Stigao je novi Dacia Duster, a cijene kreću od 19.500 eura

Stigao je novi Dacia Duster, a cijene kreću od 19.500 eura

Treća generacija Dacije Duster je stigla i u Hrvatsku, a nude se mnogobrojne izvedbe i kombinacije opreme, s cijenama između 19.500 i 27.800 eura.

Test: Dacia Jogger Extreme 1.0 TCe 110 7 sjedala
Već četvrtu godinu Dacia Duster pomaže u pošumljavanju požarišta u Dalmaciji
Proizvedeno je preko 2 milijuna Dustera!

Dugoočekivana treća generacija Dacije Duster je konačno stigla i na naše prometnice. Podsjetimo se, Duster je u 13 godina karijere osvojio više od 40 nagrada, a do sada su proizvedena 2,2 milijuna primjeraka ovog pristupačnog SUV-a, a koliko je zapravo popularan govori i činjenica kako je u 2022. godini bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca.

Novi je Duster dug 4,34 m, širok 1,81 m (+1 cm) i visok 1,66 m (+3 cm), a sada je udaljenost od tla 209 mm kod izvedbe s pogonom na prednje kotače, odnosno 217 mm kod izvedbe s pogonom na sve kotače. Ono što je isto kao i na prethodnom modelu je Eco-G 100 benzinski motor koji dolazi s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, a novi Duster će s oba puna tanka, svaki po 50 litara, moći prijeći i do 1300 km! S ovim motorom dolazi isključivo 6-stupanjski ručni mjenjač i pogon na prednje kotače.

Novost u ponudi je izvedba Duster Tce 130, a riječ je o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus izgaranja (manji gubici pumpe povećaju učinkovitost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Budući da elektromotor pomaže termičkom motoru prilikom pokretanja i ubrzanja, prosječna potrošnja goriva i emisija CO2 manja je za oko 10 %. U usporedbi s aktualnim TCe 130, novi motor omogućuje dinamičnija ubrzanja te odzivniju i uglađeniju vožnju, dok sustav regenerativnog kočenja gotovo neprimjetno puni bateriju od 0,8 kWh. Motor TCe 130 dostupan je u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem u inačicama 4×2 i 4×4.

Vrh ponude čini Duster Hybrid 140, a koji se sastoji od 1,6-litrenog četverocilindarskog benzinskog motora snage 94 KS, dvaju električnih motora (glavnog elektromotora snage 49 KS i visokonaponskog elektropokretača-generatora) te automatskog mjenjača s četiri stupnja prijenosa povezana s termičkim motorom i dva stupnja prijenosa povezana s električnim motorom. Ta kombinacija različitih tehnologija moguća je zahvaljujući konstrukciji motora bez spojke. Kombinacija regenerativnog kočenja, kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitog mjenjača jamči do 80 % gradske vožnje na 100 % električni pogon, a time i uštedu od 20 % (mješoviti ciklus vožnje) do 40 % goriva (gradski ciklus vožnje). Štoviše, pri svakom se paljenju motora automatski aktivira električni način rada. Ova izvedba dolazi s automatskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače.

Duster stiže u ponudi s četiri paketa opreme. Početni paket je Essential, slijedi Expression, a tu su i izvedbe Extreme i Journey. Klima stiže u svim paketima opreme, a najpovoljniji novi Duster Essential Eco-G košta 19.500 eura i donosi sigurnosni paket, LED svjetla sprijeda, stražnje parking senzore, električne i grijane retrovizore, upravljač i ručica mjenjača presvučeni umjetnom kožom, radio Media Control, krovne nosače i drugu opremu. Slijedi paket Expression koji donosi senzor kiše, 7-inčne digitalne instrumente, kameru straga, 17-inčne aluminijske naplatke, električna stražnja stakla, naslon za ruke sprijeda, 10,1-inčni središnji multimedijski zaslon, a ovaj paket opreme je dostupan sa svom motorizacijom.

Novost je i što se nakon ovog paketa opreme nalaze dva paketa – Journey i Extreme, koji koštaju isto ali su namijenjeni drugačijim kupcima. Journey je namijenjen elegantnijem izgledu i onima koji će auto voziti po gradu, dok se Extreme oslanja na opremu koja je važna avanturistima koji mnogo vremena provode u prirodi. Tako Journey donosi 18-inčne aluminijske naplatke s ljetnim gumama, dok izvedba Extreme donosi 17-inčne aluminijske naplatke s M+S gumama (samo 4×4), ali i perive presvlake, gumene tepihe ili modularne krovne nosače, da nabrojimo dio opreme. Journey pak donosi navigaciju, Arkamys zvučnike i bežični punjač za mobitele.

I za kraj kratke informacije s vožnje. Na putu od Zagreba do Hrvatskog Zagorja vozili smo se i prekopanim gradskim ulicama, autocestom i otvorenom cestom, a za upravljačem hibridne izvedbe je bilo zabavno. Osjećaj za upravljačem je jako dobar, a samo upravljanje je direktnije. Definitivno je poboljšana zvučna izolacija, ali i prostoru u unutrašnjosti. Tijekom cijelog dana prosjek potrošnje nam je bio 5,7 litara, čime smo i više nego zadovoljni. A kratko smo bili i za upravljačem izvedbe s pogonom na sve kotače gdje smo vozili po posebno uređenom poligonu gdje smo mogli iz prve ruke vidjeti kako je Duster definitivno sposoban i izvan ceste. Uskoro nam obje izvedbe stižu na test, pa uskoro donosimo detaljnije dojmove…

KOMENTARI