Test: MG ZS EV Luxury+ Long Range

Test: MG ZS EV Luxury+ Long Range

Najmanji SUV MG-a se osim u benzinskoj, nudi i u potpuno električnoj izvedbi, koju, osim tišine, karakterizira i drugačija maska motora, ali i još poneka sitnica, no i dalje je riječ o modelu koji nudi jako dobar omjer uloženo/dobiveno.

Toyota je u 25 godina uspjela prodati preko 15 milijuna hibridnih vozila
Ovo je potpuno novi električni Fiat 600e, a hibrid stiže dogodine
Izgleda da simpatični gradski SUV Hyundai Casper ipak stiže u Europu

MG, marka koja je još 1924. godine nastala u Velikoj Britaniji, sada je u vlasništvu kineske tvrtke SAIC Motors, no to nije nimalo loše, jer u posljednjih par godina ova marka doživljava procvat, i uskoro bi mogla biti popularnija nego ikad prije. Iako dobri poznavatelji MG znaju kao proizvođača laganih dvosjeda bez krova, moderni MG u ponudi ima samo SUV modele. Doduše, sljedeće proljeće stiže i električni dvosjed bez krova, pa ćemo vidjeti koliko su ljudi uopće više zainteresirani za takvu vrstu vozila.

ZS EV je gradski SUV koji konkurira Peugeotu 2008 ili Hyundai Koni, a dolazi s privlačnim dizajnom. U odnosu na benzinsku izvedbu ima drugačiji prednji branik i masku, koja skriva i mjesto za punjenje. To je za pohvalu, jer je tako lakše priključiti punjač. Tu je napravljena još jedna sitnica, prikaz razine punjenja, pa ne morate ulaziti u automobil kako bi vidjeli koliko je baterija napunjena. Bočno i straga ovaj model izgleda isto kao i njegov benzinski brat, što znači kako je riječ o privlačnom  i skladno dizajniranom automobilu.

Oni koji vole skladnost mogu prigovoriti jedino na bočni pogled i kotače, koji djeluju možda broj premalo. Inače, ovaj automobil je opremljen 17-inčnim aluminijskim naplatcima koji su prekriveni dodatnim aero plastičnim poklopcima, kako bi aerodinamika, a time i autonomija bili bolji. Zanimljivo je i kako je otvaranje prtljažnika napravljeno tako da je ručica logo na poklopcu prtljažnika, što nude rijetki, a riječ je o efektnom rješenju. I prednja i stražnja svjetla su LED, izgledaju dobro, a prednja i dobro osvjetljavaju put. A riječ je i o sigurnom automobilu, jer je još 2019. godine ZS testiran od strane Euro NCAP-a i pritom je osvojio svih 5 zvjezdica, s prilično visokim ocjenama u svim kategorijama.

A da, čim se spomene autonomija, odmah se svi pitaju kolika je ona? Pa ovisi o mnogo faktora, no nama je prosječna potrošnja bila 17,1 kWh na 100 km, što znači kako pri punoj bateriji možete prijeći oko 400 km, odnosno nešto više u gradskoj vožnji, dok će pri vožnji autocestom autonomija biti oko 350 km ili manje, ovisno kojom brzinom vozite. No za pohvalu je što ovaj model nudi mogućnost brzog DC punjenja do 92 kW, odnosno AC do 11 kW, što će omogućiti brzo punjenje baterije.

Za pokretanje se koristi elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 115 kW/156 KS, što je i više nego dovoljno za pokretanje ovog vozila. Treba napomenuti i kako ova snaga dolazi isključivo s izvedbom Long Range, odnosno s baterijom većeg kapaciteta, dok izvedba s manjom baterijom nudi snagu od 177 KS. Maksimalna je brzina ograničena na 175 km/h, no kao i kod svakog električnog automobila, sve iznad 130-140 km/h doslovce „ubija“ bateriju, odnosno troši previše. Tu su ipak važna međuubrzanja koja su kao i kod svakog drugog električnog automobila – brza i snažna, a i kad se vozi u eko načinu rada ne nedostaje mu snage i zasigurno nećete biti zadnji na semaforu.

Iako prilično visok, s teškom baterijom u podnici, ZS EV je prilično udoban, a čak ni prelasci preko uspornika nisu neudobni, no ponekad se ovjes zna čuti malo jače.

No u kabini je nadasve dobar dojam. Izgleda moderno, koriste se, uglavnom, dobri materijali, a kožna sjedala su i dovoljno velika i udobna, a i prostora je sasvim dovoljno, posebno sprijeda, dok bi straga moglo nedostajati prostora za koljena, dok prostora za glavu ima dovoljno, bez obzira na to što je ugrađen stakleni krov.

Digitalni instrumenti dolaze serijski i prikazuju se na 7-inčnom zaslonu koji nudi određenu razinu prilagodbe, a čitljiv je i po direktnom suncu. On radi dobro i ima dobar odziv, što se ne može reći na 10,1-inčni središnji multimedijski zaslon. On dolazi s nešto drugačijim izgledom nego u benzinskoj izvedbi, no nedostaje mu brzine u radu. Tako ćete se često zapitati je li uopće prihvaćen vaš dodir na zaslon ili ne, jer mu ponekadt reba i nekoliko sekundi da reagira. S druge strane, dizajn je dobar i pregledan, te nudi sve informacije koje trebate. Ispod središnjeg zaslona su tipke koje su ustvari prečaci za određene funkcije, a klimatizacijom se upravlja uglavnom putem zaslona, iako su posljednje dvije tipke namijenjene podešavanju brzine ventilacije i temperature. No i njihov odziv nije brz, jer sve se ionako radi putem istog procesora kao i zaslon.

„Mjenjač“ je okrugli i okretajem se bira u kojem smjeru vozite, a pritiskom na vrhu aktivira se parkirna kočnica. Ovdje se malo štedjelo, pa je boja oko slova P malo izguljena, ali treba napomenuti kako je testni automobil imao preko 30.000 km. Tu su odmah postavljene i tipke za odabir načina vožnjee, snage regenerativnog kočenja, kao i prikaz stanja baterije. Spomenimo i kako je središnji naslon između prednjih sjedala poprilično širok pa neće biti problema ako se istovremeno naslone vozač i suvozač, no voljeli bi da je malo mekaniji.

Putnici straga, osim dovoljno prostora, također dobivaju veliki i dobro podstavljeni naslon za ruke s držačima čaša, a tu su i ventilacijski otvori, kao i dva USB priključka za punjenje gadgete. Sve što je potrebno u današnje vrijeme.

Kada se u obzir uzme sve, MG ZS EV je prilično dobar automobil s par nedostataka koji mnogima neće smetati. Električna izvedba ide dobro, potrošnja i autonomija su na razini europskih modela, a uz fer cijenu, sigurni smo kako ćemo ih viđati još više na našim cestama.

Testni model je i najskuplji model koji se može dobiti a košta oko 41.000 eura, dok početni model s istom baterijom košta tek 1500 eura manje, no nudi manje opreme. Također, ako vam je dostatna i baterija od 50,3 kWh, koja nudi oko 100 km kraću autonomiju, onda cijena starta od 34.809 eura, što je noćna mora za europske proizvođače.

TEHNIČKI PODACI: MG ZS EV Luxury+ Long Range
Dimenzije (DxŠxV) 4323 x 1809 x 1649 mm
Osovinski razmak 2581 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1366 kg/ 469 kg
Veličina prtljažnika 448/1166 litara
Vrsta motora Električni
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga 115 kW / 156 KS
Okretni moment 280 Nm
Baterija Li-Ion, 69,90 kWh
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 175 km/h / 8,6 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 17,1
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 40.868 eur (307.919,95 kn)
Oprema 7-inčna digitalna instrument ploča, 10,1-inčni multimedijski sustav, kamere u 360 stupnjeva, kožna sjedala, stakleni krov, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci…

KOMENTARI