Test: Lexus LBX 1.5 HEV Relax Advanced

Test: Lexus LBX 1.5 HEV Relax Advanced

Premium modeli Lexusa su konačno dobili i manje pakiranje koje je prilagođenije manjim europskim cestama, a upravo s ovim modelom Lexus želi napraviti veliki uspjeh i u Europi. Može li LBX podnijeti toliki pritisak i uspjeti?

Proglašen je Europski automobil godine 2021., a pobjednik je nova Toyota Yaris
Tri motora i pogon na sva četiri kotača za hibridni 508 Peugeot Sport Engineered
Dok čekamo redizajnirani Clio, podsjetimo se malo njegove povijesti

Danas tržištem prevladavaju SUV-ovi i crossoveri, ovisno kako ih tko naziva i gleda, a ustvari je riječ tek o automobilima koji imaju mrvicu veću udaljenost karoserije od tla i nešto drugačiji izgled karoserije. Čast iznimkama, ali u klasi B-SUV modela, odnosno gradskih crossovera, gotovo da ni nema modela koji se nudi s pogonom na sve kotače. Većina ih je čista šminka s kojom se malo lakše popeti na (pre)visoke rubnjake koji su naša svakodnevica. A kakav je najmanji Lexus? Pa on je sposobna šminka. Naime, LBX je baš jedan od rijetkih modela u klasi na kojeg je moguće doplatiti pogon na sve kotače, i to u svim izvedbama osim početnog paketa opreme. Lexus nije jedan od proizvođača koji pogon na sve kotače veže isključivo na najskuplje pakete opreme. Lijepo je znati da još neki proizvođač misli na kupce.

A LBX je i prava šminka, posebno u izvedbi kakvu smo testirali, bilo da ga gledate izvana ili iznutra. Trendovski „namrštena“ prednja svjetla spojena su kromiranom letvicom, a velika maska motora i male maglenke daju i pomalo sportski izgled prednjeg dijela vozila. Bočna silueta vozila je standardna za ovaj tip i donosi „lažan“ treći bočni prozor, dok su straga ugrađena trendovska spojena svjetla, a donji rubovi branika su naglašeni kromiranim detaljima, kako bi se naglasila širina vozila. Oko vozila su zaštitne plastike kako bi se naglasila robusnost, no elegantan dizajn 18-inčnih aluminijskih naplataka smiruje robustan dizajn.

LBX je postavljen na GA-B platformi koju koriste Yaris i Yaris Cross, a po prvi je puta se koristi za neki Lexus model, no dolazi s 20 mm većim međuosovinskim razmakom (2580 mm) od Yaris Crossa. Osim toga, LBX je širi od njega, ali i niži, što je donijelo elegantnije proporcije. Dužina mu je 4190 mm, širina 1825 mm i visina 1560 mm, čime se svrstava u čisti prosjek klase. Obujam prtljažnika u osnovi je 332 litre, što je čisti prosjek klase, no zanimljivo je što nema dvostruko dno, što bi se očekivalo od premium modela, pa preklapanjem stražnjih naslona nastaje stepenica, što otežava utovar. S preklopljenim sjedalima obujam prtljažnika raste na 992 litre.

Lexus je za LBX pripremio samo jedan pogonski sklop, a riječ je o samopunjivom hibridu koji se sastoji od 3-cilindarskog 1,5-litrenog benzinskog motora i dva elektromotora, koji daju ukupnu snagu sustava od 100 kW/136 KS, što je 6 KS više nego u Yarisu Cross. Osim toga, i kapacitet baterije je malo povećan pa ona ima kapacitet od 1 kWh, a Lexus koristi nikal-metal-hidridnu bateriju koja bi trebala bolje podnositi brza punjenja i pražnjenja. Kada se dostigne radna temperatura, u gradu ćete uglavnom voziti na struju, osim ako ne pritišćete papučicu gasa do kraja, kada se automatski pali benzinski motor. A s dovoljno napunjenom baterijom možete voziti i brzinama od 80 km/h a da se ne pali benzinski motor.

Iako na prvu snaga motora nije velika, ona omogućuje i više nego zadovoljavajuće performanse. Tako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 9,2 sekunde, no maksimalna brzina je ograničena na 170 km/h. Uostalom, toliko brzo ni ne smijete voziti na našim cestama. A dodatan osmijeh na lice će vam izmamiti i potrošnja koja je ovog puta bila 5,1 litru, ali s dosta voženje otvorenom cestom. Ako se samo vozite po gradu i u gradskim gužvama, računajte s prosjekom od oko 4 litre, dok ćete pak na autocesti trošiti oko 7 litara.

No ono što je napravljeno puno bolje nego na bratskom modelu je zvučna izolacija, pa ćete zaista rijetko čuti motor koji je poznat po priličnoj buci kada se pritisne papučica gasa do kraja. A kod Lexusa su ugrađene bolje zvučne izolacije između motora i kabine, ugrađena su akustična stakla i još čitav niz sitnica kako bi vožnja bila što sličnija drugim Lexus modelima, odnosno što ugodnija. Ovjes je također podešen za udobnu vožnju, pa baš ne voli prebrze prolaske kroz zavoje.

A udobnosti pridonosi i unutrašnjost, koja je miljama daleko od Yaris Crossa, a kombinacija boja u unutrašnjosti kod testnog nam se modela poprilično svidjela. Semi-Aniline presvlake sjedala u svjetlo smeđoj boji, s istim umetcima na komandnoj ploči, ali i na oblogama vratiju stvaraju pravi premium doživljaj. Tu su i meki materijali koji se koriste na svim gornjim površinama, a svidio nam se i dobro popunjen i mekan središnji naslon za ruke. No ono što nam se nije svidjelo je količina prostora, pa se meni sa 196 cm visine bilo teško smjestiti na vozačevo mjesto i nedostajalo je da se još samo malo pomakne sjedalo straga ili da ga se može još malo spustiti. No svi koji ste visine do 185 cm, moći ćete se smjestiti bez ikakvih problema. A nedostatak prostoru, posebice u predjelu koljena možemo pripisati i prilično širokoj središnjoj konzoli na koju je smješten 9,8-inčni multimedijski zaslon, no a pohvalu je što su s vanjske bočne strane podstavljeni dijelovi gdje koljena dodiruju konzolu. Dobro je i to što se temperatura klimatizacije podešava fizičkom tipkom, a tu su i ostali fizički prekidači koje uvijek volimo vidjeti.

Za pohvalu je i prilično brz bežični punjač, a ispod ručice automatskog mjenjača je napravljena dodatna polica s USB i 12-voltnim priključkom. Sve je na dohvat ruke i lako za korištenje, no kao i kod svakog Lexusa i Toyote opciju Hold morate uključiti kod svakog paljenja automobila. Dobro je napravljeno i gašenje sustava pomoći vozaču koje se radi u tri-četiri dodira zaslona. A što se tiče prostranosti straga, iza prosječno visokog vozača, straga će stati osoba prosječne visine, no sve druge kombinacije su dovoljne samo za kratke relacije. Također, u premium modelima bi trebali biti ugrađeni i stražnji ventilacijski otvori kojih ovdje nema, već su tu tek dva USB priključka za punjenje.

Testni Lexus LBX s opremom Relax i paketom Advanced košta 40.915 eura, dok cijene za LBX počinju od 31.500 eura. Cijene su to bolje opremljenih modela konkurencije, i LBX ne odskače cijenom, iako odskače premium doživljajem u kabini, za razliku od nekih konkurenata.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4190 x 1825 x 1560 mm
Osovinski razmak 2580 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1280 kg/ 475 kg
Veličina prtljažnika 332/992 litara
Vrsta motora/broj cilindara Hibridni/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, CVT
Snaga 100 kW / 136 KS
Okretni moment 185 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 170 km/h / 9,2 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 5,1
CO2 emisija 105 g/km
Cijena 40.915 eur
Oprema 9,8-inčni multimedijski sustav, digitalni instrumenti, sjedala presvučena Semi-Aniline kožom, Mark Levinson ozvučenje s 13 zvučnika, automatski dvozonski klima-uređaj, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, head-up zaslon, kamere u 360 stupnjeva, akustična stakla, aktivni nadzor buke, grijana prednja sjedala…

 

KOMENTARI