Monovolumeni su gotovo izumrli, a gotovo jedini modeli koji se nude u konfiguraciji sa 7 sjedala su postali luksuzni i skupi SUV-ovi koji si većina ne može priuštiti. Stoga su u Daciji dobro razmišljali kada su razvijali jedan potpuno novi model, koji je svojevrsni nasljednik Logana MCV, no za razliku od njega, nudi prostor za do 7 sjedala. Ujedno je i zamijenio model Lodgy, koji je bio monovolumen u pravom smislu, no Jogger donosi atraktivniji izgled od oba prethodnika, ali i bolju aerodinamiku ,što znači i bolje performanse i nižu potrošnju.
Osim toga, Jogger unosi i dva nova pogonska agregata u Dacijine modele – novi turbo benzinski motor sa 110 KS, te hibridnu izvedbu sa 145 KS. I dok potonja još nije stigla na tržište, na test nam je pristigla izvedba s jednolitrenim trocilindričnim turbo benzincem, koji se pokazao kao odličan izbor za ovaj model. Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, doduše malo dužih hodova, no to prosječnom vozaču ovog modela neće smetati. Naime, nitko ne kupuje Jogger kako bi bio prvi na svakom semaforu, već kako bi imao dovoljno prostora za ljude i prtljagu. Motor je pomalo trom ispod 1900 okretaja, no nakon toga postaje živahan i nudi dobra međuubrzanja. Snaga se prenosi na prednje kotače, a izvedbe s pogonom na sve kotače nema, a niti će biti u ponudi. Jogger je ipak „samo“ povišeni karavan, koji će vam omogućiti lakši silazak s asfalta kako bi mogli otići negdje u prirodu, a uostalom to je i filozofija moderne Dacije.
Uz to, Jogger nije pijanac, pa će se zadovoljiti s prosječnih 7 litara benzina na 100 km. Na otvorenoj cesti s nježnom nogom na gasu ona pada na 5,5 litara, dok će na autocesti i u kreni-stani prometu ona biti između 7 i 8 litara. Sasvim dobar rezultat za preko 4,5 metara dug automobil težak gotovo tonu i pol! Motor je nešto glasniji u radu, ali nije preglasan, dok je ovjes nešto tvrđe. Jogger nije neudoban, dapače. Jedino bi sjedala mogla biti malo udobnija i s malo više bočnog oslonca.
Kad smo već kod udobnosti, serijski stiže i središnji naslon za ruke između prednjih sjedala koji je sada postavljen na pod i skriva maleni pretinac. Iako je presvučen platnom, malo žulja za laktove. Malo finiji materijal ili malo više spužve bi to uvelike popravilo. Vozaču će biti i lako manevriranje zahvaljujući velikim staklenim površinama, parking senzorima i stražnjom kamerom, koja bi mogla imati bolju rezoluciju, a serijski dolazi i nadzor mrtvog kuta.
Unutrašnjost je modernog izgleda, a preuzeta je s modela Sandero Stepway, barem što se tiče prednjeg dijela vozila, dok su straga sjedala koja se lakše preklapaju kako bi putnici mogli ući i u treći red sjedala. Treći je red namijenjen samo najmlađima jer će drugima nedostajati prostora i za glavu i za koljena. Dobro je što su za njih napravljeni i nasloni za ruke na boku, a svako sjedalo ima i vlastiti držač za čašu. Osim toga, neće ostati ni bez zraka jer se i njihovi prozori daju otvoriti, odnosno odmaknuti prema van.
U drugom redu će se pak ugodno moći smjestiti svi. Naime, radi većeg međuosovinskog razmaka od čak 2897 mm, koji je tu radi lakšeg ulaska u treći red, putnici u drugom redu imaju obilje prostora za koljena, ali i za glavu. Ako malo bolje pogledate bočnu liniju, vidjet ćete kako se linija krova uzdiže prema stražnjem dijelu vozila, što omogućuje dovoljno prostora za glavu, bez obzira na to što se sjedi dosta povišeno u odnosu na prednja dva sjedala. Iako nemaju ventilacijskih otvora, na stražnjem dijelu prednjeg središnjeg naslona nalazi se 12V utičnica, pa će uz pomoć adaptera putnici straga moći puniti svoje uređaje.
Ispred vozača i suvozača je moderna instrument tabla s 8-inčnim multimedijskim zaslonom koji dolazi s podrškom za bežično spajanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima, što nemaju ni neki višestruko skuplji automobili, a tu je i nova središnja konzola između prednjih sjedala gdje je smješten prekidač električne ručne kočnice. Instrument ploča je jednostavna i pregledna, sve tipke su logično postavljene, a multimedijski zaslon je iznenađujuće brz u radu, pa je šteta što nema više opcija za prilagođavanje. Da sve ne izgleda obično pobrinuo se mekani umetak s presvlakom na konzoli koji se proteže čitavom širinom vozila, a tu su i srebrni detalji na otvorima ventilacije i oko gumbi za podešavanje automatskog klima uređaja. Oni su pregledni, daju dobru povratnu informaciju za koliko ste „zubaca“ okrenuli gumb i za podešavanje ne trebate uopće micati pogled s ceste. Točno onako kako bi trebalo biti u svakom automobilu.
Jogger zasigurno nije najljepši auto u klasi, no miljama je daleko od svojih prethodnika. Privlačan prednji kraj naglašen je LED dnevnim svjetlima, tu je poklopac motora s dva ispupčenja, karoserija je dodatno odmaknuta od tla i oko svih rubova su postavljene zaštitne plastike, a straga okomita svjetla pomalo podsjećaju na ona s Volvo modela, ali istovremeno omogućuju širok otvor za prtljažnik.
A što se tiče prtljažnika, kada su u upotrebi sva sjedala, obujam mu je tek 160 litara, što je jedva dovoljno za tjedni šoping. No s dva reda sjedala obujam je već popriličnih 506 litara, a s preklopljenim drugim redom sjedala obujam raste na velikih 1807 litara. I ne samo da je prostor dug, već je i visok, pa je moguće prevoziti stvarno velike predmete. A ako vam ni to nije dovoljno, tu su i „pametni“ krovni nosači. Naime, oni se lako i u roku od 5 minuta, pretvore iz vodoravnih u okomite, pa nema potrebe za kupnjom dodatnih poprečnih prečki, kako bi mogli postaviti nešto na krov. Izvrsno rješenje koje je uvijek pri ruci.
Iako se cijena testnog automobila s dodatnom opremom popela na 23.820 eura, treba imati na umu da u današnje vrijeme cijene novih automobila startaju od oko 15 do 16 tisuća eura. Za te novce možete dobiti tek osnovni gradski SUV, ili poneki kompakt, no u ovom slučaju dobivate potpuno opremljeni sedmerosjed s dovoljno snažnim motorom, a ako ne trebate sedam sjedala, možete uštedjeti 900 eura. Ali kada se podvuče crta nakon svega što smo rekli, ako imate potrebu za mnogo prostora, Jogger je izvrsna prilika.
TEHNIČKI PODACI: Dacia Jogger 1.0 Tce 110 Extreme 7 sjedala | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4547 x 1784 x 1674 mm |
Osovinski razmak | 2897 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1422 kg/ 454 kg |
Veličina prtljažnika | 160/506/1807 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Turbo benzinski/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
Snaga | 81 kW / 110 KS |
Okretni moment | 200 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 174 km/h / 11,2 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 6,7 |
CO2 emisija | 129 g/km |
Cijena | 23.820 eur (179.471,79 kn) |
Oprema | 7 sjedala, 8-inčni multimedijski sustav, DAB radio, bežično spajanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, parking senzori + stražnja kamera, naslon za ruke sprijeda, krovni nosači, Dacia kartica “slobodne ruke”, 16-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI