Test: Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW

Test: Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW

Već dugo nismo imali prilike testirati automobil koji je imao ugrađen osnovni motor u kombinaciji s ručnim mjenjačem, a testni Leon je dokazao da je ovo dobra kombinacija, a s bogatom opremom i dobro podešenim ovjesom, ovu je izvedbu užitak voziti.

Cupra je u 2022. godini prodala čak 92,7 % vozila više, a istovremeno je Seat prodao 40,5 % vozila manje
Nakon smanjenja proizvodnje, Volkswagen sada u potpunosti zaustavlja proizvodnju električnih modela
Predstavljena najsnažnija Cupra Formentor VZ5 s pet cilindara i snagom od 385 KS

Cupra je pravi hit! Lako bi to mogli zaključiti po svemu. Viđamo je češće nego nove Seat modele, a kako i ne bi, kada je na razini Europe Cupra u 2022. godini prodala gotovo duplo više automobila! A gledamo li samo domaće rezultate, u protekloj je godini Cupra prodala 414 vozila, što je gotovo 2,5 puta više nego godinu ranije i time je dostigla gotovo 50 % prodaje Seata, modela koji su puno jeftiniji, a nude se i manji modeli. A kako Cupra misli ozbiljno govori i ugradnja novih motora u njihove izvedbe, pa je tako i Leon dobio osnovni motor sa 150 KS, koji omogućuje i nižu cijenu, pa sada Leon starta s cijenom ispod 30.000 eura, a pritom je serijska oprema i više nego bogata.

Iako Leon nije u potpunosti Cuprin model, već je riječ o dorađenom Seatu, Cupra je uspjela napraviti dobar posao i napraviti puno bolji automobil Sportski detalji na karoseriji i u unutrašnjosti, dobro izbalansiran motor, mjenjač i ovjes, dovele su do toga da je ovoj izvedbi sa Seat Leonom zajednički tek izgled i ime. I to nije nimalo loše, jer Leon izgleda dobro, posebice s Cuprinim branicima, lijepim 18-inčnim aluminijskim naplatcima i niskoprofilnim gumama, a bakreni detalji se odlično slažu s bijelom bojom karoserije. I da, ovo je osnovna izvedba ovog modela, koja donosi i nešto nižu cijenu nego do sada, a donosi puno više nego bi očekivali.

Iako možda na prvi pogled ne izgleda kao da ima mnogo sportskih detalja, kada ga parkirate pored Seat Leona, koji je ovom prilikom također bio bijele boje, dolazite do zaključka kako Cupra izvedba ipak donosi više nego što mislite. Tamna maska motora, sportski branici, spušteno podvozje i veliki difuzor oko kojih su se smjestili lažni otvori za auspuh stvaraju sportski dojam.

Ulaskom u unutrašnjost dolazimo do standardne prostranosti Leona, koja je na razini klase, a sportski dojam je tu ipak malo blaži. Sjedi se nešto niže, a sjedala su sportska, iako bi voljeli mrvicu više bočne potpore. Prednji naslon za ruke je ugodan i postavljen na odličnu visinu, a ispred vozača je lijep i taman debeo upravljač. Kao i vani, i u unutrašnjosti su detalji boje bakra, a sve odiše sportskom elegancijom.

Digitalni instrumenti i središnji multimedijski zaslon su poznatog izgleda i dolaze s tek pokojim Cupra detaljem, a kao i kod ostalih modela ove klase iz Volkswagen grupacije, podešavanje klimatizacije i glasnoće je moguće putem dodirnih kliznih površina, koje nisu osvijetljene noću, ili putem dodirnog zaslona. To nam se nikako ne dopada jer previše odvlači pažnju. Sve funkcijske tipke na volanu su ostale fizičke ili su ugrađeni kotačići, pa je upravljanje lako. Multimedijski zaslon je dobar i čitljiv, a softver je uglavnom brz u izvođenju s tek tu i tamo ponekim usporenim reagiranjem, dok je instrument ploča u svim postavkama prikaza pregledna i lako ju je koristiti.

Prostranost straga je na razini klase, što znači da će se dvoje odraslih prosječne visine moći lako smjestiti, a za pohvalu je i što si putnici straga mogu odabrati željenu temperaturu kabine. Naime, Leon serijski dolazi s trozonskim klima uređajem, koji i inače nije čest u ovoj klasi automobila. Bravo Cupra.

Iako je osnovni obujam prtljažnika 380 litara, što je prosjek klase, nekako se na izgled čini puno većim. Možda je to radi ravnih linija, no upotrebljivost je dobra, Kada se preklope nasloni stražnjih sjedala obujam mu raste na 1301 litru, no dobiva se i malena stepenica. Također, ne nudi se dvostruko dno prtljažnika.

Najveća novost kod Cupre Leon je ugradnja novog 1,5-litrenog turbo benzinca koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW/150 KS pri 5000 okretaja, dok je okretni moment od 250 Nm dostupan već od 1500 okretaja. Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a pogon je na prednje kotače. Leon s ovim motor ide sasvim dobro, pa ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekundi, a može potegnuti i preko 200 km/h, točnije do 215 km/h.

Ubrzanja nisu strelovita, no sasvim su dobra za ovako snažan automobil, a ni međuubrzanja nisu loša. Voljeli bi da mjenjač ima malo kraće hodove, no prilično je precizan i brz. Doduše, tu i tamo zna „zaštekati“ prilikom prebacivanja u rikverc, no ovdje su ipak važnije brzine prema naprijed.

Uz sportski ovjes i podešenje, Leon se vozi lijepo, a pravi ga je užitak malo brže provozati kroz zavoje, kada imate osjećaj da ga nećete tako lako izbaciti iz zadane putanje. A kako je motor pri nižim okretajima prilično tih, u ovakvim situacijama ćete se više voljeti voziti u nižoj brzini, kako bi zvuk motora ipak malo došao do izražaja. Prosječna potrošnja od 7,7 litara je i više nego fer, posebice sko na pameti imate da ga nismo previše pazili i mazili. Uostalom, za to je ovaj automobil i napravljen.

Cupra je napravila odličan posao što je ugradila i malo slabiji, ali nikako ne preslab, motor u Leon. Ovako će biti dostupan većem broju ljudi, a pritom, iako nešto sporiji od snažnije braće, novi vlasnici neće imati osjećaj kako su u slabom automobilu.

Testni model košta 32.189,03 eura, a u to je uračunata i dodatna oprema u vidu metalik bijele boje, multimedijski akcijski paket koji, između ostalog, nudi i bežični punjač, pojačivač signala, 12-inčni i navigacijski sustav, grijana prednja sjedala, crni interijer krova, sustav za prepoznavanje znakova te automatska duga svjetla. Sve ostalo je na automobilu serijski ugrađeno, što je za pohvalu. Cupra Leon je dobro uglađen automobil s tek ponekim nedostatkom, no oni mnogima neće smetati, a i čovjek se lako na njih navikne ako mu se sviđa sve ostalo.

TEHNIČKI PODACI: Cupra Leon 1.5 EcoTSI 110 kW
Dimenzije (DxŠxV) 4398 x 1799 x 1442 mm
Osovinski razmak 2683 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1364 kg/ 476 kg
Veličina prtljažnika 380/1301 litara
Vrsta motora/broj cilindara Turbo benzinski/4
Pogon Prednji kotači
Mjenjač Ručni, 6 stupnjeva prijenosa
Snaga 110 kW / 150 KS
Okretni moment 250 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 214 km/h / 8,9 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 7,7
CO2 emisija 134 g/km
Cijena 32.189,03 eur (242.528,25 kn)
Oprema 12-inčni multimedijski sustav, trozonski automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 18-inčni aluminijski naplatci, Cupra unutrašnjost…

KOMENTARI