Novi Renault 4 je u salonima, a mi smo ga imali prilike provozati

Novi Renault 4 je u salonima, a mi smo ga imali prilike provozati

Od sada je novi Renault 4 i službeno u domaćim salonima, a imali smo ga prilike isprobati na prezentaciji oko Ljubljane i Kranja.

Blage dorade za Hyundai Ioniq 5
Prva teaser fotografija potpuno nove generacije Lancije Ypsilon
Bubrezi su se smanjili, ali sada su svjetla narasla: ovo je prvi model generacije Neue Klasse – BMW iX3

Renault 4 je bio iznimno uspješan model koji je jako dobro poznat i na našim prostorima, a često ih se može vidjeti na našim otocima. Proizvodio se od 1961. do 1992. godine a prodano je ukupno 8.135.424 primjerka, a on je ujedno i najprodavaniji Renault svih vremena. Mogao se kupiti na pet kontinenata, a proizvodio se u Europi (Belgija, Španjolska itd.), Južnoj Americi (Argentina, Kolumbija, Peru itd.), Africi (Alžir, Maroko, Južnoafrička Republika itd.) pa čak i u Oceaniji. A osim što je najprodavaniji Renaultov model ikada, on je ujedno i četvrti najprodavaniji auto u povijesti. A s novim modelom Renault želi popularizirati električna vozila u Europi, a novi je model namijenjen svima, a posebno mladim obiteljima radi puno više prostora nego što nudi Renault 5.

Novi Renault 4 spada u B segment a s dužinom od 4,14 m smješten je točno između Clija od kojeg je duži 9 cm, i Captura od kojeg je kraći 9 cm. Širok je 1,80 m dok je visina 1,57 m. Udaljenost od tla je 18,1 cm, što je 1,2 cm više nego kod Captura. Međuosovinski je razmak dug 2,62 m i vidi se da na stražnjim sjedalima ima puno više prostora nego u Renaultu 5, a tu je i prtljažnik od 420 litara s prilično niskim utovarnim pragom, a s preklopljenim suvozačkim sjedalom možete utovariti predmete duge 2,20 metara. Sve izvedbe se voze na 18 inčnim kotačima, u osnovnom paketu Evolution tu su plastični poklopci, dok paketi Techno i Iconic dobivaju aluminijske naplatke.

Dizajnom novi model podsjeća na prvu generaciju, no sve je moderno. Tako su prednja svjetla okrugla, a stražnja su uska i okomito postavljena uz sam rub karoserije, a tu je i nezaobilazno treće bočno staklo iza stražnjih vratiju. A tu je i niz drugih retro dizajnerskih detalja. Renault 4 je dostupan u sljedećim bojama: Glacier bijela, Urban siva, Starry crna, Carmine crvena, Terracotta smeđa, Hauts-de-France zelena i Cloud plava.

Izgled unutrašnjosti je jednak onoj iz modela R5, no dolazi u drugim kombinacijama, a ovisi o razini opreme. Na razini Evolution, pogled odmah pada na svijetle boje armaturne ploče i obloge vrata, koje su u kontrastu s tamnosivim presvlakama i šavovima u boji francuske zastave. Na razini Techno sve se vrti oko trapera. Kombinacija tamnoplavog tekstila i reciklirane poliesterske tkanine visokozasićene plave boje snažno nalikuje trapericama koje nosimo svaki dan. Bakrene zakovice na bočnim stranama sjedala kriju iznenađenje, natpis: Allez-y vous êtes en Renault 4 („Samo naprijed, u Renaultu 4 si”). Čak su i šavovi bakrene nijanse slične onima na trapericama. Tkanina s presvlaka s dijamantnim uzorkom prisutna je i na armaturnoj ploči i oblogama vrata.

Top model Iconic Renaultu 4 E-Tech electric daje elegantan i sportski izgled. Sjedala i nasloni za glavu presvučeni su sivom tkaninom pepita uzorka sa žutim rubovima te crnom tkaninom dijamantnog uzorka, djelomično iz recikliranih i bioloških izvora. Žuta boja česti je detalj u unutrašnjosti pa je možete naći na rubovima prednjih sjedala, stražnje klupe i armaturne ploče, na kojoj se nalazi i laserski urezan natpis „Renault 4“ s osvjetljenjem. Osim toga, najavljena je i izvedba naziva Plein Sud koja će donijeti platneni krov koji će se moći otvoriti a koja odaje počast izvedbi Plein Air iz 60-ih godina prošlog stoljeća.

Renault 4 se vozi gotovo identično kao i Renault 5, no donosi neke novosti kao što je vožnja jednom papučicom, a tu su i polugice iza upravljača za podešavanje jačine rekuperacije električne energije. Ovisno o izvedbi dostupan je i Extended Grip, a riječ je o sustavu za kontrolu prianjanja koji donosi dva nova načina vožnje – Snow i All-terrain. U oba slučaja se kontrolira proklizavanje kotača prilikom vožnje. Tako se u Snow načinu rada smanjuje okretni moment pri brzinama od 0 do 50 km/h, dok u All-terrain načinu rada dolazi do većeg okretnog momenta pri brzinama od 0 do 80 km/h, što omogućuje vozilu da održi puno prianjanje čak i ako dođe do proklizavanja jednog od prednjih kotača.

Baterija kapaciteta 40 kWh je dostupna samo u osnovnoj izvedbi koja razvija snagu od 90 kW/122 KS, i dolazi isključivo s početnim paketom opreme Evolution po cijeni od 30.990 eura. Izvedba s baterijom kapaciteta 52 kWh dolazi u kombinaciji s motorom snage 110 kW/150 KS i dostupna je sa sva tri paketa opreme a cijene tih izvedbi startaju od 33.490 eura. Podržano je AC punjenje snagom do 11 kW, odnosno DC punjenje snagom do 80 kW kod manje baterije, odnosno 100 kW kod veće baterije. Naravno, tu je i opcija V2L, odnosno Renault 4 može napajati vanjske uređaje. Za kraj spomenimo i kako se čitav automobil radi u Europi, a sve komponente se proizvode unutar 300 km. Više detalja donosimo uskoro na testu ovog automobila.

 

KOMENTARI