Električna limuzina Mazda EZ-6 ipak stiže i na europsko tržište

Električna limuzina Mazda EZ-6 ipak stiže i na europsko tržište

Iako je prvotno bilo rečeno kako je Mazda EZ-6 namijenjena kineskom tržištu, ove bi se jeseni ipak trebao predstaviti i međunarodni model.

S ovom električnom Ariyom se kreće na ekspediciju od Sjevernog do Južnog pola
Toyota razvija novu generaciju baterijskih električnih tehnologija
Subaru Solterra je osvojila maksimalan broj zvjezdica za sigurnost

Iako limuzine više nisu baš popularne na europskom tržištu, izgleda kako bi se početkom 2025. godine na tržištu mogla naći nova limuzina, i to električni nasljednik Mazde 6! A taj novi model će biti ustvari prilagođena izvedba modela Mazda EZ-6 koja je prvotno predstavljena za kinesko tržište, no u Europu bi mogla stići pod novim imenom – 6e, koje je mazda već zaštitila u Europi. Nakon modela MX-30, ovo bi bila druga potpuno električna Mazda, no novi model ipak nudi puno više od modela MX-30.

Za sada ćemo novi model zvati Mazda EZ-6, a riječ je o modelu dugom 4921 mm, širokom 1890 mm i visokom 1485 mm, a koji je dizajniran u Mazdinom dizajnerskom jeziku poznatim kao KODO – Soul of Motion. A zanimljivo je kako EZ-6 dolazi s idealnim rasporedom težine 50:50. Osim toga, Mazda je posebno podesila ovjes kako bi vožnja bila što ugodnija, a da se previše ne osjeti težina baterija.

A kad smo već kod baterija, Mazda još nije objavila službene informacije o kapacitetu baterije, kao ni o snazi punjenja, no objavila je kako bi s punom baterijom autonomija trebala biti oko 600 km, što znači kako bi kapacitet baterije trebao biti oko 100 kWh. Također, nije objavljena ni snaga elektromotora, a očekuje se kako će ona biti oko 250 KS. Osim toga, Mazda je poznata po tome što nudi opcijski pogon na sve kotače na svim modelima od serije 3 na više, pa bi i novi model mogao dobiti takvu izvedbu, koju bi vjerojatno pokretala dva elektromotora.

A najviše iznenađenja ima u unutrašnjosti. Naime, ovo je prvi model koji više nema standardni Mazdin multimedijski sustav kojim se može upravljati putem kotačića, već je u središnju konzolu ugrađen veliki zaslon na kojem se sve podešava, uključujući i klimatizacija. Da, mora se priznati da unutrašnjost izgleda moderno, no nedostatak fizičkih tipki za upravljanje klimatizacijom ne opraštamo nikome.

Osim toga, prostora u unutrašnjosti bi trebalo biti izuzetno puno, ali i u prtljažniku kojem se pristupa putem petih vratiju, što znači da će biti i prilično funkcionalan. Naravno, novi model će dolaziti i sa svim najnovijim sigurnosnim sustavima, a nudit će se i autonomna vožnja razine 2.5 zahvaljujući ugrađene četiri panoramske kamere i deset ultrazvučnih radara visokih performansi.

Sve ostale detalje bi Mazda trebala objaviti tijekom ove jeseni, kada će biti poznata i budućnost modela u Europi. Naime, limuzinska Mazda 6 se za japansko tržište prestala proizvoditi ovog proljeća, iako je u Europi i dalje u ponudi, no vjerojatno bi karavan izvedba ostala u ponudi još neko vrijeme.

KOMENTARI