Iako je s nama već pet godina, Mazda CX-30 je i dalje prilično atraktivna i svježa zahvaljujući Mazdinom osvježavanju modela. Naime, kod Mazde se rijetko radi veliki redizajn nakon nekoliko godina na tržištu, već njihovi modeli gotovo svake godine prolaze kroz blaga dotjerivanja i poboljšanja. Tako je i s modelom CX-30 koji je nedavno dobio novi paket opreme Nagisa koji se odlično slaže s Zircon Sand metalik bojom, upravo ovakav model kakav je bio na testu. Također, sve što vidite na fotografijama je serijska oprema, a doplata je jedino za metalik boju i tepihe.
Masivni plastični okviri oko lukova kotača i donjeg dijela vratiju koji se spajaju na prednje i stražnje branike daju dozu off-road izgleda ovom automobilu, dok mu dvije ispušne cijevi straga, svaka postavljena na jednu stranu vozila i crni 18-inčni aluminijski naplatci s gumama 215/55 R18 pak daju dozu sportskog nastupa. Tome pridonosi i dizajn. Nizak i oštro odrezan prednji dio vozila djeluje prilično oštro, jednako dobro s upaljenim i ugašenim LED svjetlima, dok nisko postavljen krov i dugo spuštanje petih vratiju s podjednako odrezanim stražnjim dijelom daju i pomalo kupeovski izgled. Neki bi rekli da je CX-30 više podignuti kompakt nego pravi SUV, no o ukusima se ne raspravlja.
Udaljenost od tla je 17,5 cm, što nije puno za neke veće off-road avanture, a testni model je bio opremljen samo s pogonom na prednje kotače, dok se u opciji nudi i pogon na sve kotače i to u kombinaciji s ručnim ili automatskim mjenjačem. Izbora je mnogo. No vratimo se mi na naš testni CX-30 kojeg je pokretao dvolitreni blagohibridni benzinac bez turba koji dolazi s tehnologijom koja kombinira klasično benzinsko paljenje iskrom s kompresijskim paljenjem, a skriva se pod imenom e-Skyactiv X. Motor razvija snagu od 137 kW/186 KS i nudi 240 Nm okretnog momenta, a uparen je sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Iako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,6 sekundi, a maksimalna brzina mu je 204 km/h, CX-30 nikako nije sportaš u doslovnom smislu te riječi. Naime, ne nude se izrazito brza međuubrzanja, pa ponekad mislite kako je snaga motora ipak manja, no Mazdini inženjeri su ovaj model podesili za što ugodniju vožnju. Zato s mirnom nogom na gasu teško da ćete čuti motor ili osjetiti prebacivanje brzina, a potrošnja će ostati niska. Doduše, postoji Sport način rada kada je odziv pritiska papučice gasa nešto brži, i kada su ubrzanja bolja, ali i buka motora je tada viša.
Ležanje u zavojima je također prilično dobro podešeno, a većina kupaca ovog automobila nikada neće doći ni blizu granica proklizavanja. To je to, CX-30 je podešen za svakodnevnu vožnju, bilo u gradu ili na autocesti, s tek ponekom bržom dionicom tijekom godine. A za to će vam se odužiti i potrošnjom. Nama je prosjek bio 7,5 litara, no većinu testa je provela na autocesti, pa možete računati i s do pola litre nižim prosjekom. Ovdje trebamo napomenuti i kako CX-30 dolazi sa spremnikom goriva obujma 51 litru, što je također za pohvalu, jer u posljednje vrijeme većina automobila ima spremnike obujma oko 40 litara.
A u unutrašnjosti će vas ova izvedba zasigurno razmaziti. Sjedala presvučena kombinacijom Terracotta eko kože i crnom brušenom kožom, prednja su grijana, su udobna i dovoljno velika, a na njima se nismo znojili ni po najvećim vrućinama. Ispred vozača se nalazi upravljač odlično pogođene debljine s fizičkim tipkama prečaca, dok je instrument ploča digitalna s detaljima analognog. Nema mnogo različitih načina podešavanja, a odabirom Sport načina rada jedina razlika na instrumentima je upravo maleni Sport naziv. Nema mijenjanja boja i izgleda brzinomjera, pa se i ovdje potvrđuje kako Mazdini inženjeri razmišljaju drugačije. Tu je i središnji multimedijski zaslon jednostavnog izgleda softvera, iznimno pregledan, a njime se jednostavno upravlja putem kotačića i tipki kod mjenjača, kao i kod drugih modela Mazde. Kad se navinete na rad sustava, većinu ćete postavki i podešavanja moći napraviti bez da maknete pogled s ceste.
A tu svakako moramo pohvaliti i podešavanje klimatizacije koje ima svoje fizičke kotačiće i tipke, pa je i upravljanje klimom lako. Osim toga, ventilacijski otvori su provedeni i za putnike straga, no zanimljivo je kako ne postoji nikakav priključak za punjenje – nema USB-a, ali i 12-voltne utičnice, Šteta, jer se i straga sjedi sasvim dobro ako ste prosječne visine, no visokima bi mogla smetati niska linija krova. Za pohvalu je i što su materijali na stražnjim sjedalima jednakog dizajna i kvalitete kao i sprijeda, što je sve rjeđe kod većine proizvođača.
Prtljažnik kod ove izvedbe ima obujam od 430 litara jer nekoliko litara oduzima BOSE subwoofer, a dolazi s dvostrukim dnom. Polica dvostrukog dna je dobro osmišljena jer je podijeljena u tri dijela koja se preklapaju. Time se olakšava spremanje police, ali isto tako omogućuje da predmeti ne kližu po prtljažniku jer se može preklopiti samo jedna trećina, dok druge dvije trećine ostaju fiksne. Također, napravljen je od čvrstog materijala pa će teško doći do pucanja prilikom opterećenja. Preklapanjem stražnjih naslona obujam prtljažnika se povećava na 1406 litara a dobiva se ravna utovarna površina ako je postavljena polica dvostrukog dna.
Mazda CX-30 Nagisa je zanimljivo kombiniran automobil koji je prvenstveno namijenjen obiteljima jer nudi dovoljno prostora u unutrašnjosti i u prtljažniku, a istovremeno donosi atraktivan izgled. Iako izgleda kao povišeni kompakt, CX-30 je ipak malo više od toga, a povišena vozačka pozicija omogućuje bolju preglednost i lakši ulazak i izlazak iz vozila. Cijena testnog modela je 36.833 eura, dok ćete a izvedbu s pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem trebati izdvojiti malo više, 39.115 eura, no za tek parsto eura više od testnog modela možete dobiti izvedbu s pogonom na sve kotače u kombinaciji s ručnim mjenjačem, pa i te opcije treba uzeti u obzir, jer s takvim pogonom s ovim modelom ipak imate više mogućnosti, posebice ako češće volite sići s asfalta.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4395 x 1795 x 1540 mm |
Osovinski razmak | 2655 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1461 kg / 458 kg |
Veličina prtljažnika | 430 / 1406 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Benzinski / 4 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, 6 stupnjeva |
Snaga | 137 kW / 186 KS |
Okretni moment | 240 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 204 km/h / 8,6 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,5 |
CO2 emisija | 140 g/km |
Cijena | 36.823 eur |
Oprema | 8-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, BOSE audio sustav, bežični punjač, bežični Android Auto/Apple CarPlay, head-up zaslon, sjedala presvučena eko kožom u kombinaciji s brušenom kožom, grijana prednja sjedala, 18-inčni crni aluminijski naplatci, crni detalji na karoseriji… |
KOMENTARI