Test: MG4 Electric Luxury

Test: MG4 Electric Luxury

Električni hyper-SUV koji ubrzava gotovo kao i Rimac Nevera!
Volkswagen otpušta radnike radi velikog pada potražnje za električnim modelima
Vraća se Fiat Multipla, ali će ovog puta to biti SUV s 5 sjedala

Najnoviji model iz ponude MG-a je kompaktni model MG4, a riječ je o isključivo električnom modelu. S tvrtkom MG smo već upoznati, a od prošle je godine ova marka prisutna i na našem prostoru i to prvenstveno sa SUV modelima i to benzinskim, hibridnim i električnim. Najnoviji model odlično nadopunjuje ponudu, a posebno se ističe atraktivnim dizajnom, posebice u crvenoj boji. Naime, nema mjesta gdje smo s njime otišli a da se ljudi nisu okretali za njime, a često su komentirali kako su mislili da je to nova Honda Civic. Nema se što za prigovoriti. Dizajneri su odlično napravili svoj posao i pogodili ukus europskih kupaca.

Nizak, gotovo šiljast, prednji kraj donosi također šiljasta prednja LED svjetla, dok je stražnji dio izdignut i donosi krovni spojler razlomljen u dva dijela, stražnja svjetla zanimljivog oblika koja dodatno svijetle s gornje strane i donose zanimljiv igrokaz LED linija. Jedino je šteta što nema stražnjeg brisača, što je sve češća pojava u posljednje vrijeme, no kako smo imali prilike voziti i po kiši, moramo priznati da se kapljice ipak zadržavaju na stražnjem staklu.

Gledajući s boka MG4 je također zanimljiv s velikim plastičnim zaštitama na vratima, niskom linijom krova i lijepo dizajniranim 17-inčnim aluminijskim naplatcima. Krov je crne boje, a dvobojna karoserija dolazi serijski u Luxury paketu opreme, dok je metalik boja serijska na svim izvedbama.

Kako izvana, tako su dizajneri napravili odličan posao i iznutra. Tako se ispred vozača nalazi dvokraki upravljač s ravnim gornjim i donjim dijelom, a na njemu se nalaze fizičke tipke za upravljanje prečacima, dok je instrument ploča dijagonale 7 inča i manja je od onoga što očekujemo. No to nije loše, jer je prilično pregledna, a teže je jedino vidjeti niz izbornika, kada se uključe opcije. S druge strane, središnji multimedijski zaslon donosi poznati dizajn na dijagonali od 10,25 inča, no ovog puta je popravljen najveći nedostatak – brzina. Tako sada sve teče puno brže i glađe, a jedino nam se ne sviđa što su komande klimatizacije isključivo podesive putem zaslona. Doduše, postoje i fizičke tipke ispod zaslona, no tamo možete jedino upaliti, odnosno ugasiti puhanje.

Mjenjač, odnosno kotač se nalazi na izbočenom središnjem dijelu, a tik pored njega je i prekidač ručne kočnice, a tu se našla i praktična polica za punjenje mobitela. Ovo nam se rješenje svidjelo jer mobitel uvijek ostaje u vidokrugu, pa se neće dogoditi da ga zaboravite uzeti, kao kod nekih modela gdje je bežični punjač prilično sakriven. Ispod toga se nalaze USB priključci, 12 voltni priključak te dva držača za čaše. Prema središnjem naslonu se proteže dugački pretinac koji se može i zatvoriti, a u njega stvarno stane puno toga, a isti je slučaj i s pretincem ispod naslona.

Sjedala su presvučena kombinacijom eko kože i materijala, dobre su veličine, a vozačevo je i električno podesivo. Šteta je samo što nema mogućnost podešavanje lumbalnog dijela. A dovoljno su udobna i stražnja sjedala, koja nude dovoljno prostora za glavu, ali i za noge, ako je riječ o prosječno visokoj osobi. No straga ipak nedostaje luksuza. Naime, nema ni središnjeg naslona za ruke, a putnike očekuje i tek jedan USB priključak za punjenje uređaja, dok ventilacijskih otvora nema. Šteta.

Prtljažnik je pak prosječne veličine s obujmom od 350 litara, a za pohvalu je i što je prilično pravilnog oblika. Također, kad se spuste nasloni stražnjih sjedala dobiva se u potpunosti ravna površina, a obujam raste na 1165 litara. On je nešto manji od konkurencije, a razlog tome je položeno stražnje staklo, a radi kojeg u prtljažnik ne stanu ni veći predmeti.

A sada ono što će vas najviše zanimati – pogon i autonomija. Za pokretanje se koristi jedan elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS i koji pritom nudi 250 Nm okretnog momenta, što donosi klasičan ugođaj u vožnji – jačim pritiskom na papučicu gasa tijelo se lijepi na naslon sjedala. Ubrzanje do stotke traje 7,9 sekundi, dok su izražajna i brza međuubrzanja, pa je preticanje lako i brzo. Maksimalna je brzina ograničena na 160 km/h, što je uostalom i više nego dovoljno, a i tada je potrošnja visoka.

A kad smo već kod potrošnje, prosjek nam je bio relativno niskih 15,9 kWh na 100 km. Naime, sve ispod 20 kWh je jako dobar rezultat. Ovdje treba uzeti u obzor djelomične vožnje na autocestama, ali i dosta vožnje po otvorenim cestama, pa bi u čisto gradskoj vožnji prosjek mogao biti i nešto niži. Ugrađena baterija neto kapaciteta 62 kWh tako omogućuje realnu autonomiju od oko 375 km. Ta brojka se u gradu penje na 400+ km, dok na autocesti možete računati s 300 do 350 km, ovisno koliko se brzo vozite. Uz to, MG4 Electric omogućuje i brzo punjenje do 135 kW, pa ćete na javnim punionicama brzo moći krenuti dalje. No to i dalje znači gotovo sat vremena čekanja, dok će na 7 kW punionici punjenje trajati oko 9 sati. To je i dalje najveći problem električnih vozila, a još uvijek nema na vidiku nekakvog ubrzanog punjenja.

No vratimo se mi na ugođaj u vožnji koji je, mogli bismo reći, i pomalo sportski. Naime, sjedi se dosta nisko, a sportska sjedala, precizan upravljač i brz odziv na gasu omogućuje pravi užitak za vozača. Bez obzira na težinu baterije koja je ugrađena u podnicu, nema neugodnih poskakivanja na neravninama ili prelaska preko uspornika, a ni putnici straga se nisu bunili da je vožnja neudobna. A kakav će tek užitak u vožnji voziti MG4 XPower koji razvija snagu od 435 KS, nudi 600 Nm okretnog momenta i ima pogon na sve kotače?

Dok čekamo da i ta sportska izvedba stigne na naše tržište, možemo uživati u standardnoj izvedbi. Testni je model najskuplji u ponudi i njegova je cijena ravno 40.000 eura s metalik bojom i dvobojnom karoserijom, a ako ga kupite do kraja kolovoza za 1 euro možete dobiti i kućnu punionicu. E to je dobar deal! Najpovoljniji MG4 Electric dolazi s paketom opreme Standard, ali i baterijom od 51 kWh te snagom od 170 KS, a njegova je cijena 33.500 eura. Trenutno je dostupna i treća opcija, koja se smjestila između ove dvije, a riječ je o izvedbi Comfort, koja dolazi s baterijom većeg kapaciteta i snažnijim motorom, a njena je cijena 38.000 eura. A gledajući cijenu testne izvedba, konkurencija ne nudi ni osnovni model po toj cijeni. Stoga nije ni čudno kako je sve više MG automobila na našim cestama, a kako i ne bi kada nude dobar omjer uloženo – dobiveno.

 

TEHNIČKI PODACI: MG4 Electric Luxury
Dimenzije (DxŠxV) 4287 x 1836 x 1504 mm
Osovinski razmak 2705 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1685 kg/ 448 kg
Veličina prtljažnika 350/1165 litara
Vrsta motora električni
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga 150 kW / 204 KS
Okretni moment 250 Nm
Baterija (kWh) 62
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 160 km/h / 7,9 s
Potrošnja (prosječno kWh/100 km) 15,9
Autonomija (km) 375
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 40.000 eur (301.380,00 kn)
Oprema Dvobojna karoserija, metalik boja, MG Pilot sigurnosni sustavi, 10,25-inčni multimedijski sustav, 7-inčna digitalna instrument ploča, automatski klima-uređaj, sjedala presvučena eko kožom s platnenim umetcima, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci…

KOMENTARI