Treća generacija Citroena C3 je predstavljena na ljeto 2016. godine, pa je stiglo vrijeme za redizajn, a sve kako bi se mogao što bolje nositi s novopridošlom konkurencijom i da se lakše dočeka nova generacija. Promjene koje je napravio Citroen ovog puta nisu brojne i prvenstveno su vizualne i to uglavnom na prednjem dijelu vozila. Na taj mu je način produžena mladost, što je i logičan potez jer je riječ o uspješnom modelu o čemu govori i činjenica kako je u četiri godine prodan u više od 850.000 primjeraka.

Citroenovi ševroni produžuju se u dvije aluminijske linije nalik na slovo X koje spajaju svjetla
Sprijeda C3 donosi novi dizajnerski potpis marke s ševronima i kromiranom letvicom koja s gornje strane spaja LED dnevna svjetla (od Feel opreme), dok se donja letvica proteže do novooblikovanih svjetala koja sada serijski dolaze u svim izvedbama. Tu je i novi dizajn Air Bumpova, odnosno plastičnih štitnika na vratima (od Feel Pack opreme), a u ponudi su i dvije nove boje karoserije. Mnogi će reći kako je promjena malo, no C3 je i dalje vizualno privlačan automobil, pa nije bilo potreba za većim zahvatima.

Air Bump – odbojnici na vratima sada su jednostavniji i ljepšeg izgleda
A u unutrašnjosti? Vizualnih promjena nema, ali… Sada su u opciji i poznata Citroenova Advance Comfort sjedala, a riječ je o sjedalima koji nude 1,5 cm više pjene za udobnost, a dodatna su oprema od modela Feel po cijeni od 2.500 kuna. No, svatko tko često putuje svakako bi trebao razmisliti o doplati jer ni nakon dugog puta neće osjećati umor. Tu se Citroen ponovo pokazao kao kralj udobnosti, čak, eto, i u gradskom automobilu.

Unutrašnjost je uglavnom ostala ista s dovoljno udobnog prostora za vozača i suvozača
Ispred vozača se nalazi multifunkcionalni volan, dok je instrument ploča klasična – znači analogni instrumenti te maleni ekran na kojem se prikazuju razne funkcije putnog računala. Tu su i analogne kazaljke za temperaturu motora i količinu goriva. Sve je jednostavno i pregledno te ne zahtijeva nikakvo prilagođavanje. Isto vrijedi i za tipke na volanu – posložene su logično i lako ih je koristiti, a i vrlo su intuitivne, pa ćete već drugi dan sve moći obavljati putem volana.

Analogni instrumenti daju fini retro ugođaj
Središnjom konzolom dominira 7-inčni tablet, s virtualnim tipkama prečaca, a putem kojeg se podešavaju sve opcije vozila, radio uređaja, ali i klimatizacijskog uređaja. Serijski je C3 opremljen automatskim klima uređajem, no više volimo kada su komande odvojene, kako bismo i bez gledanja mogli promijeniti temperaturu ili pak brzinu ventilacije. Šteta. Tu su i dva otvorena pretinca za sitnice, kao i držači za čaše, a ručica mjenjača je i dalje kvadratičnog izgleda. Iako tako ne djeluje, odlično leži u ruci, a hvalimo i klasičnu ručicu ručne kočnice. Iako moderan, s nekim detaljima C3 je i retro, ali na dobar način.

Kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima ima dovoljno prostora za udobno sjedenje
A ono što je još dobro je i prostranost, kako na prednjim sjedalima, tako i na stražnjim. Naime, stražnja klupa je jedna od najprostranijih u klasi, a zahvaljujući visini od 147 cm, na stražnjim sjedalima ima mjesta za glavu i za odrasle koji su viši od prosjeka. Tu je i prtljažnik obujma 300 litara, koji nije najveći u klasi, no sasvim je dovoljan i za kraća putovanja. Uostalom, stražnja sjedala se mogu preklopiti i tada mu obujam raste na 922 litre, a zahvaljujući visokom krovu, u njega stanu i prilično veliki predmeti.

Turbobenzinac obujma 1199 cm3 razvija najveću snagu od 110 KS pri 5500 okretaja/min te najveći okretni moment od 205 Nm pri 1750 o/min
Pod poklopcem motora je smješten 1,2-litreni turbo benzinski motor s 3 cilindra koji razvija maksimalnu snagu od 81 KW/110 KS i uparen je sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Ovaj motor je i više nego dovoljan za pokretanje 1.100 kg teškog vozila, a i kada se u potpunosti optereti, ne nedostaje mu snage. Dovoljno govori i činjenica kako pojuri do gotovo 200 km/h, a za ubrzanje do stotke mu treba 9,4 sekunde.

Stražnji kraj nije doživio promjene
U praksi ga je bila prava uživancija voziti. Automobil je dovoljno poletan, a istovremeno udoban, što su vrlo poželjne karakteristike u klasi. Očito 110 konja daje i dovoljno zabave i dinamike na cesti ako pretendirate takvu vožnju. Neravnine na cesti dobro upija dobro leži u zavoju, a udobnost je stalno prisutna.

LED Vision svjetla su standardna oprema, dok LED dnevna svjetla dolaze od druge kategorije serijske opreme na više
Potrošnja mu je kao i kod svih trocilindraša. Pri normalnoj vožnji otvorenom cestom potrošnja se drži oko 4 litara goriva na 100 km. U gradu je nešto zahtjevniji i tu mu se potrošnja diže gotovo do 6 litara, ovisno o težini noge. No, najzahtjevniji je na autocesti gdje se iz zapremine 1,2 litra ipak izvlači više nego za što je optimiziran pa se tu potrošnja diže preko šest litara. Sve u svemu, u stvarnim uvjetima potrošnja će biti između četiri i pet litara.

Moguće je izabrati mnogo kombinacija boja i detalja na karoseriji.
Novi C3 je dostupan s dva benzinska motora, početnim od 83 KS i testnim sa 110 KS, a potonji je dostupan i s automatskim mjenjačem, a u ponudi je i dalje izvedba s turbo dizel motorom sa 100 KS i ručnim mjenjačem, što je sve rjeđe viđena motorizacija u ovoj klasi automobila.

Zapremina prtljažnika od 300 litara se preklapanjem stražnje klupe povećava na 922 litra
Sada se nude i četiri paketa opreme, a cijene kreću od 94.185 kuna, odnosno od 102.275 kuna za prvu izvedbu s klima uređajem. Cijena testnog modela se popela na 127.700 kuna u što je uključena i dodatna oprema – nova Elixir crvena perla troslojna boja, crvena krovna naljepnica, dodatno zatamnjena stražnja stakla, svi električni prozori, bijeli color paket i 16-inčni Hellix aluminijski naplatci.
TEHNIČKI PODACI |
|
Modelska godina | 2020. |
Dimenzije (DxŠxV) | 3996 x 1749 x 1474 mm |
Osovinski razmak | 2539 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1165 kg/ 405 kg |
Veličina prtljažnika | 300/922 litara |
Vrsta motora/broj cilindara | Benzin / 3 |
Obujam/pogon | 1199 / prednji kotači |
Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
Snaga | 81 kW / 110 KS (pri 5500 okr/min) |
Okretni moment: | 205 Nm (1750 okr/min) |
Najveća brzina / 0-100 km/h | 198 km/h / 10,5 s |
Potrošnja (prosječna l) | 5,5 litare |
CO2 emisija | 104 g/km |
LED svjetla / laki naplatci | da/da |
USB/navigacija/Bluetooth | da/da/da |
Ostala oprema | Tempomat, automatski klima-uređaj, aluminijski naplatci, DAB radio, 7-inčni infotainment zaslon, LED Vision prednja svjetla, Advanced Comfort sjedala… |
KOMENTARI