako je suditi po Renaultu. Naime, peta generacija Meganea je isključivo električna. No usporedno s njom se i dalje prodaje četvrta generacija koja je predstavljena 2016. godine, a koja je prošla kroz facelift 2020. godine. Tako su u salonima sada dvije potpuno različite generacije ovog popularnog francuskog kompakta.
Testni Megane E-Tech Electric je postavljen na modularnu CMF-EV platformu koja je namijenjena za električna vozila, pa je pametnim smještajem baterije dobiveno više prostora u kabini, ali i u prtljažniku. Odmah tu možemo spomenuti kako je prtljažni prostor izuzetno pravilnih linija i više nego dobro iskoristiv, a jedino je šteta što se preklapanjem stražnjih naslona ne dobiva potpuno ravna površina. Osnovni obujam je 440 litara, dok se s preklopljenim naslonima obujam povećava na 1332 litre.
Osim toga, i u unutrašnjosti ima mnogo prostora, pa se i iza vozača dvometraša može smjestiti odrasla osoba kojoj neće ponestati prostora ni za koljena, ali ni za glavu, zahvaljujući kutijastom dizajnu. Putnike straga očekuju i USB priključci, kao i ventilacijski otvori, a i u stražnjim vratima je pretinac za odlaganje sitnica presvučen tkaninom, pa predmeti u njima ne lupaju.
Sprijeda se sjedi udobno i pomalo povišeno, a sjedala su velika i udobna. Megane E-Tech je prvi Renault koji je uveo novi dizajn digitalnih instrumenata i središnjeg multimedijskog zaslon. On dolazi pod nazivom OpenR a dijagonale je 12 inča. Nov je i operativni sustav koji se temelji na Android Automotiv sustavu, a istovremeno je i intuitivan, ali i brz u radu. Svi USB priključci su novi tip USB-C, no Megane nam nije htio pročitati 128 GB USB stick s glazbom.
Tu je i novi trokraki upravljač s, uglavnom, dodirnim tipkama ali i Multi Sense gumb za lakši odabir načina rada. Iako je klimatizacija ugrađena na zaslon, podešavanje temperaturom i ventilacijom se vrši pomoću fizičkih tipki koje su smještene tik ispod zaslona. To je dobro riješeno. Odmah ispod njih je i površina za bežično punjenje mobitela, a onda je sljedeći pretinac smješten na pod, a u njega stanu i veće, odnosno stvari koje su i prilično visoke. Tu su i praktične pregrade koje možete dešavati kako vama najbolje odgovara. Središnji naslon je dovoljno širok, a ujedno skriva dostatan zatvoreni pretinac a ispred samog naslona je malena površina idealna za čuvanje kovanica. Naravno, i sprijeda je u pretincima na vratima postavljen tkaninom.
Udobnost u vožnji je naglašena i dobrom izolacijom pa ni pri velikim brzinama buka vjetra nije prevelika, a tijekom testa smo prolazili i neravnim makadamskim prometnicama koje su čekale završni sloj asfaltiranja te se pokazao kako je vožnja udobna i po tim, ipak neravnim površinama.
Električni motor je smješten sprijeda i pogoni prednje kotače, a snaga mu je 160 kW/218 KS, a pritom nudi i 300 Nm okretnog momenta. No ono što nam se svidjelo je uglađeno ubrzanje bez nepotrebnog trzaja prilikom kretanja. Maksimalnu brzinu od 160 km/h lako postiže, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde. To je i više nego dovoljno, a u gradskoj vožnji, gdje su često gužve, dovoljan je i eco način rada koji smanjuje potrošnju struje, a vozi se dovoljno brzo. Iza upravljača su smještene i polugice putem kojih se upravlja snaga regeneracije prilikom otpuštanja gasa, a šteta je što nije ugrađen sustav za vožnjom putem jedne papučice.
A što se baterije tiče, ugrađena je ona kapaciteta 60 kWh, a uz prosječnu potrošnju od 15,9 kWh možete računati s oko 350 km otvorene ceste, a preko 400 km isključivo gradske vožnje. Naravno to uvelike ovisi o težini papučice noge na gasu, pa vrlo lako u Sport načinu tada možete u prosjeku trošiti i više od 20 kWh/100 km. Podržano je i brzo punjenje, što olakšava punjenje na javnim punionicama.
Inače, baterija je u potpunosti novorazvijena i debljine je tek 110 mm i težine 395 kg. Zanimljivo je i kako je za 40% manja od one koja se ugrađuje u već vremešni Zoe, a nudi bolje karakteristike. Kako bi postigli tako kompaktne dimenzije, inženjeri su se morali okrenuti novim kemijskim elementima za ugradnju u litij-ionske NMC (nikal, mangan, kobalt) baterije. Te je baterije razvio LG i imaju veći udjel nikla i manji udjel kobalta, što im povećava energetsku gustoću na 600 Wh/L. Odlikuju se i novim sustavom hlađenja tekućinom smještenim u donjem kućištu baterije, prvim takvim u nekom Renaultovu modelu. Taj sustav upotrebljava cijevi od lijevanog aluminija, što baterije čini kompaktnijima i učinkovitijima. Budući da je visok samo 18 mm, baterija se puno lakše postavlja na platformu, što u konačnici rezultira većom dizajnerskom slobodom i oslobađanjem dodatnog prostora.
I za kraj ostaju cijene. Testni model je podugačkog imena, kao i ostatak game, a ime mu glasi: Renault Megane E-Tech Electric techno EV60 160kW optimum charge! Osnovna cijena ovog modela je 48.690 eura, no testni je model bio dodatno opremljen kućnim kabelom (400 eur), openR Link sustav s Harman Kardon audio sustavom, navigacijom i Google uslugama (850 eur), paket advanced parking + driving assist (2.000 eur), toplinskom pumpom (800 eur) i dvobojnom karoserijom (metalik plava night & crna etoile, 990 eur), pa se cijena popela na 53.730 eura. Početni model dolazi s baterijom kapaciteta 40 kWh i 130 KS snažnim motorom po cijeni od 38.990 eura, dok je najpovoljnija izvedba s baterijom kapaciteta 60 kWh i snagom od 218 KS košta 47.190 eura. Za pohvalu je što je već i najosnovniji model bogato opremljen, a to uključuje i 18-inčne aluminijske naplatke, Arkamys Auditorium audio sustav s 4 zvučnika, 12 inčne digitalne instrumente i 12 inčni multimedijski zaslon, karticom slobodne ruke, klimom, tempomatom i nizom ostale opreme.
I što reći na kraju? Renault je okrenuo sasvim novi list u kompaktnoj klasi i ponudio model koji se bez problema može uspoređivati i s premium modelima, ali je ipak i dalje povoljniji od njih. No dok je u ponudi i standardni Megane, kod nas će električna izvedba teško uzeti veći tržišni dio.
TEHNIČKI PODACI: Renault Megane E-Tech Electric techno EV60 | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4200 x 1768 x 1505 mm |
Osovinski razmak | 2685 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1783 kg/ 375 kg |
Veličina prtljažnika | 440/1332 litara |
Vrsta motora | Električni |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski |
Snaga | 160 kW /218 KS |
Okretni moment | 300 Nm |
Kapacitet baterije | 60 mAh |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 160 km/h / 7,4 s |
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) | 15,9 |
CO2 emisija | 0 g/km |
Cijena | 53.730 eur (404.828,69 kn) |
Oprema | 12-inčni multimedijski sustav open R Link i Harman Kardon audio sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, toplinska pumpa, paket advanced parking + driving assist, 20-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI