Automobili postaju sve skuplji i skuplji, a Citroen je odlučio stati na kraj tom trendu, no zato je zapratio sve ostale, pozitivne trendove – povišeni, takozvani crossoverski izgled, dobra ponuda prostora, štedljiv motor i dobra oprema! Da, sve to je uključeno u potpuno novi C3, koji s prethodne tri generacije dijeli samo ime, dok je sve drugo novo i drugačije. I to u dobrom smislu. Novi C3 je postavljen na novu modularnu platformu Smart Car, pa se stoga nudi i u električnoj i u benzinskoj izvedbi, a za svaku pohvalu je i udaljenost od tla od 200 mm, odnosno čak 70 mm više nego u prethodnoj generaciji, a to pripomaže atraktivnijem crossover izgledu, no omogućuje i izlete izvan asfalta bez bojazni da ćete s podnicom zapeti na nekoj neravnini. Osim toga, i sjedeća je pozicija viša, pa je ulaz i izlaz i automobila lakši, a preglednost bolja. A sve to je čarobna formula kakvu kupci trenutačno traže.
U odnosu na prethodnika je i mrvicu dulji i viši, a zahvaljujući kockastoj karoseriji u unutrašnjosti je puno više prostora nego prije. Dizajnerski se novi C3 pomalo oslanja na koncept Oli, koji je predstavljen na jesen 2022. godine, a s njega je preuzet i svjetlosni potpis LED dnevnih svjetala, kakve će imati i svi drugi Citroen automobili. Oni su podijeljeni u tri segmenta, dva vodoravna i jedan okomiti, i baš to je jedan od najprepoznatljivijih detalja novog Citroena. Isto tako su koncipirana i stražnja svjetla, a sve daje pomalo futurističku notu ovom modelu. S Max paketom opreme serijski dolazi i dvobojna karoserija, kao i 17-inčni aluminijski naplatci, a sa srebrnim detaljima na prednjem i stražnjem braniku, novi C3 izgleda atraktivno.
I u unutrašnjosti je sve drugačije nego prije, pa tako više nema klasičnih instrumenata, ali ni trenutačno popularnih digitalnih zaslona, već C3 koristi head-up projekciju, koja to zapravo nije. Odnosno je, jer je tehnologija ista, no podaci se projiciraju na usku i dugačku traku postavljenu ispod vjetrobrana, a ne na sam vjetrobran. Čitljivost je dobra, ali je nama nedostajao prikaz brojača okretaja, a isto tako ne prikazuje se da je isključena funkcija čitanja znakova, iako zasvijetli lampica kada isključite sustav, dok isključivanjem sustava za zadržavanje vozila unutar trake svijetli dok je isključen. Kad smo već kod njih, isključivanje je lako putem dvije fizičke tipke postavljene lijevo od upravljača. Svidio nam se i upravljač koji je odrezan s gornje i donje strane, a nešto je deblji i manjeg promjera, pa dobro leži u ruci.
Središnjim dijelom dominira 10,25-inčni multimedijski zaslon koji podržava bežično spajanje s mobilnim uređajima, a prilično je brz u radu, što je za svaku pohvalu. Zanimljivo je i kako je USB priključak postavljen desno od zaslona, na dio ispred suvozača, a prava je šteta što tamo nema dodatne police, za koju ima i više nego dovoljno prostora. No barem je taj dio, koji se prostire čitavom širinom, presvučen platnom, što daje dobar dojam.
Za pohvalu je i što su komande klimatizacije odvojene od zaslona i dolaze s fizičkim tipka,a pa je upravljanje jednostavno i lako, a tu je i praktična polica s bežičnim punjačem, kao i držači za čaše. Sjedala su klasično udobna, kako se i očekuje od Citroena, a i dizajn presvlaka je dobar. Tu su i detalji na oblogama vratiju koji su presvučeni istim materijalom kao i sjedišta, a na svakim vratima je i jedna etiketa s motivacijskom porukom. Takvi su detalji dobrodošli, kao i džepovi za mobitele visoko postavljeni na naslonima prednjih sjedala, uz klasične džepove pri dnu naslona. Ima više prostora za koljena i za glavu, a da ima dovoljno prostora govori i činjenica da kada su prednja sjedala pomaknuta do kraja unatrag i kad su stražnji nasloni preklopljeni s naslonima na glavu, između prednjih i stražnjih sjedala stane pokrov prtljažnika. Također, svi pretinci u vratima dolaze sa svjetlom bojom plastike, pa je puno lakše pronaći nešto u njima, jer se sve bolje vidi. Jedino nam je nedostajao naslon za ruke između prednjih sjedala. Prtljažnik je pravilnog oblika i ima obujam od 310 litara, odnosno od 922 litre kada se preklope stražnji nasloni, no ne dobiva se ravna utovarna površina. Šteta je što nije ugrađeno dvostruko dno, ali i taj je detalj takav kako bi cijena ostala konkurentna.
A za pohvalu je i početni i jedini benzinski motor u ponudi, a riječ je o dobro poznatom Stellantisovom 1,2-litrenom motoru s turbom, tri cilindra i snagom od 74 kW/101 KS. No ovog puta se ugrađuje poboljšani motor koji više nema remen uronjen u ulje, već se sada koristi lanac, pa bi i pouzdanost trebala biti puno veća nego ranije, a sada se koristi naziv Turbo, a ne PureTech. Paren je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem malo dužih hodova, no C3 se pokazao kao zabavan automobil za vožnju. Prilično je startan, posebice u gradu, a i brz je ako se vozi u višim okretajima. Doduše ovjes je podešen na udobnost, no da je malo tvrđi C3 bi bio prilično zabavan za voziti. Tko zna, možda izađe neka serija s tvrđim ovjesom, što bi moglo vratiti osmijeh na lica mnogim vozačima.
No C3 je stvoren za grad i tu se najbolje snalazi. No ni na otvorenoj cesti nema zamjerki, dok mu na autocesti ipak zna ponestati daha, posebno ako su u njemu četiri osobe. No zato će uzvratiti niskom potrošnjom, koja je na testu bila 6,4 litre, uz većinu gradske vožnje i čestih vožnji autocestom. No na otvorenoj će cesti ona pasti na oko 5,5 litara, dok će pri višim brzinskim prosjecima na autocesti narasti na oko 7,5 litara. A treba uzeti u obzir i kao smo ga življe vozili, prosjek bi mogao ići i dolje.
Kao što smo već rekli, Citroen je pojednostavio ponudu, pa time i osigurao nižu cijenu vozila. Tako je testni model najskuplji u ponudi je cijena mu je 20.550 eura, a to može ići i niže ako uzmete Citroenovo financiranje. Najpovoljnija izvedba košta 15.990, no nedostaju joj finese kojima je opremljen testni model, a što će uvelike uljepšati vožnju ovog automobila. Postoji i Srednji paket opreme Plus koji je dostupan za 17.900 eura i nudi puno toga više od osnovnog modela, uključujući i dvobojnu karoseriju. Citroen je s novom generacijom modela C3 ozbiljno ugrozio tržišni uspjeh Sandera, jer po gotovoj istoj cijeni ipak nudi mrvicu više stila i profinjenosti. A to bi mu moglo osigurati visoke prodajne uspjehe.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 4015 x 1755 x 1567 mm |
Osovinski razmak | 2540 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1226 kg/ 394 kg |
Veličina prtljažnika | 310/922 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Benzinski/3 |
Pogon | Prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
Snaga | 74 kW / 101 KS |
Okretni moment | 205 Nm |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 160 km/h / 10,6 s |
Potrošnja (prosječna l/100 km) | 6,4 |
CO2 emisija | 126 g/km |
Cijena | 20.550 eur |
Oprema | 10,25-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, digitalni instrumenti na head-up zaslonu, tekstil na komandnoj ploči, bežični punjač mobitela, stražnja kamera i senzori, LED svjetla, zatamnjena stražnja stakla, dvobojna karoserija, 17-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI