Subaru Solterra je osvojila maksimalan broj zvjezdica za sigurnost

Subaru Solterra je osvojila maksimalan broj zvjezdica za sigurnost

Na posljednjem Euro NCAP testiranju Solterra je osvojila maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost i to kao ukupnu ocjenu, a u svim pojedinačnim kategorijama je osvojila odlične rezultate.

A sada nešto potpuno drugačije iz Toyote: C+WALK T je baterijsko električno vozilo na tri kotača
Volkswagen će na proljeće predstaviti dorađeni ID.3
Toyota mijenja strategiju oko električnih modela

Prema posljednjem Euro NCAP testiranjima Subaru Solterra dobila je najvišu ocjenu koju je vozilo marke Subaru ikad dobilo u kategoriji Sigurnosni sustavi za mala off-road vozila. Također je dobila najviše ocjene za nadzor statusa putnika (uključujući nadzor vozača i podsjetnik na vezanje sigurnosnog pojasa). Osim toga, dobila je i vrlo visoku ocjenu i za autonomno kočenje u nuždi (AEB) između dva automobila (sustav za sprečavanje sudara) te dobre ocjene za sprečavanje izlaska iz trake u nuždi, održavanje vozila unutar trake i sučelje čovjek-stroj.

Sveukupno, sustav autonomnog kočenja u nuždi (AEB) postigao je dobre rezultate na ispitivanju kompatibilnosti. Potpuno nova Solterra opremljena je sustavom podsjetnika na vezanje sigurnosnog pojasa, koji se u okviru standardne opreme nalazi na prednjim i stražnjim sjedalima, kao i sustavom za prepoznavanje umora vozača (odnosno sustavom nadzora vozača). Sustav za pomoć pri održavanju vozila unutar trake (odnosno Lane Tracing Assist) lagano ispravlja putanju vozila ako vozilo počne izlaziti iz trake te intervenira i u nekim ozbiljnijim situacijama. Sustav za kontrolu brzine prepoznaje lokalno ograničenje brzine zahvaljujući funkciji čitanja prometnih znakova (Traffic Sign Reader), a vozač može postaviti ograničenje brzine (funkcijom Speed Limiter) ili prepustiti sustavu da to učini automatski.

U kategoriji ocjenjivanja Zaštita odraslih putnika potpuno nova Solterra dobila je maksimalnu ocjenu za spašavanje i izvlačenje. Osim toga, postigla je iznimno dobre rezultate na ispitivanjima bočnog i stražnjeg udara. Ispitivanja su pokazala da je tijekom testa frontalnog pomaka putnička kabina ostala stabilna, a očitanja na lutkama pokazala su dobru zaštitu koljena i bedrenih kosti vozača i suvozača. Utvrđena je dobra kontrola pomaka (koliko je tijelo bačeno na drugu stranu vozila kada je udareno sa suprotne strane). Solterra ima protumjeru za ublažavanje međusobnih ozljeda putnika pri takvim udarima. Sustav je postigao dobre rezultate na testu Euro NCAP, uz dobru zaštitu glava putnika. Ispitivanja na prednjim sjedalima i naslonima za glavu pokazala su dobru zaštitu od trzajnih ozljeda vrata u slučaju stražnjeg sudara. Geometrijska analiza stražnjih sjedala također je pokazala dobru zaštitu od trzajnih ozljeda. Solterra ima i napredni sustav poziva eCall koji obavještava hitne službe u slučaju sudara, kao i sustav koji automatski koči radi sprečavanja sekundarnih sudara.

U kategoriji ocjenjivanja Zaštita djece u vozilu Solterra je dobila maksimalnu ocjenu za izvedbu pri simulaciji sudara (frontalni i bočni udar) na temelju djece u dobi od 6 do 10 godina, kao i za montiranje dječje autosjedalice. Tijekom testova frontalnog pomaka i bočne barijere svim ključnim dijelovima tijela pružena je dobra ili adekvatna zaštita te su u tom dijelu ocjenjivanja dodijeljeni maksimalni bodovi. Prednji zračni jastuk za suvozača može se isključiti kako bi se dječja autosjedalica okrenuta prema natrag mogla upotrebljavati na tom sjedalu. Sve vrste dječjih autosjedalica za koje je Solterra predviđena mogle su se pravilno postaviti i smjestiti.

U kategoriji ocjenjivanja Zaštita ranjivih sudionika u prometu dobila je vrlo visoku ocjenu za autonomno kočenje u nuždi u odnosu na bicikliste. Zaštita glave udarenog pješaka bila je pretežno dobra ili adekvatna, dok je branik omogućavao dobru zaštitu nogu pješaka zahvaljujući strateški postavljenim zonama apsorpcije udara. Sustav autonomnog kočenja u nuždi pokazao je da može reagirati na ranjive sudionike u prometu kao i na druga vozila. Sustav je postigao dobre rezultate na testovima reakcije na pješake i bicikliste, pri čemu su sudari u većini testnih scenarija izbjegnuti.

Napomena: Na fotografijama je Toyota bZ4X, no kako su konstrukcijski isti automobili, i bZ4x i Solterra su jednako ocijenjeni i ocjene vrijede za oba modela.

KOMENTARI