Honda na europskom tržištu ne nudi bezbroj modela, no svi koji su u ponudi nude sportski „štih“, atraktivan izgled i na kraju dobar omjer uloženo-dobiveno. Najnoviji model u ponudi je ZR-V, SUV model C segmenta koji se uspješno pozicionira između manjeg modela HR-V i većeg modela CR-V. Iako nije riječ o coupe SUV modelu, položenije stražnje staklo naglašava sportski dojam ovog modela. Je li ovo onda najbolji SUV u Hondinoj ponudi?

Pa ovisno što vam treba. Ako ne trebate pogon na sve kotače, onda je ZR-V dobar odabir, jer se pogon na sve kotače može dobiti samo kod modela CR-V, a budimo realni, 99% kupaca automobila ovog segmenta vozi off-road 100 metara makadamom do vikendice, pa im pogon na sve kotače ni ne treba.

A ZR-V je i idealan što se dimenzija tiče, a u svojih 4568 mm dužine nudi dovoljno prostora za četiri odrasle osobe i njihovu prtljagu, ako ne je ne uzmu previše. Naime, i dok je prostora za putnike dovoljno, iza vozača dvometraša se može bez problema smjestiti osoba do visine od 1,9 m, no zato je stradao prtljažni prostor koji kod ovog modela ima obujam od 370 litara (380 litara ako automobil nije opremljen Bose subwooferom). Da nas krivo ne shvatite, prtljažnik nije malen, no nekako nam je draže da je stradao on a ne prostor za putnike, koji se ipak upotrebljava svakodnevno, dok ćete na duža putovanja ići tek par puta godišnje. A jedina mana prostora straga može biti kod izvedbe s krovnim prozorom, kakav je bio i testni model, a koji zauzme par centimetara prostora za glavu. No za djecu je i više nego dovoljno prostora. Također, tu su i ventilacijski otvori, ali i dva osvijetljena USB-C priključka za punjenje uređaja. Uz to, tu su i još dva dodatna USB priključka sprijeda, od kojih je jedan standardni USB, a ispred mjenjača se i površina za bežično punjenje uređaja, tako da svi putnici istovremeno mogu bezbrižno puniti uređaje.

Ako vam unutrašnjost djeluje poznato, nije ni čudno kada je većinski dijeli s modelom Civic, no to nije nimalo loše, dapače. Raspored je gotovo savršen, a komande klimatizacije su odvojene i lako je njima upravljati. No ono gdje Honda nije štedjela su završna obrada i korišteni materijali, a i neki premium brendovi bi se mogli naći posramljeni. Gotovo sve površine su meke na dodir, a sve je puno kontrastnih šavova i kožnih površina. Testni je model opremljen Advance opremom, koja je ujedno i najbogatija, a uključuje i električna prednja sjedala s grijanjem, upravljač s grijanjem, ali i stražnja vanjska sjedala s grijačima.

Sve izvedbe dolaze sa 7-inčnim digitalnim zaslonom umjesto instrumenata koji je prilično jednostavnog izgleda, ali istovremeno lako čitljiv i s prikazom svih važnih informacija istovremeno. Izvan zaslona, s krajnje lijeve i desne strane se nalaze pokazivači napunjenosti baterije, odnosno količina benzina u spremniku. Središnji multimedijski zaslon ima dijagonalu od 10,2 inča i također je jednostavnijeg dizajna izbornika, no zato je čitav sustav brz, a opcije logično raspoređene, pa upravljanje nije nikakav problem. Za pohvalu su i fizičke tipke s lijeve strane, kao i veliki okretni gumb za jačinu zvuka. Kao što smo već spomenuli, komande klimatizacije su odvojene od zaslona i s fizičkim kotačićima, a ventilacijski otvori su sakriveni ispod saćastog ukrasa koji je postavljen na kokpitu i proteže se čitavom širinom vozila.

Boravak u kabini je ugodan, bez obzira vozite li se u gradu, na autocesti ili otvorenoj cesti, jer je buka dobro prigušena, a udobna sjedala omogućuju i višesatnu vožnju bez odmora. Testni model je bio opremljen i staklenim krovom koji se može otvoriti, i koji omogućuje obilje svjetlosti u kabini, posebice za vrijeme tmurnog vremena, kakvo nas je pratilo tijekom čitavog trajanja testa.

A dobrom ugođaju pridonosi i hibridni pogonski sklop oznake i-MMD koji se sastoji od dvolitrenog benzinskog motora koji razvija maksimalnu snagu od 105 kW/146 KS i pritom nudi 186 Nm okretnog momenta, te elektromotora koji povećava snagu i okretni moment na ukupno 135 kW/184 KS i 315 Nm. Oni su upareni s bestupanjskim CVT mjenjačem, a sve je posloženo kako treba. Naime, kod konkurencije ovakav sustav često zna ići u previsoke okretaje te se motor „dere“, no u Hondi je to napravljeno puno skladnije, a buka visokog broja okretaja je gotovo nečujna i rijetka. Bravo Honda. Također, kako je poznato i s prijašnjih modela, nema klasične ručice mjenjača, već se smjerovi vožnje biraju putem tipki. Potrebna je kratka prilagodba, no već nakon par dana nećete pogledati u smjer izbornika mjenjača kada ćete voziti.

Iako performanse nisu sportske, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8 sekundi, dok je maksimalna brzina 173 km/h, no ono što je važnije su međuubrzanja, pa ubrzanja na autocesti ili prestizanje na brzoj cesti ZR-V odrađuje s lakoćom. A uz sve navedeno, prosječna potrošnja od 6,8 litara nije visoka. No treba uzeti u obzir kako smo dosta kilometara vozili van grada i na autocesti, pa će u gradskoj vožnji potrošnja biti još niža jer ćete se ionako većinu vremena voziti na struju, a tada prosjek lako pada ispod 6 litara. No ono što nas posebno oduševljava je i obujam spremnika goriva od čak 57 litara! Da, nekada je ovako velik spremnik bio normalna pojava, no u posljednje vrijeme je sve rjeđi, pa s punim spremnikom i usput napunjenom strujom tijekom vožnje, lako možete prijeći i 1000 km!

Iako je u potpunosti nov model, ZR-V bi lako na europskom tržištu mogao postati najprodavaniji Hondin SUV jer nudi najbolji omjer uloženo – dobiveno. Kod nas je dostupan s tri paketa opreme – Elegance, Sport i Advance, a kupci mogu birati između šest boja karoserije. Testni model je i najskuplja izvedba s cijenom od 49.990 eura, dok je cijena za početni model Elegance 44.990 eura, odnosno 46.990 eura za izvedbu Sport, koja se izvana može prepoznati sportskim prednjim branikom koji je kombiniran sa saćastom maskom motora. I kao poslastica na kraju, proizvodi se u Japanu.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4568 x 1840 x 1620 mm |
| Osovinski razmak | 2657 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1637 kg/ 516 kg |
| Veličina prtljažnika | 370/1291 litara |
| Vrsta motora/broj cilindara | Hibridni/4 |
| Pogon | Prednji kotači |
| Mjenjač | Automatski, CVT |
| Snaga | 135 kW / 184 KS |
| Okretni moment | 315 Nm |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 173 km/h / 8,0 s |
| Potrošnja (prosječna l/100 km) | 6,8 |
| CO2 emisija | 110 g/km |
| Cijena | 50.790 eur (382.677,26 kn) |
| Oprema | 9-inčni multimedijski sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, Bose premium audio sustav, grijana prednja i stražnja sjedala, grijani upravljač, head-up zaslon, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, stakleni krov s otvaranjem, 18-inčni aluminijski naplatci… |





























KOMENTARI