ADAC je objavio nova istraživanja pouzdanosti automobila, a u statistiku sada ulaze i automobili koji su po prvi puta registrirani tijekom 2021. godine. A kako bi vozila uopće ušla na listu moraju biti registrirana između 2014. i 2021. godine, te moraju imati najmanje 7000 registracija tijekom prve dvije godine prodaje. Ukupno je ispitano 156 modela preko 20 marki vozila. ADAC mehaničari su prošle godine na teren izišli preko 3,5 milijuna puta, a najveći kvar je bio akumulator, i to u 44,1 % slučajeva. Slijede problemi s motorom (22,8 %) zatim problemi sa električnim sustavom, starterom i alternatorom (10,5 %), zatim gume (8,8 %) te sustavi za zaključavanje (7,1 %). Vozila iz 2021. godina bilježe 6,4 kvarova na 1000 vozila, a ovo vrijedi za ICE automobile, odnosno modele koje pokreće benzinski ili dizel motor, dok električni modeli bilježe 2,8 kvarova na 1000 vozila.
Top lista najpouzdanijih modela starih tri godine je BMW i3 (0,4 kvara na 1000 vozila), Mini (0,4 kvara) i BMW X1 (0,7 kvara). Gledamo li po klasama, kod mikro automobila najpouzdaniji je Suzuki Ignis, a slijede Toyota Aygo i Volkswagen Up, dok je u gradskoj klasi najpouzdaniji Mini, BMW i3, Škoda Kamiq, Peugeot 2008 i Seat Arona. Kod kompaktnih modela ističu se BMW serije 1, 2 i X2, Cupra Formentor, Mercedes-Benz A i B klase, GLA, Seat Ateca, Škoda Scala i VW ID.3. U srednjoj klasi se ističu Audi A4, A5, Q5, zatim BMW serije 3, X3, MB GLC, Tesla Model 3, a zanimljivo je da su posljednja mjesta u ukupnom poretku modela iz 2021. godine zauzela Toyota Yaris, Ford Kuga i Toyota C-HR. Gledajući pak modele iz 2019. godine, i tu se po klasama ističu Suzuki Ignis, Fiat Panda i VW Up, zatim BMW i3, Mini, Suzuki Swift, Suzuki Vitara i Citroen C3. Kod kompaktnih modela BMW X1, X2, Škoda Scala, Volvo XC40 i VW T-Roc, a BMW X3, Audi A4 i Volvo XC60 u srednjoj klasi.
KOMENTARI