
Aston Martin vraća ime Vanquish predstavljanjem potpuno novog modela, ujedno i najsnažnijeg modela u svojoj 111-godišnjoj povijesti kojeg pokreće novi 5,2-litreni V12 Twin Turbo motor koji razvija maksimalnu snagu od 614 kW/835 KS i pritom nudi okretni moment od 1000 Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 345 km/h, pa je ovo ujedno i najbrži serijski Aston Martin ikada. A ono što je najzanimljivije je kako ovaj novi motor zadovoljava najnovije zakone o emisijama u čitavom svijetu!

Po prvi put na V12 sportskim automobilima Aston Martina s prednjim motorom, poznati ZF 8-stupanjski automatski mjenjač uparen je s elektroničkim stražnjim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem (e-diff). Ovaj e-diferencijal integriran je u elektronički program stabilnosti (ESP), pružajući izravnu vezu s dinamičkim ponašanjem automobila i dopuštajući upravljanje proklizavanjem kotača preko stražnje osovine kako bi se optimizirala trakcija u svim uvjetima.

Za razliku od konvencionalnog mehaničkog diferencijala s ograničenim proklizavanjem, ovaj e-diferencijal može prijeći iz potpuno otvorenog u 100% zaključani za 135 milisekundi. U kombinaciji s najnovijom ESP tehnologijom, ovo značajno poboljšava dinamičke sposobnosti, pružajući veću agilnost pri malim i srednjim brzinama u zavojima, dok nudi veću kontrolu u uvjetima preupravljanja i promjene trake pri velikim brzinama.

Ovako snažan motor zahtijeva i krutu šasiju, kao i posebno podešen ovjes, a povećan je i međuosovinski razmak za 80-ak mm, a šasija je dobila i čvršću poprečnu potporu motora kako bi se osigurala veća torzijska krutost. Povećanje krutosti karoserije iskorišteno je za postizanje veće povratne sprege i dinamičnosti, dok je povećanje bočne krutosti donijelo bolji prijenos opterećenja preko prednje osovine, što je pomoglo u poboljšanju odziva prednjeg dijela.

Vanquish standardno ima karbonsko-keramički kočioni sustav. Sadrži diskove od 410 mm na prednjoj osovini i 360 mm na stražnjoj, CCB sustav nudi poboljšane performanse kočenja, smanjeno slabljenje kočnica na temperaturama do 800 °C i značajno smanjenje težine bez opruge (-27 kg u usporedbi s kočnicama od lijevanog željeza), što također poboljšava kvalitetu vožnje i dinamičko ponašanje pri upravljanju.

Novi Vanquish dolazi s 21-inčnim aluminijskim naplatcima i prilagođenim Pirelli P ZERO gumama, a koje voze potpuno novodizajnirani model s potpuno novim dizajnom prednjeg branika i rešetke, a sprijeda serijski dolaze Matrix LED svjetla s novim dizajnerskim potpisom dnevnih LED svjetala. Tu je i panoramski stakleni krov, kao i nov dizajn stražnjeg dijela vozila s integriranim spojlerom i potpuno novim dizajnom stražnjih LED svjetala.

Unutrašnjost novog dvosjeda odiše luksuzom i kvalitetom, a ispred vozača su ugrađeni digitalni instrumenti dijagonale 10,25 inča, dok središnjom konzolom dominira 10,25-inčni multimedijski zaslon. U Aston Martinu pametno razmišljaju pa nisu izostali mnogobrojni fizički gumbi i tipke, uključujući i one za podešavanje klimatizacije, kako bi se tijekom vožnje što manje koncentracije gubilo na to, a kako bi koncentracija bila usmjerena na vožnju.

Osim toga, serijski dolazi i Bowers & Wilkins surround audio sustav s 15 zvučnika koji je posebno razvijen za ovaj model. Vanquish će imati ograničenu proizvodnju od maksimalno 1000 primjeraka, a već ga je sada moguće naručiti, dok se prve isporuke očekuju u posljednjem kvartalu ove godine. Očekivana početna cijena je između 250.000 i 300.000 eura.


KOMENTARI