Lexus se priprema postati potpuno električna marka

Lexus se priprema postati potpuno električna marka

Lexus detaljno opisuje nove tehnologije koje će ubrzati njegov potpuni prijelaz na marku baterijskih električnih vozila, a godišnji forum Kenshiki mjesto je predstavljanja novih koncepata vozila, uključujući preteču novog komercijalnog modela koji bi trebao biti predstavljen 2026. godine.

Ovo je serijska izvedba električnog pick-upa Ram 1500 REV
Abarth 600e ima 240 KS
Ovo je potpuno novi električni Fiat 600e, a hibrid stiže dogodine

Lexus je odredio svoju strategiju za novu generaciju potpuno električnih vozila, primjenjujući načela dizajna i nove tehnologije koje će promijeniti budućnost automobila. Na svom godišnjem forumu Kenshiki u Bruxellesu, tvrtka je dala dublji uvid u svoju mapu puta kako postati 100% marka električnih vozila na baterije (BEV) na globalnoj razini do 2035. godine, a čak i ranije u Europi, do 2030., ako tržišni uvjeti to dopuste. Sljedeća generacija Lexus BEV modela iskoristit će mogućnosti smanjenja veličine i težine u strukturnim dijelovima kako bi ponudila svestranije pakiranje. Napredak u tehnologijama elektrifikacije omogućit će daljnji razvoj Lexus Driving Signature – stalne, korisne i bogate veze između vozača i automobila koja pruža udobnost, samopouzdanje i kontrolu u svakom trenutku.

Lexus LF-ZC

Nedavno predstavljeni konceptni automobili Lexus LF-ZC i LF-ZL pokazuju kako Lexus namjerava maksimalno iskoristiti potencijal koji nude elektrifikacija i inovativne tehnologije za pružanje novih iskustava mobilnosti. LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst), koji je imao europsku premijeru na Kenshiki Forumu, predstavlja novu Lexusovu serijsku limuzinu, čije predstavljanje je zakazano za 2026. Iskorištava prednosti Lexusovog iskustva elektrifikacije, s elegantnim proporcijama, niskim težištem, prostranom kabinom i dizajnom koji spaja funkcionalnost s ugodnom estetikom.

Lexus LF-ZC

LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) studija je vodećeg električnog SUV modela na baterije, koji omogućuje besprijekornu vezu između ljudi, mobilnosti i društva. Iskustvo vožnje može se prilagoditi preferencijama svakog pojedinog korisnika, a interakcija s vozilom doseći će višu razinu s automobilom koji daje personalizirane prijedloge, na temelju stila i navika vozača. Upotreba bambusa kao prepoznatljivog materijala u kabini upućuje na japansku tradiciju, ali odražava i održivi pristup – industrijska upotreba ove brzorastuće biljke ključna je za sprječavanje prekomjernog rasta i zaštitu prirode.

Lexus LF-ZC

Oba koncepta kombiniraju funkcionalnost s novom temom dizajna „provokativne jednostavnosti”. Ovo razvija Lexusov identitet, koristeći profinjen, jednostavan dizajn za stvaranje upečatljive prisutnosti. Potpuno digitalni inteligentni kokpit vozaču pruža brzi pristup kontrolama u impresivnom okruženju. Operativne kontrole kao što su mjenjači, sustavi sigurnosti i pomoći vozaču (ADAS) i odabir načina vožnje nalaze se na lijevoj ploči, dok su praktične značajke kao što su audio, telefon, kontrola klimatizacije i AI funkcije grupirane na desnoj strani. Koncepti su također opremljeni digitalnim osvrtnim zrcalima i bočnim zrcalima, te ultra širokim zaslonom na suvozačevoj strani za pristup aplikacijama za zabavu i mobilnost.

Lexus LF-ZL

Lexusov novi operativni sustav Arene otvorit će nove mogućnosti zabave i povezivanja. Koristeći AI (umjetnu inteligenciju), sustav za prepoznavanje glasa omogućit će brz odgovor na naredbe i moći će davati personalizirane, fleksibilne prijedloge – usporedivo s osobnim asistentom pri ruci. Sustav će čak moći naučiti vozačeve rutine i preferirane aplikacije i funkcije te ih aktivirati automatski, bez potrebe da ih se od njega traži. Novi operativni sustav Arene promijenit će način na koji se vozilo osjeća i ponaša s različitim načinima vožnje – na primjer, luksuzni automobil ili automobil visokih performansi. Nadalje, vozač može podići razinu osjetilnog iskustva, mijenjajući zvuk i vibracije automobila. Ove značajke bit će omogućene usvajanjem steer-by-wire sustava i bežičnim pristupom softverskim opcijama.

Lexus LF-ZL

Lexus će iskoristiti specifične karakteristike performansi BEV modela, poput snažnog ubrzanja i glatke kontrole pogonske sile koju pruža njegova tehnologija pogona na sve kotače DIRECT4 kako bi se poboljšao užitak vožnje i omogućio vozaču da se osjeća kao jedno sa svojim automobilom. DIRECT4, koji je već prisutan na potpuno električnom hibridu Lexus RZ i RX 500, konstantno uravnotežuje pogonski moment između prednje i stražnje osovine, u skladu s opterećenjem na svakom kotaču. To osigurava optimalno prianjanje u svim uvjetima vožnje, s većim linearnim ubrzanjem, poboljšanim performansama u zavojima i stabilnijim držanjem vozila. Sa steer-by-wire sustavom upravljanja, budući Lexusovi BEV modeli nudit će intuitivnije iskustvo upravljanja, posebno pri vožnji zavojitim cestama.

Lexus LF-ZL

Sljedeća generacija Lexusovih BEV modela koristit će novu modularnu strukturu koja dijeli karoseriju vozila na tri dijela – prednji, središnji i stražnji. To će biti omogućeno korištenjem gigacastinga, sustava koji daje veću slobodu u oblikovanju vozila. Uz smanjenje broja dijelova – prednji i stražnji dio konstrukcije vozila trenutno se sastoji od oko 175 zasebnih elemenata – drastično će smanjiti vrijeme proizvodnje i omogućiti fleksibilnost za brzi razvoj različitih tipova vozila. Prednji i stražnji modul mogu se proizvesti za manje od dvije minute. Modularna struktura također će imati prednost u većoj krutosti i smanjenju težine, što će zauzvrat pridonijeti linearnoj, prirodnoj dinamici vozila. Također će se uzeti u obzir troškovi popravka, osiguravajući da manje nezgode ne rezultiraju visokim računima za popravke. Proces proizvodnje također će se transformirati s automobilima koji će se autonomno kretati kroz svaku fazu proizvodnje na samovozećoj pokretnoj traci.

U bliskoj budućnosti, do 2026., Lexus će nastaviti sa svojim multitehnološkim pristupom elektrifikaciji, temeljenim na tri vrste vozila: modeli koji nude više opcija pogona, kao što su UX, NX i RX SUV-ovi; BEV modeli koji koriste Lexusovu trenutnu globalnu arhitektonsku platformu, kao što je RZ; i BEV modeli konstruirani korištenjem gigacastinga na platformi sljedeće generacije, kao što je budući model temeljen na konceptu LF-ZC. Tijekom sljedećih nekoliko godina, vozila će biti predstavljena u svakoj od ove tri kategorije, uključujući BEV, kako bi se proširila i diversificirala Lexusova ponuda. Također će svi imati koristi od poboljšanja pogonskog sklopa i stalnih poboljšanja tehnologije baterija. Lexus će biti prvi proizvođač koji je usvojio nove baterijske tehnologije, uključujući novu litij-ionsku bateriju visokih performansi za koju se očekuje da će omogućiti vrijeme punjenja od 10 do 80% kapaciteta za oko 20 minuta i autonomiju vožnje od oko 800 km (WLTP ciklus). Također će biti dostupna i jeftinija baterija, što će kupcima povećati mogućnost odabira.

Lexus LF-ZL

U proljeće 2024. asortiman RZ modela proširit će se na novu verziju s pogonom na prednje kotače. Kasnije će po prvi put biti ponuđena opcija One Motion Grip steer-by-wire. Za budućnost je također planiran sustav koji replicira osjećaj i rad ručnog mjenjača za BEV vozila – još jedna dimenzija u Lexusovoj misiji fokusiranja na užitak u vožnji. Izvana, vozilo će biti tiho kao bilo koji drugi BEV, ali će na komandama vozač iskusiti sve osjećaje vozila s ručnim mjenjačem, uključujući zvuk motora i vibracije.

KOMENTARI