Iz Njemačke stiže vijest koju svi već jako dobro znamo, a govori o „nepostojećem“ tržištu rabljenih električnih automobila. Naime, prošle je godine manje od 100.000 polovnih električnih modela promijenilo vlasnike, što na tamošnjem tržištu polovnih vozila ne igra nikakvu ulogu, jer je time tržišni udio manji od 2 posto! Ništa bolje nije ni kod nas, a iako službenih informacija nema, neslužbeno doznajemo kako pojedine autokuće koje prodaju nova vozila ne žele pod račun uzeti rabljeno električno vozilo, čak ni u slučaju kada kupujete novi električni auto! A najveći je razlog tome što se ne može procijeniti vrijednost, kao ni koliko će netko dugo prodavati takav automobil.
Ista stvar je i u Njemačkoj gdje nerijetko možete pronaći skupe električne modele, kao što je Jaguar I-Pace, koji se prije par godina novi prodavao po cijeni od gotovo 100.000 eura, a sada ga se može kupiti i za manje od 20.000 eura. Kupci su najviše skeptični oko baterija i njihovom stanju jer je to ujedno i jako skup dio ako će ga biti potrebno zamijeniti. Naime, proizvođači najčešće daju garanciju na bateriju od oko 8 godina ili oko 160.000 kilometara, pa je velik rizik kupiti tri-četiri godine star električni auto s preko 100.000 kilometara jer ne znate hoće li baterija na autu izdržati do kraja garancije ili ipak malo dulje.
A ako svemu tome dodamo i informaciju o istraživanjima BestBrokersa, globalna industrija električnih vozila je u ovoj godini otpustila gotovo 30.000 radnika, a u tome prednjači Tesla koja je od početka ove godine otpustila oko 14.000 zaposlenih. Iza nje je kineska tvrtka Li Auto koja je otpustila oko 5.600 zaposlenih, iako radnici iz te tvrtke govore kako je otpušteno oko 10.000 zaposlenih. Slijedi američki Rivian s oko 1.700 zaposlenih te General Motors koji je otpustio više od 1.000 zaposlenih.
KOMENTARI