Hyundai je predstavio novi električni automobil iz Ioniq serije, a riječ je o velikom SUV-u sa sedam sjedala koji dolazi pod imenom Ioniq 9. On je još jedan od novih električnih modela iz Hyundaija, a najavljeno je kako će do 2030. godine biti kupcima ponuđeno 23 različita električna modela. Novi Ioniq 9 je postavljen na Electric-Global Modular Platform (E-GMP) a nudi mnogo prostora za 6 ili 7 putnika, ovisno o konfiguraciji unutrašnjosti, a sjedala u prvom i drugom redu se mogu u potpunosti spustiti kako bi se vi mogli odmarati dok se vozilo puni. Osim toga, prva dva reda nude i Hyundaijev prvi Dynamic Body Care sustav koji uključuje Dynamic Touch Massage funkciju. Ovaj sustav koristi pritisak i vibracije kako bi stimulirao protok krvi i cirkulaciju, smanjujući umor tijekom dugih vožnji.
Na određenim će tržištima u ponudi biti i zakretna sjedala u drugom redu, što će omogućiti putnicima u drugom i trećem redu da budu okrenuta jedni prema drugima. Tu je i klizna konzola Universal Island 2.0, koja dolazi s dvosmjernim naslonima za ruke koji se mogu otvoriti sprijeda i straga, što omogućuje lak pristup konzoli iz drugog reda. Konzola je klizna po dužini za 190 mm, a nudi prostor od 5,6 litara u gornjoj ladici, odnosno 12,6 litara u donjoj kliznoj ladici.
Kada su u upotrebi sva tri reda sjedala, nudi se prtljažnik od 620 litara, dok s preklopljenim trećim redom obujam raste na 1323 litre. Ioniq 9 nudi i prednji prtljažnik koji ima obujam od 88 litara za izvedbu s pogonom na stražnje kotače, odnosno 52 litre kod izvedbe s pogonom na sve kotače.
Ioniq 9 dolazi s najvećim međuosovinskim razmakom koje je Hyundai ponudio na serijskim modelima, a dug je 3.130 mm, a vozi se na 19, 20 ili 21-inčnim kotačima. Kupci će moći birati između 16 boja karoserije uključujući nove nijanse kao što su Celadon Gray Matte, Celadon Gray Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl i Cosmic Blue Pearl.
U ponudi će biti nekoliko izvedbi, a ponuda započinje s Long-Range RWD modelom kojeg pokreće stražnji elektromotor snage 160 kW/218 KS, dok izvedba Long-Range AWD nudi dodatni elektromotor snage 70 kW/95 KS. Performance AWD modeli pak dolaze s dva elektromotora, od kojih svaki razvija snagu od 160 kW/218 KS. Sve izvedbe dolaze s NCM litij-ionskom baterijom od 110,3 kWh i autonomijom do 620 km. Ubrzanje traje 9,4 sekunde za osnovnu izvedbu, 6,7 sekundi za izvedbu s pogonom na sve kotače, odnosno 5,2 sekunde za Performance izvedbu.
Unutrašnjost donosi i 12-inčne digitalne instrumente i 12-inčni multimedijski zaslon, a u opciji se nudi BOSE audio sustav s 14 zvučnika koji podržavaju 5.1-kanalni surround zvuk, a ponuda uključuje i e-Active Sound Design (e-ASD) sustav koji emitira virtualni zvuk vožnje putem zvučnika. Ioniq 9 u prodaju prvo kreće u Koreji i SAD-u, dok će u Europu stići nešto kasnije.
KOMENTARI