Novi Porsche Macan samo na struju

Novi Porsche Macan samo na struju

Porsche je predstavio drugu generaciju modela Macan, najprodavanijeg modela u Europi, a koji će biti dostupan samo s pogonom na struju.

Nakon hibridne i plug-in hibridne izvedbe, stiže i električna Toyota C-HR+
Kineski brendovi drže čak 76 posto svjetskog tržišta električnih i plug-in hibridnih vozila
Nikad tiši i udobniji: predstavljena je osma generacija luksuzne limuzine Lexus ES

Nije nikome lako, pa ni proizvođačima, a zahvaljujući prestrogim zahtjevima u EU, potpuno nova generacija Porschea Macana stiže samo u električnoj izvedbi! Da, još jedan model koji se više ne može dobiti s benzinskim motorom, a novoj će generaciji biti teško postići ono što je uspjelo prethodnoj – biti najprodavaniji Porsche u Europi. Druga generacija dolazi u dvije izvedbe – Macan 4 i Macan Turbo, a razlike su vidljive već na prvi pogled. Da vam bude lakše za pratiti, sivi Macan na fotografijama je model Macan 4, dok je bijeli Macan Turbo. Porsche je napravio uspješnu evoluciju dizajna i obje izvedbe izgledaju dobro, a sprijeda ćete ih prepoznati po drugačijim branicima, dok će straga Turbo biti prepoznatljiv po otvoru ispod stražnjih svjetala.

Macan je i narastao u odnosu na prethodnika, pa je sada dug 4784 mm, širok 1938 mm i visok 1622 mm, a međuosovinski razmak je u odnosu na prethodnu generaciju duži za čak 86 mm i sada ukupno mjeri 2893 mm. Također se nude i dva prtljažna prostora, pa je straga dostupno do 540 litara, odnosno do 138 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima, dok je prednji prtljažni prostor, takozvani „frunk“, obujma 84 litre i dostatan je za pospremanje kabela za punjenje. Što se pak kotača tiče, u opciji su oni do veličine od 22 inča. Treba napomenuti i kako Macan može povući prikolicu do 2.000 kg težine.

2024 Porsche Macan 4

Unutrašnjost donosi nešto nižu poziciju sjedenja nego u prethodnoj generaciji, čak do 28 mm niže, dok oni straga sjede 15 mm niže. Iako prevladava digitalija, u unutrašnjosti je moguće vidjeti i analogne dijelove kao što je opcijski sat na vrhu središnje konzole, a i klimatizacijom se upravlja s pomoću kotačića.

2024 Porsche Macan Turbo

Tu je do tri zaslona – digitalni instrumenti dijagonale 12,6 inča i središnji multimedijski zaslon dijagonale 10,9 inča, a po prvi puta je dostupan i treći zaslon dijagonale 10,9 inča ispred suvozača, koji je dodatna oprema. Osim toga, Macan je po prvi puta dostupan i s head-up zaslonom s tehnologijom proširene stvarnosti, a vozač je vidi na 10 m udaljenosti i odgovara veličini zaslona dijagonale 87 inča.

Obje izvedbe Macana imaju pogon na sve kotače, a na svaku je osovinu postavljen po jedan motor. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), elektronički kontrolirana blokada diferencijala na stražnjoj osovini, također pridonosi trakciji, stabilnosti vožnje i bočnoj dinamici Macana Turbo. Macan modeli sa zračnim ovjesom, standardno na izvedbi Turbo, opremljeni su elektroničkom kontrolom prigušenja Porsche Active Suspension Management (PASM), a može se kombinirati s ovjesom od čeličnih opruga. PASM sada ima i amortizere s tehnologijom dva ventila. Zahvaljujući ekspanzivnijoj mapi amortizera, to rezultira širim spektrom između udobnosti i performansi. Time su razlike između programa vožnje još opipljivije. Uz to, po prvi puta je dostupno i opcijsko upravljanje stražnjom osovinom, a stražnji se kotači zakreću 5 stupnjeva, što omogućuje krug okretanja od 11,1 metar.

Macan 4 dolazi sa snagom od 300 kW/408 KS i nudi 650 Nm okretnog momenta, dok se Macan Turbo dobiva s maksimalnom snagom od 470 kW/639 KS i nudi čak 1130 Nm okretnog momenta. Slabija izvedba ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,3 sekunde i nudi maksimalnu brzinu od 220 km/h, dok snažnija izvedba ubrzava za 3,3 sekunde i može pojuriti do brzine od 260 km/h.

U obje izvedbe je ugrađena baterija kapaciteta od 100 kWh bruto, odnosno 95 kWh neto, a podržava punionice do 270 kW, koje je moguće naći u razvijenoj Europi, ali ne i kod nas. Autonomija je u modelu Macan 4 do 613 km, odnosno do 591 km u Macanu Turbo. Naravno, ako ga ne vozite onako kako je ovaj model namijenjen, a tada je autonomija i do 50 % manja…

KOMENTARI