Nova Mazda CX-60 PHEV puca na premium, a znamo i cijene za naše tržište

Nova Mazda CX-60 PHEV puca na premium, a znamo i cijene za naše tržište

Potpuno nova Mazda CX-60 predstavlja prvu Mazdinu potpuno hibridnu plug-in tehnologiju na europskom tržištu SUV vozila, a zahvaljujući mnogim detaljima i materijalima koji se koriste pri izradi, CX-60 će se s lakoćom boriti u premium segmentu.

Priča: Put k umijeću izrade
Napokon netko predstavlja novi turbo dizel motor: redni šesterocilindrični dizel stiže u Mazdu CX-60
Pet Euro NCAP zvjezdica za Mazdu CX-60

Mazda nikad nije bila bliža premiumu nego sada, s predstavljanjem novog modela CX-60 PHEV. Ne samo da je riječ o prvoj plug-in hibridnoj Mazdi, ona se odlikuje i novim dizajnerskim detaljima, ali i premium doživljajem u kabini zahvaljujući upotrebi raznih materijala.

Iako se izvana odmah prepoznaju standardne Mazdine linije, detalji poput novog oblika prednjih svjetala, novi potpis prednjih dnevnih LED svjetala, i novi dizajnerski potpis stražnjih LED svjetala najavljuju novo oblikovanje budućih Mazdinih modela. Velika prednja maska motora, bočne linija s malim staklima i velikom limenom površinom je i dalje prisutna.

Dizajn nove Mazde CX-60 PHEV prenosi eleganciju najnovijeg razvoja Kodo dizajna – japanskog koncepta Ma koji predstavlja mirnu i dostojanstvenu ljepotu praznog prostora, a elegantan dizajn interijera vrhunske kvalitete dodatno uvodi ideje Kaichoua – elementa koji miješa različite materijale i teksture kao što su drvo javora, Nappa koža, jedinstveno obrađena japanska tkanina i kromirani detalji, kao i Musubu – umjetnost uvezivanja koja je bila inspiracija za posebno detaljne prošive na instrumentnoj ploči. Obrada ukrasnih obloga od javorovog drveta odražava japansku estetiku Hachoa – asimetričnu ravnotežu ili namjernu neujednačenost. Različiti uzorci i pređe tkanina nježno reagiraju na promjene svjetla, a japanska tehnika šivanja nazvana Kakenui stvara “viseće šavove” s razmacima između rubova tkanina koji otkrivaju uvid u materijal ispod njih.

Kad smo već u unutrašnjosti, spomenimo i kako sučelje čovjeka i stroja (HMI, Human Machine Interface) ima potpuno digitalnu TFT-LCD instrumentnu ploču, široki Head-up zaslon (HUD) i središnji zaslon sustava za informacije i zabavu od 12,3 inča, a ovi sustav personalizacije vozača prepoznaje vozača i automatski podešava položaj sjedala, upravljača, retrovizora, HUD-a, čak i postavke zvuka i klima-uređaja. Tu je i audio sustav Bose s 12 zvučnika s obradom signala SoundStage i tehnologijom BassMatch, Centerpoint 2 Surround i kompenzacijom buke Audio Pilot 2.

Mazda CX-60 je dugačka 4745 mm, široka 1890 mm, visoka 1680 mm i ima međuosovinski razmak od 2870 mm. 1504 mm širine u visini ramena na prednjim sjedalima u putničkoj kabini (44 mm više nego kod modela CX-5) i 1441 mm na stražnjim sjedalima (50 mm više nego kod modela CX-5). Kapacitet prtljažnika je 570 litara, koji se povećava na 1148 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima te na 1726 litara ako se koristi prostor do stropa.

Za pogon se koristi Mazdin prvi plug-in hibridni sustav (PHEV) koji se sastoji od Skyactiv-G 2,5-litrenog četverocilindričnog atmosferskog benzinca i elektromotora snage 100 kW, a ukupna snaga sustava iznosi 241 kW/327 KS, a tu je i 500 Nm okretnog momenta. Mjenjač je novi automatski s 8 stupnjeva prijenosa, a sve navedeno omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi.

Ugrađena je litij-ionska baterija kapaciteta 17,8 kWh koja omogućuje autonomiju samo na struju do 63 km, a pritom je maksimalna brzina u strujnom modu ograničena na 100 km/h. Prosječna potrošnja goriva je 1,5 litara na 100 km. Naknadno stižu i novi motori – redni benzinski motor sa šest cilindara, 3,0-litreni e-Skyactiv-X i 3,3-litreni Skyactiv-D dizelski motori s dvije različite razine snage.

Potpuno nova Mazda CX-60 dolazi s četiri paketa opreme: Prime-line, Exclusive-line, Homura i Takumi i četiri različita opcijska paketa. Osnovi paket Prime-line stoji od 389.320 kuna naviše, Exclusive-line bez opcija 401.752 kune, dok visoki paketi opreme Homura i Takumi startaju od 420.512, odnosno 433.040 kuna. Na raspolaganju su i četiri opcijska paketa koji se mogu kombinirati s razinama opreme Exclusive-line, Homura i Takumi; ‘Podrška vozaču’, ‘Praktičnost i ozvučenje’, ‘Udobnost’ i ‘Panoramski krovni otvor’. Planirani dolazak modela na hrvatsko tržište je početkom jeseni.

KOMENTARI