Povijest Škoda RS modela

Povijest Škoda RS modela

Najnoviji model u Škodinoj ponudi s oznakom RS je Kodiaq. Prisjećamo se svih RS modela kroz povijest, a oznaka RS u Škodi znači “Rallye Sport”

Škoda Fabia: redizajn, premijera u Ženevi
Predstavljena je nova Škode Fabia, nikad veća i atraktivnija
Za avanturiste: Škoda Fabia Combi Scoutline

RS oznaku Škoda je prvi put koristila na rally prototipovima iz 1974. godine – modeli su imali oznaku Škoda 180 RS i Škoda 200 RS. U 2000. godini Škoda ponovo koristi oznaku RS, ali za produkciji model Octavia RS. Krenimo od najnovijeg modela Kodiaq RS.

Škoda Kodiaq RS predstavljena je na Paris Motor Show 2018, početkom listopada, a uskoro će automobil s 20-inčnim naplatcima, što je po prvi put u povijesti Škode, krenuti u prodaju. Najjači Škodin SUV model uz dizelski 240 KS (176 kW) isticat će se kao i ostali RS modeli po dizajnerskim detaljima, uz mnoštvo crnih detalja, rešetci maske, oblogama bočnih prozora, krovnim nosačima. Na stražnjoj strani do izražaja dolazi dvostruka ispušna cijev, uz crveni reflektor koji se proteže preko cijele širine stražnjeg odbojnika – to će ipak biti najuočljiviji detalj na Škodi Kodiaq RS.

Škoda Octavia RS I (2000. – 2005.)

Octavia facelift premijerno je 2000. godine predstavljena s najjačom izvedbom. 1,8-litreni četverocilindrični benzinski motor s kompresoromproizvodio je 132 kW odnosno 177 KS, uz pogon na prednje kotače. Maksimalno je Octavia RS mogla potegnuti 235 km/h, uz ubrzavanje od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi. U 2002. godini stiže karavanska izvedba s maksimalnom brzinom od 213 km/h te ubrzavanjem za 8 sekundi. Automobil se proizvodio u češkom gradu Vrchlabí.

Škoda Fabia RS I (2003. – 2007.)

U 2003. godini Škoda predstavlja RS verziju Fabije, a istovremeno je to i prvi model s turbopunjačem uz 1.9 TDI PD motor snage 96 kW odnosno 130 KS. Fabia RS mogla je postići najveću brzinu od 204 km/h, a stotku je s mjesta lovila za 9,6 sekundi.

Škoda Octavia RS II (2005. – 2013.)

Godinu dana nakon premijere druge generacije Škode Octavije predstavlja se Octavia RS, u obje karoserijske izvedbe, a opcijski je bio dostupan automatski DSG mjenjač sa šest stupnjeva. Kupci su mogli birati između dva motora:
– 2.0 TFSI benzinski sa 147 kW (197 KS), maksimalna brzina 240 km/h odnosno 238 km/h za karavan; ubrzavanje za liftback izvedbu je 7,3 sekundi, a za karavansku 7,5 sekundi
– 2.0 TDI dizelski sa 125 kW (167 KS), maksimalna brzina 225 km/h odnosno 224 km/h za karavan; ubrzavanje za liftback izvedbu je 8,5 sekundi, a za karavansku 8,6 sekundi

Octavia RS Bonneville Special naziv je modela koji je 2011. godine postigao brzinu od čak 365 km/h, a RS-ica je brzinu postigla na slanom jezeru u Utahu te je postala najbrži produkciji automobil s motorom ispod dvije litre obujma, s kompresorom.

Škoda Fabia RS II (2010. – 2014.)

Fabia II premijerno je predstavljena 2007. godine, a tri godine kasnije, 2010, Škoda predstavlja RS izvedbu s 1.4 TSI turbobenzinskim (i s kompresorom) motorom s četiri cilindra snage 132 kW (177 KS), u kombinaciji s automatskim 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom. Maksimalna brzina vozila je 224 km/h za hatchback odnosno 226 km/h za karavan, uz ubrzavanje za 7,6 sekundi za obje verzije.

Škoda Octavia RS III (2013.)

Treća generacija Škode Octavije RS još je uvijek aktualna na tržištu, a predstavljena je na Goodwood Speed festivalu u obje karoserijske izvedbe. 6,7 sekundi je potrebno da liftback Octavia RS III s 2.0 TSI benzinskim motorom snage 169 kW (226 KS) i s ručnim mjenjačem s mjesta dostigne 100 km/h, a najveća brzina od 250 km/h elektronski je ograničena. Karavanska Octavia RS III postiže 3 km/h manje i ubrzava za 6,8 sekundi. U ponudi je i DSG izvedba sa šest stupnjeva uz 2.0 TSI motor.

Dizelska Octavia RS III iz 2.0 TDI motor proizvodi 135 kW odnosno 184 KS, što je dovoljno da se postigne 232 km/h, a ubrzanje se događa za 7,9 sekundi. Karavan ima nešto slabije performanse: 230 km/h i 8,0 sekundi. Motor se može kombinirati uz ručni 6-stupanjski mjenjač i 7-stupanjski DSG s dvostrukom spojkom, a po prvi se put RS oznaka može dobiti s pogonom na sve kotače. U tom slučaju najveća brzina iznosi 225 km/h (7,6 sekundi ubrzavanje), dok karavanska izvedba ide 1 km/h manje i ubrzava za 7,7 sekundi.

U rujnu 2015. godine ponuda je proširena na izvedbu RS 230, s motorom snage 230 KS, najveća brzina vožnje limitirana je na 250 km/h, a Octavia RS 230 ubrzava za 6,7 sekundi od 0 do 100 km/h.

U 2017. godini u ponudi stiže još jača Octavia RS 245 – motor nudi 180 kW odnosno 245 KS, najveća brzina vožnje elektronski je ograničena na 250 km/h, a automobilu je s mjesta do 100 km/h potrebno 6,6 sekundi (karavanu 6,7 sekundi). Standardno, automobil dolazi s ESC sustavom i sportskim načinom te elektro-hidrauličkim upravljanjem prednjeg diferencijala s ograničenim klizanjem.

KOMENTARI