Test: Fiat Grande Panda 1.2 MHEV La Prima

Test: Fiat Grande Panda 1.2 MHEV La Prima

Grande Panda donosi odličan futuristički dizajn kombiniran s retro detaljima s prve generacije Pande iz 80-ih godina prošlog stoljeća, a s blagohibridnim motorom i automatskim mjenjačem nije rastrošna i idealna je za gradsku vožnju.

Novi BMW serije 2 Gran Coupe
Najavljena je Mazda MX-30 s blagim hibridnim motorom
Peugeot je obnovio svoj najmanji SUV 2008

Iako je u ime dobila dodatan naziv Grande, riječ je o malo većoj Pandi koja odlično kombinira retro i moderne detalje. Kao što je prije dvadesetak godina Punto dobio naziv Grande kada je narastao u svim smjerovima, isto se desilo i s Pandom pa je i ona dobila prefiks Grande, a osim što označava kako je novi model puno veći od prethodnika, isto tako se mora distancirati od Pande i Pandine koje i dalje ostaju u ponudi. Panda i Pandina su isti automobili, no Panda dolazi s manje opreme i nedostaje joj crossover izgled kojim se ističe Pandina.

No vratimo se mi na Grande Pandu koja je duga čak 3999 mm i time je ušla u klasu više, gdje joj je konkurencija bratski Citroen C3 ili pak Toyota Yaris. Širina je 1763 mm, a ističe se i visinom od 1629 mm, dok je međuosovinski razmak standard klase, a mjeri 2540 mm. No za atraktivan izgled je zaslužan i viši razmak od tla od 182 mm, što je razmak kakav imaju i neki SUV modeli. Iako treba napomenuti kako Fiat nikad ne spominje ni SUV ni crossover izraz kada opisuje Grande Pandu, što je za svaku pohvalu.

A pohvale idu i dizajnerima koji su odlično iskombinirali klasične i moderne linije. Iznimno kockasta karoserija nije čest slučaj u posljednje vrijeme, a upravo tim ravnim linijama se odaje počast prvoj generaciji Pande. No tu je još niz detalja kao što je crna maska između prednjih svjetala kao na originalu, kao i natpis Fiat koji nije centriran. Tu su i prešana slova na bočnim vratima koja tvore natpis Panda, a i na poklopac prtljažnika je utisnut natpis Fiat, a četiri kose crte, kao logo marke, možete pronaći na mnogim mjestima. Prednja kockasta svjetla su dobila moderni pikseliziran izgled, a pikselizirana svjetla su i straga, naravno postavljena u same uglove karoserije, uska i okomita, a štiti iz veliki prozirni pokrov. Naravno, tu su i plastične crne zaštite oko vozila, srebrni umetci u branicima i krovni nosači, a sve to daje jedinstven, ali i iznimno privlačan dizajn. Od svih ljudi s kojima smo pričali, nitko nije rekao da Grande Panda nije lijep auto. A tu su i detalji kao što je plastični dio iza stražnjih vratiju koji prikazuje natpis Fiat, ako ga gledate iz prednjeg smjera vozila, a ako ga gledate sa suprotne strane taj isti plastični dio prikazuje četiri kose crte. A kao točka na i su 17-inčni aluminijski naplatci, koji dolaze serijski u La Prima paketu opreme. Spomenimo ovdje kako testna Grande Panda ima samo dvije stvari s liste doplata – metalik boju i Winter paket koji uključuje grijanje upravljača i prednjih sjedala. Sve ostalo što vidite na fotografijama dolazi serijski.

Grande Panda je postavljena na novu multi-energetsku globalnu platformu STLA Smart koja olakšava prilagodbu za različita tržišta. A to znači kako je i Grande Panda dostupna s različitim pogonskim sustavima, pa je tako već sada dostupna blagohibridna izvedba kakvu smo testirali, kao i električna izvedba, dok će čistokrvni benzinac stići kasnije. A blagohibridni (MHEV) pogonski sustav je već dobro poznat i koriste ga gotovo svi modeli iz Stellantis grupa. Sastoji se od 1,2-litrenog turbo benzinca s tri cilindra koji je kombiniran s elektromotorom i automatskim mjenjačem s dvije spojke, te s baterijom kapaciteta 0,88 kWh, a pogon je isključivo na prednje kotače. Ukupna snaga sustava je 110 KS i idealan je za ovaj automobil.

Naime, snaga je odlično odmjerena i Grande Panda ima lijep odziv kada pritisnete papučicu gasa, a to se posebno odnosi u gradskoj vožnji, gdje se odlično snalazi. Grande Pande se poprilično dobro snalazi i na otvorenoj cesti, no autocesta ipak nije njen dom, jer se ipak osjeti nedostatak snage, a i iznad 140 km/h buka je poprilično velika. No zato malo troši. Prosjek nam je bio 6,5 litara, a uz iole lakšu nogu na papučici gasa, u gradu će trošiti ispod 6 litara, dok će uz nježniju nogu na gasu na otvorenoj cesti trošiti oko 5 litara, a s malo težom nogom potrošnja će teško prijeći 6 litara. No zato na autocesti potrošnja lako prelazi i 7,5 litara, posebice pri jačem pritisku papučice gasa.

Ovjes je nešto krući i glasniji, a gume nisu niskoprofilne, pa je vožnja prilično udobna, iako se kratke neravnine i rupe jače osjete i čuju. Sjedala su solidna, a voljeli bi da su nasloni za glavu sprijeda podesivi po visini, jer višim vozačima potpora nije dovoljna. A sprijeda je iznenađujuće mnogo prostora, a sjedi se povišeno, pa je i preglednost bolja. Osim toga, kutijasta karoserija omogućuje dobru preglednost, a straga su ugrađeni i senzori i kamera pa je i parkiranje lako. A u unutrašnjosti je također puno detalja koji daju posebnu osobnost ovom modelu. Tako je tu i Bambox, dodatni gornji pretinac napravljen od materijala Bamboo fiber tex, a tu je i malena Panda prve generacije u žutom dijelu koji okružuje multimedijski zaslon. A upravo žuti detalji daju razigranu unutrašnjost. A tu su i veliki natpisi Fiat na stražnjim vratima, dok upravljač u sredini ima natpis Fiat, no na donjem desnom dijelu su izlivene četiri kose crte.

Ispred vozača se nalazi 10-inčni zaslon instrumenata, dok je multimedijski zaslon mrvicu veće dijagonale – 10,25 inča. Prikaz instrumenata se može mijenjati, no ne previše, a multimedijski sustav je solidne brzine, a ionako ćete koristiti Android Auto ili Apple CarPlay sučelje jer se oba mogu koristiti bežično. Hvalimo i odvojene komande klimatizacije koje dolaze s velikim fizičkim tipkama za upravljanje i iznimno ih je lako koristiti. Tu su i dva USB priključka, kao i fizičke tipke za gašenje sustava za brzinu i zadržavanje unutar trake, što nam se također jako sviđa. Dostupna je i polica s bežičnim punjačem, a tu su i tipke za ručnu kočnicu, kao i polugica automatskog mjenjača, a one su uokvirene piano plastikom koja se lako grebe, pa se na njoj već sada vide sitne crtice. Držači za čaše se podrazumijevaju, a ni naslon za ruke nije loš. Može se podešavati po dužini, a sakriva i maleni pretinac.

Straga nije raskošno kao na prednjim sjedalima, no prostora ima na razini klase. Osim toga, tu su, neobično za ovu veličinu automobila, dva USB priključka, pa neće biti svađe oko toga tko će prvi puniti mobitel. A iznadprosječan je i prtljažnik koji ima obujam od 412 litara u osnovnom obliku, dok preklapanjem stražnjih naslona obujam raste na 1366 litara, no tu je malena stepenica, a podnica nije podesiva po visini.

Grande Panda se u neku ruku može opisati i kao nasljednik Punta, jer svojom veličinom nudi dovoljno prostora, no oblikom i drugim detaljima neodoljivo asocira na prvu generaciju Pande, što će se svidjeti mnogima. Čak ni cijena s full opremom nije previsoka, za današnje standarde, a cijena testnog primjerka je 22.290 eura, dok najpovoljnija starta od 18.990 eura, no njoj nedostaju mnogi detalji kao što su pikselizirana LED svjetla, stoga preporučujemo upravo La Prima izvedbu koja bi se mogla karakterizirati i kao funky auto modernog doba.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 3999 x 1763 x 1629 mm
Osovinski razmak 2540 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1422 kg/353 kg
Veličina prtljažnika 412/1366 litara
Vrsta motora/broj cilindara Blagi hibrid/3
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski, dvije spojke, 6 brzina
Snaga 81 kW / 110 KS
Okretni moment 205 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 160 km/h / 11,2 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 6,5
CO2 emisija 117 g/km
Cijena 22.290 eur
Oprema 10-inčni digitalni instrumenti, 10,25-inčni multimedijski sustav, bežični Android Auto i Apple CarPlay, automatski klima-uređaj, grijani upravljač i prednja sjedala, La Prima presvlake sjedala, električni paket, Pixel LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, krovni nosači, Bambox pretinac, 17-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI