
Toyota Mirai nije jedini model kojeg pogoni vodik, a koji se može kupiti u slobodnoj prodaji, već je tu i Hyundai Nexo, koji je sada predstavljen u drugoj generaciji. Za one koji ne znaju, vozila na vodik imaju i oznaku FCEV, a kod nas nisu baš poznati jer komercijalnih punionica nema, a koliko nam je poznato, najbliža je u Beču. Za novu generaciju Nexo je dobio potpuno novi dizajn, koji je, barem po nama, puno atraktivniji nego prije. On se temelji na konceptu Initium, koji je bio predstavljen u studenom 2024. godine, a koristi novi dizajnerski izričaj Hyundaija pod nazivom „Art of steel“.

Novi Nexo će ponuditi i više prostora u unutrašnjosti, kako za putnike, tako i za prtljagu, a unutrašnjost će biti obložena mekim materijalima. Zaobljeni instrumenti i središnji multimedijski zaslon, oba dijagonale 12,3 inča, usmjereni su prema vozaču, a u kutovima instrument ploče su postavljeni zasloni digitalnih retrovizora. Nude se i premium relaksirajuća sjedala sprijeda s naslonima za noge, a prednja i stražnja sjedala mogu biti i ventilirana. Mnogo materijala je reciklirano, kao što se očekuje od ovakvog tipa vozila.

Nova generacija modela Nexo dolazi i s poboljšanim pogonskim sklopom, pa je tako snaga sustava 190 kW/258 KS, što omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 179 km/h. Povećan je i spremnik vodika na 6,69 kg, a sada Nexo nudi i mogućnost vuče tereta težine do 1000kg. A bolja učinkovitost bi trebala ponuditi i preko 700 km autonomije s punjenjem spremnika vodikom koje traje 5 minuta.


KOMENTARI