Rođen za driftanje: R5 Turbo 3E

Rođen za driftanje: R5 Turbo 3E

Električni koncept spreman za drift kojim se, u okviru obilježavanja 50. godišnjice modela Renault 5, odaje počast legendarnim sportskim inačicama tog modela: Renaultu 5 Turbo i Turbo 2.

Tesla osvježila Model 3
Dva motora i pogon na sve kotače za sportski Volkswagen ID.4 GTX
U osam mjeseci naručeno 40.000 električnih Dacia Spring

R5 Turbo 3E dizajniran je za performanse i utrke, istinski drifter, posve je električan i ima pogon na stražnje kotače. Kao i njegov legendarni prethodnik, ima samo dva sjedala. Međutim, u stražnjem dijelu novog modela smješten je pogonski sklop – dva električna motora, svaki zadužen za pokretanje jednog kotača, a baterije su u podnici na sredini automobila. Izgrađen je na cjevastoj šasiji, a sigurnost osiguravaju ravna podnica i zaštita u slučaju prevrtanja homologirana u skladu s propisima FIA-e. Ukupna snaga motora iznosi 280 kW (380 KS), a trenutačno dostupan okretni moment iznosi 700 Nm.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba samo 3,5 sekundi (3,9 sekundi u načinu vožnje Drift) te razvija najveću brzinu od 200 km/h. Baterija od 42 kWh ima dovoljno kapaciteta za nekoliko krugova ili intenzivnu Gymkhanu. U tim situacijama kut upravljanja iznosi mu više od 50 radi jednostavnijeg izbjegavanja prepreka. Za lakše bilježenje performansi, R5 Turbo 3E opremljen je s desetak nosača za kamere u unutrašnjosti i na vanjskom dijelu automobila, primjerice u utorima svjetala i kućištima vanjskih retrovizora, što vam omogućuje savršene snimke umijeća drifta.

Poklopac motora, vrata i kabina istog su oblika kao u prethodnim modelima, ali ovaj je put karoserija izrađena od ugljičnih vlakana. Širok je 2,02 metra (25 cm više od prethodnika), dug 4 metra i visok 1,32 metra. Njegov je najupečatljiviji dio je svakako stražnji spojler. Veliki usisnici na prednjem odbojniku modela R5 Turbo 3E hlade motor i povećavaju aerodinamički potisak. Tri vertikalna elementa automatski podsjećaju na odbojnik modela Renault 5 Turbo 2. Četvrtasta svjetla za maglu nalikuju onima sa starih modela, ali sada ih je četiri i sastoje se od 16 ledica.

Tu su i ružičaste, plave i žute LED trake na prednjem i stražnjem kraju koje bljeskaju kad automobil drifta i podsjećaju na videoigre iz 1980-ih i 1990-ih. Retro videoigre bile su nadahnuće i za naljepnice s kamuflažnim uzorkom koje krase karoseriju. Tu su i ružičasti prozori izrađeni od pleksiglasa, a na stražnjem lijevom prozoru kao simpatičan dodatak tu je naljepnica „La vie en rose”.

Školjkasta sjedala od ugljičnih vlakana, sigurnosni pojasevi i upravljač rezultat su suradnje sa Sabeltom. Upečatljiva uspravna poluga ručne kočnice, obilježje svakog automobila za drift, smještena je u sredini središnje konzole te je vesele žute boje. Ista žuta boja iskorištena je u kombinaciji s ružičastom kako bi se dodalo malo živosti sivoj i crnoj tartan tkanini na sjedalima i instrumentnoj ploči, čime se također odaje počast osamdesetima. Tartana ostavlja vizualni efekt Renaultovog logotipa. Tu je i logotip na upravljaču koji je ovaj put osvijetljen. Svi ti šareni dodaci u kontrastu su s plutenom podnicom crne boje i Alcantarom koja je korištena za instrumentnu ploču i obloge vrata.

Moderni redizajn jedne od najprepoznatljivijih značajki Renaulta 5. Turbo 2, deset analognih brojača ispred vozača, zamijenjeno je s deset digitalnih zaslona na instrumentnoj ploči. Funkcioniraju kao widgeti, izgledaju kao Pixel Art i Glitch Art te se čini kao da su iskočile iz svijeta retro igara. Na primjer, da biste pokrenuli automobil, morate pritisnuti tipku „Free play” na središnjoj konzoli. Isto tako, različiti načini rada preimenovani su u „Turbo” (za driftanje), „Track Invader” (za igru), „Donut” (za proklizavanja od 360°) itd. Zadnji detalj koji pokazuje da R5 Turbo 3E ne shvaća samog sebe previše ozbiljno jest plišani medvjedić Drifty. On je tu da bi opustio i utješio putnike šokirane snažnim performansama ovog konceptnog automobila.

Nakon natjecanja u eleganciji u Chantillyju, R5 Turbo 3E bit će izložen u Renaultovom izložbenom prostoru na Pariškom salonu automobila 2022. (od 17. do 23. listopada). Više pojedinosti o simboličnosti ovog konceptnog automobila pružit će se na tom događanju.

I za kraj, konceptni automobil R5 Turbo 3E je stvarni automobil, ali njegov digitalni kaskader oživjet će u svemiru virtualnih igara u sustavu Web3, decentraliziranom internetu u kojem internetske platforme koriste model temeljen na tehnologiji blockchaina. Dostupna će biti i kolekcija NFT-a (Non Fungible Tokens, nezamjenjivi token) izrađenih na temelju automobila te će osobama koje posjeduju te digitalne tokene biti dostupne ekskluzivne ponude i nagrade.

KOMENTARI