Manjih gradskih premium SUV-ova nema baš puno, a Lexus LBX je najnovija pridošlica na tržištu. Razvijen je posebno za europsko tržište, a tehniku dijeli sa sestrinskom Toyotom Yaris Cross i tu sve sličnosti prestaju. LBX je puno ozbiljniji automobil, ali i tiši i luksuzno opremljen s puno kvalitetnijim materijalima, a zanimljivo je kako su cijene početnih modela niže od Yaris Crossa! Ime LBX dolazi od Lexus Breakthrough Crossover, a ovaj je model jako važan Lexusu, barem u Europi, jer s njime želi napraviti najveći uspjeh. Naime, svi dobro znamo da se u Europi ipak kupuju manji automobili, pa se Lexus po prvi puta upušta i u ovu klasu gdje im je cilj godišnje prodati 45.000 primjeraka ovog automobila.
Postavljen je na GA-B platformi koju koriste Yaris i Yaris Cross, a po prvi je puta koristi neki Lexus. Dolazi s 20 mm većim međuosovinskim razmakom (2580 mm) od Yaris Crossa, a LBX je i širi i niži. Dug je 4190 mm, širok 1825 mm i visok 1560 mm, a upravo te kompaktne dimenzije su idealne za malene europske ceste i parkinge. Osim toga, LBX djeluje elegantno i lijepo, posebno u dvobojnoj karoseriji i s crnim naplatcima. Prednja LED svjetla su nešto drugačijeg dizajna od ostatka Lexusovih modela, dok je bočna linija tipična za SUV vozila. Straga su svjetla trendovski spojena, a sveukupno nam se LBX dizajnerski puno više sviđa od sestrinske Toyote.
A tek kad otvorite vozačeva vrata i vidite unutrašnjost, tu razlika postaje još veća. Potpuno drugačiji dizajn, bogata oprema i visokokvalitetni materijali prvo su što ćete primijetiti kada uđete u automobil. Sjedala su veće sjedeće površine i puno udobnija, a središnji 9,8-inčni multimedijski zaslon je lagano polegnut i spušten na nižu točku, pa su središnji ventilacijski otvori smješteni iznad njega, što olakšava podešavanje smjera puhanja. Za pohvalu je i što su u Lexusu ostali vjerni mnogobrojnim fizičkim tipkama, pa se njima može podešavati temperatura, ali i glasnoća. Bolje je riješeno i isključivanje naprednih sigurnosnih sustava putem zaslona u tek tri dodira, no sama grafika i dizajn ipak više pripadaju Toyoti nego nekom luksuznom proizvođaču. No barem sustav radi poprilično brzo, pa mu je to prednost.
Za pohvalu je i prilično brz bežični punjač, a čitav središnji dio je dobro dizajniran i posložen, te donosi i dodatnu policu „kat niže“, odnosno ispod punjača, gdje se nalazi dodatna polica, ali i 12V utičnica, kao i standardni USB priključak. Naslon za ruke je također udoban i prilično širok, no upravo radi svega nabrojanoga – većih sjedala, većeg središnjeg dijela i luksuzno opremljenih obloga vratiju, za upravljačem se dvometrašima može činiti skučeno. No ako ste visoki do 185 cm, nećete imati nikakvih problema sa smještajem ili prostorom.
Na stražnjoj će se klupi ipak najbolje osjećati djeca, jer s višim vozačem, nitko se iza ne može smjestiti. To je danak kompaktnim dimenzijama. No s prosječnom visinom vozača, i straga će stati osoba prosječne visine, no sve druge kombinacije su dovoljne samo za kratke relacije. Također, u premium modelima bi trebali biti ugrađeni i stražnji ventilacijski otvori kojih ovdje nema, već su tu tek dva USB punjača, no s druge strane, obloge vratiju su napravljene od istih materijala kao i prednja vrata, a isto je i sa sjedalima, nešto što je danas rijetkost i za pohvalu.
Za gradski hibridni SUV je prtljažnik od 332 litre prosječan, a prava je šteta što nema dvostruko dno, jer kada se preklope stražnji nasloni, nastaje velika stepenica, a tada obujam raste na 992 litre. S druge strane, otvaranje vrata prtljažnika se vrši s pomoću struje, što je rijetkost u ovoj klasi. S jedne strane se dobiva puno, a s druge ne. Zanimljiva kombinacija.
Trenutno jedini pogonski sklop koji se koristi za ovaj model se sastoji od 3-cilindarskog 1,5-litrenog benzinca i dva elektromotora, a ukupna snaga je 100 kW/136 KS, odnosno 6 KS više nego u Yarisu Cross. Osim toga, i kapacitet baterije je malo povećan pa ona ima kapacitet od 1 kWh, a Lexus koristi nikal-metal-hidridnu bateriju koja bi trebala bolje podnositi brza punjenja i pražnjenja. LBX nudi dobro ubrzanje od 9,2 sekunde do stotke, dok je maksimalna brzina ograničena na 170 km/h, no ovdje je vožnja puno ugodnija. Tu prvenstveno mislimo na puno bolju zvučnu izolaciju koja omogućuje puno tišu vožnju, izuzev kod velikih opterećenja, kada je motor jednako glasan, na primjer prilikom dugih uzbrdica ili na autocesti pri punom pritisku papučice gasa. S druge strane, kada ne pretjerujete s nogom na gasu onda je LBX izuzetno tih i pravi ga je užitak voziti. Ovjes je nešto tvrđi, ali i dalje udoban, čak i na 18-inčnim naplatcima.
Kao i svaki hibrid, najmanju potrošnju ima u gradu, gdje je LBX trošio uglavnom oko 4 litre, dok je na otvorenoj cesti prosjek oko 5,5 litara, dok je na autocesti trošio uglavnom oko 7 litara, što je dobar rezultat za atmosferski benzinski motor, jer se baterija brzo potroši, a nema se kako napuniti. Prosjek nam je na kraju bio 5,4 litre.
Lexus LBX kakav smo testirali košta 41.265 eura, no zanimljivo je kako je početna cijena ovog modela 31.500 eura, što je čak 2.200 eura niža cijena od početne izvedbe Yarisa Cross sa 130 KS snažnim hibridnim pogonskim sustavom! Da, ni mi nismo mogli vjerovati, a LBX ipak nudi puno kvalitetnije materijale i ljepši izgled, ali i ono najvažnije – bolju zvučnu izolaciju. A ni taj osnovni model nije loše opremljen. Lexus nudi pet paketa opreme za LBX i svi dolaze s fer cijenom uloženo-dobiveno, a izuzev osnovne izvedbe, za sve ostale je moguće doplatiti i pogon na sve kotače! Doduše, to košta 2.000 eura, ali se dobiva i dodatni elektromotor na stražnjoj osovini, a straga onda dolaze i dvostruka poprečna ramena.
Lexus LBX bi stvarno mogao postići uspjeh na europskom tržištu, jer nudi premium model po prilično fer cijeni, a prave konkurencije gotovo da ni nema. No ipak će o svemu tome odlučiti kupci koji će odlučiti žele li premium SUV u kompaktnim dimenzijama ili ne.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4190 x 1825 x 1560 mm |
Osovinski razmak | 2580 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1280 kg/ 475 kg |
Veličina prtljažnika | 332/992 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Automatski, CVT |
Snaga | 100 kW / 136 KS |
Okretni moment | 185 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 170 km/h / 9,2 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 5,4 |
CO2 emisija | 105 g/km |
Cijena | 41.265 eur |
Oprema | 9,8-inčni multimedijski sustav, digitalni instrumenti, sjedala presvučena kombinacijom kože i alcantare, automatski dvozonski klima-uređaj, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, head-up zaslon, kamere u 360 stupnjeva, akustična stakla, aktivni nadzor buke, električna i grijana prednja sjedala… |
KOMENTARI