Renault Sport: U čast cestovnim performansama

Renault Sport: U čast cestovnim performansama

Megane R.S. Ultime, posljednji model koji nosi oznaku Renault Sport, a testni vozač Laurent Hurgon osvrnuo se na niz modela Renault Sporta te nam prenio strast prema performansama koja svakodnevno motivira zaposlenike Renault Sporta u Les Ulisu – jedinici koja je sada posvećena marki Alpine.

Test: Renault Clio Iconic Esprit Alpine E-Tech Engineered 145 Hybrid
Počela proizvodnja nove Alpine A110
Alpine će po prvi puta nastupiti na poznatoj utrci Pikes Peak International Hill Climb

Upitate li Laurenta Hurgona je li ikada razmišljao o drugačijoj karijeri, bez oklijevanja će vam reći: „Uživam u svom životu i ne bih ga se odrekao ni sekunde”. On je testni i razvojni vozač za Renault Sport/Alpine Cars, a izjavio je i: „Sretan sam što sam se sve ove godine imao priliku profesionalno razvijati u Renault Sportu. Biti na mojem mjestu, sudjelovati u razvoju cestovnih automobila visokih performansi, san je mnogih ljubitelja automobila!”

Činjenica je da je skraćenica R.S. simbol koji budi maštu i utjelovljuje snažnu viziju automobila. Upravo je to bila zamisao marke Renault kada je prvi put odlučila proizvesti automobil s tim znakom. Potaknut prodajnim uspjehom modela Clio Williams, Renault Sport razvio je model „W94” koji je iznenadio javnost kada je predstavljen na Ženevskom salonu automobila 1995. godine. Krajnje netipičan cestovni automobil Spider Renault Sport izazvao je pravu senzaciju! Riječ je o roadsteru s dvama sjedalima, aluminijskom šasijom i motorom smještenim u sredini straga koji se proizvodio u Alpineovoj tvornici u Dieppeu od 1995. do 1999. i koji je postavio temelje budućnosti marke.

Smjer marke time je bio utvrđen te je kasnije primijenjen na brojne modele s jednakim beskompromisnim pristupom performansama i užitku u vožnji. Godine 2000., ta je filozofija primijenjena na Clio R.S. koji se temeljio na serijskom modelu Clio 2 i nudio bolje performanse od Clija Williams, s naglaskom na diskretan izgled. Modeli Clio 3 i Clio 4 također su predstavljeni u izdanjima s potpisom Renault Sport, iako je najveći trag ostavio zapanjujući Clio V6 koji je predstavljen iste godine kad i Clio 2 R.S. Clio V6 s 230 KS snažnim motorom, ugrađenim u sredinu straga, i izrazito mišićavim blatobranima zavodi i utjelovljuje duh Renault Sporta na spektakularan, briljantan način! Taj „enfant terrible” postao je predmet žudnje kolekcionara, a njegova se vrijednost danas procjenjuje na oko 100.000 eura!

Timovi stručnjaka Renault Sporta, sa sjedištem u Les Ulisu jugozapadno od Pariza, ubrzo su se posvetili Méganeu s istom strašću i željom za performansama. Kao glavni odgovorni za razvoj različitih modela Megane pod markom Renault Sport, Laurent Hurgon otkriva nam nekoliko tajni uspjeha automobila te marke: „Renault Sport stekao je veliko iskustvo u području automobilskih natjecanja, a mi smo to iskustvo stečeno na trkaćim stazama i relijima prenijeli na cestovne modele. Na primjer, hidraulični graničnici kompresije, prvotno ugrađivani u Clio 2 R.S., plod su našeg sudjelovanja u relijima.”

Testnog vozača oduševila još jedna tehnološka inovacija: upravljanje četirima kotačima. „Kad sam prvi put isprobao tu tehnologiju, bilo mi je kao da iznova otkrivam automobil! Bio je to revolucionaran sustav koji se ugrađivao u svaki Megane R.S.” Među njima je bio i radikalni model R26R: „Taj je automobil za nas označio početak nove ere. Ideja za njegov razvoj bila je jednostavna – samo je trebalo Megane 2 R.S. pretvoriti u trkaći automobil! Uklonili smo stražnju klupu, ugradili prozore od pleksiglasa, ispušni sustav od titanija, poklopac motora od kompozitnog materijala s ugljičnim vlaknima itd.”

Ta je „raketa” djelomično razvijena na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife, sjevernoj petlji njemačke trkaće staze sa 73 zavoja. „Ta je staza savršena za razvoj trkaćeg automobila. Ima sve vrste zavoja: spore, srednje brze, vrlo brze… Vrlo je zahtjevna za automobil, šasiju i dijelove karoserije. Štoviše, predstavlja veliko opterećenje za čitav automobilski sklop! Ondje smo proveli brojna ispitivanja izdržljivosti… I oborili rekorde u kategoriji automobila s prednjim pogonom!”

MOTORSPORT – WORLD SERIES BY RENAULT 2012 – NURBURGRING (ALL) – 29 TO 01/07/2012 – PHOTO : FLORENT GOODEN / DPPI –
AMBIANCE

Prvi je rekord postavio Vincent Bayle 2008. za upravljačem modela R26R. Zatim ga je zamijenio Laurent Hurgon koji je postigao tri nova rekorda: 2011. s Meganeom 3 Trophy, 2014. s Meganeom 3 Trophy-R i 2019. s Meganeom 4 Trophy-R. „Bila je to nevjerojatna pustolovina, ispunjena pravim timskim duhom. Svi smo se udružili u postizanju zajedničkog cilja. Imao sam nevjerojatnu sreću što sam bio zadnja karika u tom lancu. To je nešto na što sam jako ponosan, privilegija koju nikada neću zaboraviti.” Rekordi su postavljeni i na drugim, jednako legendarnim trkaćim stazama, kao što su Spa-Francorchamps i Suzuka.

© Florian Léger / SHARE & DARE

Radeći na razvoju raznih izdanja Meganea, Laurent Hurgon razvio je poseban odnos s dvama modelima: „S R26R, dakako, ali i s Meganeom 4 Trophy R. Taj mi je zadao najviše problema! U pogledu performansi, mogu reći da smo postavili letvicu vrlo, vrlo visoko – njegov nas je razvoj u cijelosti zaokupio. Bio je to jedini automobil s kojim sam morao odvoziti drugi krug dok sam pokušavao oboriti rekord na Nürburgringu.”

Budući da je Renault Sport Cars 1. svibnja 2021. postao Alpine Cars, Megane R.S. Ultime posljednja je serija s oznakom R.S. U tu posebnu seriju, predstavljenu u siječnju 2023., utkana je sva stručnost odjela Renault Sport, uključujući neovisni prednji ovjes, spuštenu šasiju Cup, hidraulične graničnike kompresije i sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL. Proizvedena je u 1976 numeriranih primjeraka (kao posveta godini osnutka Renault Sporta) koji nose posebne oznake s potpisom Laurenta Hurgona. Navedena će izvedba biti dostupna i domaćim kupcima, a više o njoj možete saznati ovdje!

KOMENTARI