Test: Fiat 600e La Prima BEV

Test: Fiat 600e La Prima BEV

Sa 16,5 kWh/100 km prosječne potrošnje struje na uglavnom međugradskim relacijama, električni Fiat 600 je prilično štedljiv, što znači i rjeđa punjenja, a BEV izvedba je i puno uglađenija i s boljim ubrzanjima, a jedini problem mu je cijena.

Najavljen najsnažniji Abarth ikada
Fiat više neće proizvoditi sive automobile
Ovo je potpuno novi električni Fiat 600e, a hibrid stiže dogodine

Nakon prestanka proizvodnje Punta, Fiat nije imao predstavnika u B segmentu, što se odrazilo i na prodaji, a sada je konačno tu novi predstavnik, koji je i svojevrstan nasljednik Punta, no u potpuno drugačijem obliku. Naime, riječ je o crossover modelu retro dizajna, koji se bazira na manjem modelu 500, a s kojim će Fiat pokušati postaviti nove standarde u klasi. Nakon hibridne izvedbe, na test nam je stigla i električna (BEV) izvedba, od koje se puno očekuje.

BEV (Battery Electric Vehicle, odnosno baterijsko električno vozilo) izvedba Fiata 600 je postavljena na multi-energetskoj CMP platformi koja se može koristiti i za modele s potpuno električnim motorima, ali i za hibridne pogonske sklopove, a model 600 koristi istu onu kao i Jeep Avenger, no zahvaljujući dužini od 4179 mm, širini od 1779 mm i visini od 1523 mm, te uz međuosovinski razmak od 2562 mm nudi ipak više prostora nego ljepuškasti Avenger. Veći je i prtljažnik, iako nešto manji nego kod hibridne izvedbe, no bez obzira na to, s obujmom od 360 litara  riječ je o prilično velikom prtljažniku za ovu klasu, a preklapanjem stražnjih naslona obujam mu raste na 1231 litru. Za B segment i više nego dovoljno.

Testni model je bio opremljen bogatijim La Prima paketom opreme, pa je i doživljaj u kabini bio poprilično dobar. Sjedala su presvučena umjetnom kožom, dolaze u bijeloj boji s kontrastnim šavovima, a serijski dolazi i središnji naslon za ruke sprijeda, pa je sprijeda osjećaj kao da sjedite u klasi većem vozilu. Uz to, sjedalo vozača je i električno podesivo, a oba prednja sjedala su i grijana. Nedostajao nam je samo grijač upravljača, no to je u ovoj klasi izuzetna rijetkost.

Sjedala su udobna i dovoljno velika, a sprijeda je i više nego dovoljno prostora za vozača i suvozača. Naime, sa 196 cm visine, sjedalo vozača nisam imao potrebe pomaknuti do kraja, što je zaista rijetkost u automobilima bilo koje klase. A sjećam se kako je ista stvar bila s Grande Puntom. Talijani su ostali kraljevi prostranosti u malenim dimenzijama! Sprijeda je i mnogo prostora za pohranu, uključujući ona u vratima, ali i otvorenu policu s gumiranom podlogom u središnjoj konzoli te izuzetno veliki otvoreni pretinac nalazi između nogu vozača i suvozača. Tamo su ugrađeni i USB priključci, kao i 12V utičnica, a odmah pored su ugrađeni prekidači automatske ručne kočnice, kao i prekidač za izbor vožnje. Sprijeda dojam popravlja i dvobojna prednja konzola s velikim kontrastnim plastičnim umetkom koji imitira nekadašnji metalni umetak od prije 60-ak godina, u originalnom modelu 600, odnosno Fićeku, kako ga znaju stariji domaći vozači.

7-inčna digitalna ploča je pregledna i prilagodljiva, a isto je i s 10-inčnim središnjim multimedijskim zaslonom koji je dovoljno brz u radu. Za pohvale su i dvije stvari – fizičke tipke za upravljanje automatskom klimom, no da bi upalili grijače prednjih sjedala potrebno je ući u meni i tamo odabrati snagu grijanja; a drugo je fizička tipka ispod zaslona koja vodi do postavki za brzo gašenje aktivnih sustava pomoći u vožnji. Također, Fiat 600e nema klasičnu ručicu automatskog mjenjača već ima tipke na središnjoj konzoli putem kojih odabirete smjer vožnje. No straga je situacija drugačija. Iako su sjedala istog dizajna i kvalitete, no prostora je tek u prosjeku klase, pa će se tamo najbolje osjećati djeca, dok će se odrasli moći stisnuti na kratke rute. Nedostajali su nam pretinci u vratima, a ugrađen je i tek jedan USB priključak za punjenje uređaja, ali opet, bolje išta nego ništa.

Ovaj model pokreće elektromotor koji se koristi u mnogobrojnim modelima iz grupacije Stellantis, a riječ je o izvedbi koja razvija maksimalnu snagu od 115 kW/156 KS i pritom nudi 26 Nm okretnog momenta. Pogon je uvijek samo na prednje kotače, a model 600 neće biti dobavljiv u izvedbi s pogonom na sve kotače, već je to rezervirano za druge modele grupacije. Kapacitet baterije je 54 kWh, odnosno 51 kWh neto, a podržano je punjenje od 11 kW AC i 100 kW DC, gdje na potonjem punjenje od 20 do 100 % traje 27 minuta, dok na AC 11 kW punjenje od 0 do 100 % traje 5 sati i 45 minuta. Težina same baterije je 339 kg, dok je težina čitavog vozila 1520 kg, a motor je dovoljno snažan da ubrza od 0 do 100 km/h za 9 sekundi, dok mu je maksimalna brzina elektronički ograničena na 150 km/h.

A kakva je baterija u praksi? Pa prilično dobra. Punjenje je dovoljno brzo, a s punom baterijom smo mogli proći oko 350 km, s time da treba računati kako su temperature tijekom testa bile uglavnom između 0 i 10 stupnjeva, a mi smo se uglavnom vozili na otvorenim cestama. Prosječna potrošnja nam je bila svega 16,5 kWh, što je za ovakve vremenske uvjete i sam način vožnje i više nego dobar rezultat. Tijekom gradske vožnje, prosjek pada i ispod 15 kWh na 100 km, što znači i više od 400 km vožnje s jednim punjenjem i to po hladnom vremenu.

Cijena testnog modela je 40.990 eura, a metalik narančasta boja se ne naplaćuje dodatno, dok se ostale boje nadoplaćuju između 300 i 750 eura. Jedina alternativa je osnovni model koji dolazi s paketom opreme Red, a čija je cijena 36.490 eura, no on donosi i poprilično manje opreme, pa preporučujemo ipak bolji, La Prima paket kakav je imao i testni model.

Fiat 600e je svakako jedan prilično zanimljiv model, posebice u električnoj izvedbi jer nudi iznimno uglađenu vožnju i malu buku koja dolazi izvana, a jedini mu je problem cijena, jer bez poticaja ona je prevelika u odnosu na hibridnu izvedbu. Ako cijena padne, onda treba svakako uzeti u obzir i ovu izvedbu koja nudi dobru autonomiju i brzo punjenje u simpatičnom pakiranju.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4178 x 1779 x 1523 mm
Osovinski razmak 2562 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1520 kg/ 405 kg
Veličina prtljažnika 360/1231 litara
Vrsta motora Električni
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Automatski
Snaga 115 kW/156 KS
Okretni moment 260 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 150 km/h / 9,0 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 16,5
CO2 emisija 0 g/km
Cijena 40.990 eur
Oprema 10-inčni multimedijski sustav, 7-inčni instrumenti, automatski klima-uređaj, LED svjetla, sjedala presvučena sintetičkom kožom, vozačevo sjedalo električno podesivo, kromirani detalji na karoseriji, kamera straga, adaptivni tempomat s funkcijom Stop&Go, 18-inčni aluminijski naplatci, brzo punjenje…

 

KOMENTARI