Lexus je odredio svoju strategiju za novu generaciju potpuno električnih vozila, primjenjujući načela dizajna i nove tehnologije koje će promijeniti budućnost automobila. Na svom godišnjem forumu Kenshiki u Bruxellesu, tvrtka je dala dublji uvid u svoju mapu puta kako postati 100% marka električnih vozila na baterije (BEV) na globalnoj razini do 2035. godine, a čak i ranije u Europi, do 2030., ako tržišni uvjeti to dopuste. Sljedeća generacija Lexus BEV modela iskoristit će mogućnosti smanjenja veličine i težine u strukturnim dijelovima kako bi ponudila svestranije pakiranje. Napredak u tehnologijama elektrifikacije omogućit će daljnji razvoj Lexus Driving Signature – stalne, korisne i bogate veze između vozača i automobila koja pruža udobnost, samopouzdanje i kontrolu u svakom trenutku.
Nedavno predstavljeni konceptni automobili Lexus LF-ZC i LF-ZL pokazuju kako Lexus namjerava maksimalno iskoristiti potencijal koji nude elektrifikacija i inovativne tehnologije za pružanje novih iskustava mobilnosti. LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst), koji je imao europsku premijeru na Kenshiki Forumu, predstavlja novu Lexusovu serijsku limuzinu, čije predstavljanje je zakazano za 2026. Iskorištava prednosti Lexusovog iskustva elektrifikacije, s elegantnim proporcijama, niskim težištem, prostranom kabinom i dizajnom koji spaja funkcionalnost s ugodnom estetikom.
LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) studija je vodećeg električnog SUV modela na baterije, koji omogućuje besprijekornu vezu između ljudi, mobilnosti i društva. Iskustvo vožnje može se prilagoditi preferencijama svakog pojedinog korisnika, a interakcija s vozilom doseći će višu razinu s automobilom koji daje personalizirane prijedloge, na temelju stila i navika vozača. Upotreba bambusa kao prepoznatljivog materijala u kabini upućuje na japansku tradiciju, ali odražava i održivi pristup – industrijska upotreba ove brzorastuće biljke ključna je za sprječavanje prekomjernog rasta i zaštitu prirode.
Oba koncepta kombiniraju funkcionalnost s novom temom dizajna „provokativne jednostavnosti”. Ovo razvija Lexusov identitet, koristeći profinjen, jednostavan dizajn za stvaranje upečatljive prisutnosti. Potpuno digitalni inteligentni kokpit vozaču pruža brzi pristup kontrolama u impresivnom okruženju. Operativne kontrole kao što su mjenjači, sustavi sigurnosti i pomoći vozaču (ADAS) i odabir načina vožnje nalaze se na lijevoj ploči, dok su praktične značajke kao što su audio, telefon, kontrola klimatizacije i AI funkcije grupirane na desnoj strani. Koncepti su također opremljeni digitalnim osvrtnim zrcalima i bočnim zrcalima, te ultra širokim zaslonom na suvozačevoj strani za pristup aplikacijama za zabavu i mobilnost.
Lexusov novi operativni sustav Arene otvorit će nove mogućnosti zabave i povezivanja. Koristeći AI (umjetnu inteligenciju), sustav za prepoznavanje glasa omogućit će brz odgovor na naredbe i moći će davati personalizirane, fleksibilne prijedloge – usporedivo s osobnim asistentom pri ruci. Sustav će čak moći naučiti vozačeve rutine i preferirane aplikacije i funkcije te ih aktivirati automatski, bez potrebe da ih se od njega traži. Novi operativni sustav Arene promijenit će način na koji se vozilo osjeća i ponaša s različitim načinima vožnje – na primjer, luksuzni automobil ili automobil visokih performansi. Nadalje, vozač može podići razinu osjetilnog iskustva, mijenjajući zvuk i vibracije automobila. Ove značajke bit će omogućene usvajanjem steer-by-wire sustava i bežičnim pristupom softverskim opcijama.
Lexus će iskoristiti specifične karakteristike performansi BEV modela, poput snažnog ubrzanja i glatke kontrole pogonske sile koju pruža njegova tehnologija pogona na sve kotače DIRECT4 kako bi se poboljšao užitak vožnje i omogućio vozaču da se osjeća kao jedno sa svojim automobilom. DIRECT4, koji je već prisutan na potpuno električnom hibridu Lexus RZ i RX 500, konstantno uravnotežuje pogonski moment između prednje i stražnje osovine, u skladu s opterećenjem na svakom kotaču. To osigurava optimalno prianjanje u svim uvjetima vožnje, s većim linearnim ubrzanjem, poboljšanim performansama u zavojima i stabilnijim držanjem vozila. Sa steer-by-wire sustavom upravljanja, budući Lexusovi BEV modeli nudit će intuitivnije iskustvo upravljanja, posebno pri vožnji zavojitim cestama.
Sljedeća generacija Lexusovih BEV modela koristit će novu modularnu strukturu koja dijeli karoseriju vozila na tri dijela – prednji, središnji i stražnji. To će biti omogućeno korištenjem gigacastinga, sustava koji daje veću slobodu u oblikovanju vozila. Uz smanjenje broja dijelova – prednji i stražnji dio konstrukcije vozila trenutno se sastoji od oko 175 zasebnih elemenata – drastično će smanjiti vrijeme proizvodnje i omogućiti fleksibilnost za brzi razvoj različitih tipova vozila. Prednji i stražnji modul mogu se proizvesti za manje od dvije minute. Modularna struktura također će imati prednost u većoj krutosti i smanjenju težine, što će zauzvrat pridonijeti linearnoj, prirodnoj dinamici vozila. Također će se uzeti u obzir troškovi popravka, osiguravajući da manje nezgode ne rezultiraju visokim računima za popravke. Proces proizvodnje također će se transformirati s automobilima koji će se autonomno kretati kroz svaku fazu proizvodnje na samovozećoj pokretnoj traci.
U bliskoj budućnosti, do 2026., Lexus će nastaviti sa svojim multitehnološkim pristupom elektrifikaciji, temeljenim na tri vrste vozila: modeli koji nude više opcija pogona, kao što su UX, NX i RX SUV-ovi; BEV modeli koji koriste Lexusovu trenutnu globalnu arhitektonsku platformu, kao što je RZ; i BEV modeli konstruirani korištenjem gigacastinga na platformi sljedeće generacije, kao što je budući model temeljen na konceptu LF-ZC. Tijekom sljedećih nekoliko godina, vozila će biti predstavljena u svakoj od ove tri kategorije, uključujući BEV, kako bi se proširila i diversificirala Lexusova ponuda. Također će svi imati koristi od poboljšanja pogonskog sklopa i stalnih poboljšanja tehnologije baterija. Lexus će biti prvi proizvođač koji je usvojio nove baterijske tehnologije, uključujući novu litij-ionsku bateriju visokih performansi za koju se očekuje da će omogućiti vrijeme punjenja od 10 do 80% kapaciteta za oko 20 minuta i autonomiju vožnje od oko 800 km (WLTP ciklus). Također će biti dostupna i jeftinija baterija, što će kupcima povećati mogućnost odabira.
U proljeće 2024. asortiman RZ modela proširit će se na novu verziju s pogonom na prednje kotače. Kasnije će po prvi put biti ponuđena opcija One Motion Grip steer-by-wire. Za budućnost je također planiran sustav koji replicira osjećaj i rad ručnog mjenjača za BEV vozila – još jedna dimenzija u Lexusovoj misiji fokusiranja na užitak u vožnji. Izvana, vozilo će biti tiho kao bilo koji drugi BEV, ali će na komandama vozač iskusiti sve osjećaje vozila s ručnim mjenjačem, uključujući zvuk motora i vibracije.
KOMENTARI