Sve je počelo 1972. godine, kada je početkom te godine počela prodaja modela Renault 5 (R5), a koji je postao instant hit na tržištu, a donio je, ako se ne varamo, i prve potpuno plastične branike na automobile. A posebno su se isticali i sportske izvedbe, posebice izvedba 5 Turbo, a pod imenom Le Car je probao postaviti standarde i u SAD-u. Druga je generacija stigla 1984. godine, a dizajnerski je to bio tek malo veći redizajn prve generacije, što se također pokazalo kao dobitna kombinacija, a nastavila se proizvoditi sve do 1996. godine, iako je nasljednik Clio bio predstavljen još 1990. godine.
A sada, gotovo 25 godina nakon silaska posljednjeg primjerka s proizvodne trake, Renault predstavlja treću generaciju R5, a u Renaultu se nadaju kako će ponovno napraviti revoluciju, i to u električnom obliku. Naime, novi R5 će biti dostupan samo s električnim pogonom.
Tako će se nuditi u izvedba snage 70 kW/95 KS, 90 kW/122 KS i 110 kW/150 KS, a nudit će se u kombinaciji s baterijama kapaciteta 40 kW i 52 kWh, što će mu omogućiti autonomiju do 400 km. Težina će mu biti 1350 kg s baterijom manjeg kapaciteta, odnosno 1450 kg s baterijom većeg kapaciteta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 8 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 150 km/h. Navedeno vrijedi za najsnažniju izvedbu s baterijom većeg kapaciteta.
Novi R5 je tipičan predstavnik gradskih automobila sa svojom dužinom od 3,92 m, širinom od 1,77 m i visinom od 1,50 m, dok je međuosovinski razmak dug 2,54 m. Uz to, R5 nudi i prtljažni prostor od 326 litara.
Unutrašnjost je dizajnirana u retro stilu, no tu su svi moderni dodaci koji se očekuju od ovakvog automobila. Tako se ispred vozača nalaze 7 ili 10 inčni digitalni instrumenti, dok se za multimediju brine 10-inčni zaslon. Iz Renaulta kažu kako je posebno rađeno na zvučnoj izolaciji, pa bi u unutrašnjosti trebalo biti prilično tiho, a sve to bi trebalo biti dostupno za 25.000 eura.
KOMENTARI