Test: BYD Sealion 7 AWD Excellence

Test: BYD Sealion 7 AWD Excellence

Trenutačni top model kineske marke BYD oduševljava prostranošću, performansama, opremom, ali i izgledom, dok Blade baterija kapaciteta 91,3 kWh nudi doseg od preko 400 kilometara uz žustriju vožnju, a s malo pažnje to se može produžiti i na preko 500 kilometara

I G-klasa postala električna: novi Mercedes-Benz G 580 s EQ tehnologijom
Predstavljeni dotjerani Opel Combo Electric i Zafira Electric
Mazdina budućnost je već ovdje

BYD Sealion 7 je trenutačno top model kineskog BYD-a, a s razlogom možemo reći kako se to i vidi. Iako nije dizajniran da se ističe iz mnogih drugih modela, no profinjenom unutrašnjošću će vas razmaziti, a bez ikakvih problema možemo reći kako je ovaj model vrlo blizu premiuma, što je još prije deset godina bilo nezamislivo od bilo kojeg kineskog automobila. Da, ono što se najavljivalo i o čemu se sve više govori je najezda kineskih automobila koji nude puno više toga za manje novaca. A isto je i s ovim modelom.

Sealion 7 je prilično velik SUV s duljinom od 4830 mm, širinom od 1925 mm i visinom od 1620 mm, dok je međuosovinski razmak rastegnut na raskošnih 2930 mm, a sve to doprinosi i velikoj prostranosti u kabini, ali i u prtljažniku. Tako prtljažnik u osnovnom obliku zaprima 520 litara, s time da je dio ispod podnice i ne prostire se čitavom površinom, već je dubok, pa je idealan za pospremanje sitnica. S preklopljenim stražnjim naslonom obujam raste na 1789 litara, a za kablove imate mjesta i ispod prednjeg poklopca, gdje se nalazi takozvani „frunk“ obujma 58 litara. A da se radi o velikom automobilu govori i činjenica kako je težina praznog vozila gotovo dvije i pol tone, odnosno da budemo precizniji 2435 kg, dok mu je nosivost tek 410 kg. No bez obzira na to, Sealion 7 je na EuroNCAP crash test bez problema osvojio maksimalnih 5 zvjezdica i time potvrdio kako su i kineski automobili sigurni i više nimalo ne zaostaju za zapadnim autima, već bi mogli i reći kako zapadni automobili polako počinju zaostajati za najnovijim kineskim modelima.

Već smo spomenuli kako se dizajnom ne ističe od konkurencije, no mora mu se priznati simpatičan i pomalo sportski „fastback“ izgled, ili kako bi neki rekli coupe SUV izgled. Doduše, crna boja dosta skriva atraktivnost. Naime, ova se boja doplaćuje popriličnih 1.100 eura, no nekako nam se atraktivnija čini osnovna svjetlo plava boja koja mu puno bolje stoji. A atraktivnosti doprinose i dvobojni aluminijski naplatci od 20 inča, koji pritom uopće ne izgledaju preveliko.

A ulaskom u kabinu, odmah dobivate onaj premium osjećaj o kojem smo pričali. Naime, vidi se kako su se u BYD-u posebno pobrinuli u kabini gdje prevladavaju površine od prave kože, a korištena plastika je meka na dodir. Osim toga, svakako trebamo spomenuti i kako su obloge stražnjih vratiju istog dizajna, a koriste se i isti kvalitetni materijali kao i na prednjim vratima. Prednja sjedala su izuzetno udobna i imate osjećaj kao da sjedite na kvalitetnoj fotelji, no voljeli bi da se nasloni za glavu mogu podesiti a ne da su fiksni, no zato ćete se bolje osjećati kada se sjetite da su prednja i stražnja dva vanjska sjedala grijana, a prednja su i ventilirana, po vam neće biti vruće na njima ni ljeti. Prostora je stvarno puno i u širinu, a to možete vidjeti i po dosta širokom naslonu za ruke, pa neće biti laktarenja vozača i suvozača.

Ispred vozača se nalazi četverokraki upravljač dobro pogođene debljine, a na njemu se nalaze samo fizičke tipke, dok se na 10,25-inčnom zaslonu instrumenata prikazuje mnogo informacija, no ne možemo reći da je nečitljiv. Možda samo natrpan, no zato se najvažnije informacije mogu pratiti na head-up zaslonu. Središnjim dijelom komandne ploče dominira veliki 15,6-inčni zaslon, a da najlakše predočimo koliko je to, zamislite bilo koji standardni laptop jer i on ima zaslon jednake veličine. Fizičkih tipki nema, pa se sve podešava putem zaslona. A smiješna je situacija kada želite promijeniti temperaturu u kabini. Tipka na zaslonu je prilično mala, pa je morate ciljati, no istovremeno će vas automobil upozoravati da vratite pogled na cestu. Izgleda da ni u Kini nisu shvatili da se ne može ništa podešavati na zaslonu bez gledanja u njega, za razliku od fizičkih tipki, za koje nije potrebno micati pogled s ceste. Sam softver je dovoljno brz, a kao i u svim drugim modelima, moguće ga je rotirati da stoji okomito ili vodoravno. No kao i na ostalim modelima koje smo vozili, ako imate polarizirane sunčane naočale, zaslon ne smije stajati okomito jer onda na njega nećete vidjeti ništa.

Na središnjoj konzoli se snalazi 50 W bežični punjač s hlađenjem te dodatna polica za odlaganje drugog mobitela, a tu je i malena ručica mjenjača, te tipke prečaca, kao i tipka za paljenje i gašenje automobila. Zanimljiva su i dva držača za čaše koji se mogu podešavati po dubini, a ispod čitavog tog dijela se nalazi donja polica s USB priključcima i prostorom za pohranu torbica. Na stražnjim sjedalima je također udobno, a ako sprijeda sjedi vozač prosječne visine, onda je straga i raskošno. Sjedala su jednako udobna, kao i središnji naslon za ruke. Za pohvalu je i što ima dovoljno prostora za glavu, bez obzira na to što je ugrađen stakleni krov.

Svakako je zanimljiv pogonski sklop ovog modela koji se sastoji od dva elektromotora koji daju ukupnu snagu od 390 kW/530 KS i 690 Nm okretnog momenta, a snaga se prenosi na sve kotače. Moguće je birati između nekoliko načina vožnje, a među njima je i Snow, odnosno snijeg, pa s ovim modelom ne bi trebali imati problema ni po takvom vremenu. A posebno hvalimo uglađenost čitavog sustava jer je sve podešeno za ugodnu vožnju. Ubrzanja su linearna i bez trzaja, bez obzira na veliku snagu, a nema nikakvih razlika ni kada pritisnete papučicu gasa do kraja. Samo ćete se više „prilijepiti“ za sjedalo.

Ne razočarava ni performansama, pa mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 4,5 sekunde, a jako su dobra i međuubrzanja. Sealion 7 se odlično snalazi i na autocesti, kada spremno odgovara na papučicu gasa, a pritom jedva da se glasnije čuje buka vjetra. U BYD-u su napravili odličan posao sa zvučnom izolacijom. Osim toga, bez obzira na to što je riječ o električnom automobilu, maksimalna brzina mu je i više nego dovoljnih 215 km/h.

A sad se pitate, a što je s baterijom? E pa ne razočarava ni ona. Ima kapacitet od 91,3 kWh i omogućuje „lakih“ 400 km dosega. No to je ako imate nemirnu nogu na gasu i volite papučicu pritisnuti jače, no s malo lakšom nogom na gasu, lako ćete doseg podići i na 500 km. S napomenom da je to u mješovitoj vožnji. U gradu savjetujemo vožnju u eco načinu rada, jer i tada Sealion 7 reagira trenutačno, no potrošnja je malo niža, pa ćete prijeći i do 550 km s jednim punjenjem. Podržano je i brzo punjenje od 230 kW, kao i V2L tehnologija kojom možete napajati vanjske uređaje koje možete spojiti na automobil.

Kao i na kraju svakog testa, vrijeme je da prokomentiramo i cijenu, koja iznosi 57.590 eura. Da, dobro ste pročitali, cijena gdje većina zapadne konkurencije započinje sa svojom ponudom, BYD nudi potpuno opremljen i, bez ikakvih problema možemo reći, luksuzan automobil s puno snage i velikom baterijom, pa ni ne čudi kako im prodaja u Europi svakodnevno raste.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4830 x 1925 x 1620 mm
Osovinski razmak 2930 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 2435 kg/ 410 kg
Veličina prtljažnika 520/1789 litara + 58 litara sprijeda (frunk)
Vrsta motora Električni
Pogon Na sve kotače, AWD
Snaga 390 kW / 530 KS
Okretni moment 690 Nm
Kapacitet baterije/snaga punjenja 91,3 kWh/230 kW DC; 11 kW AC
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 215 km/h / 4,5 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 23,7
Doseg 474 km
Cijena 57.590 eur
Oprema 10,25-inčni zaslon instrumenata, 15,6-inčni multimedijski sustav, automatski dvozonski klima-uređaj, Dynaudio sustav s 12 zvučnika, panoramski stakleni krov, kožna sjedala, sprijeda grijana i ventilirana, straga grijana, head-up zaslon, bežični punjač, kamere u 360 stupnjeva ,električno otvaranje prtljažnika, V2L, toplinska pumpa, 20-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI