Renault započinje s testiranjem dvosmjernog povezivanja električnih vozila na mrežu s izmjeničnom strujom, na široku distribucijsku mrežu. Tehnologija se temelji na ugrađenom dvosmjernom punjaču te bi mogla bitno sniziti cijenu punionica, a prva testiranja obavljena su u Nizozemskoj i Portugalu.
Posebna značajka tehnologije izmjenične struje je ugradnja dvosmjernog punjača u vozila, zbog čega je potrebna tek jednostavna i povoljna prilagodba postojećih punionica.
U Europi će Renault tijekom ove godine u upotrebu pustiti 15 vozila modela Zoe s funkcijom dvosmjernog spajanja na električnu mrežu, a istovremeno će se razviti buduća ponuda dvosmjernog punjenja te uz pomoć partnera postaviti temelji za buduće standarde.
Takvi pilot-projekti održani su u Utrechtu u Nizozemskoj te na otoku Porto Santo u portugalskom arhipelagu Madeira, a nakon njih slijede pilot-projekti u Francuskoj, Njemačkoj, Švicarskoj, Švedskoj i Danskoj.
Koje su prednosti dvosmjernog punjenja? Načelom dvosmjernog protoka energije, odnosno dvosmjernog punjenja ili prijenosa energije putem povezivanja vozila s mrežom (vehicle-to-grid), regulira se punjenje i pražnjenje baterija u električnom vozilu sukladno potrebama korisnika i s obzirom na opskrbljenost mreže električnom energijom. Punjenje je najintenzivnije u slučajevima prekomjerne opskrbljenosti mreže električnom energijom, a osobito na vrhuncu proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora.
Istovremeno, električna vozila mogu opskrbiti mrežu energijom i prilikom vršnog opterećenja mreže te tako mogu poslužiti kao privremeni spremnici viška energije, što ih čini ključnim čimbenicima u razvoju opskrbe energijom iz obnovljivih izvora. Električna mreža optimizira opskrbu energije iz lokalnih obnovljivih izvora i smanjuje troškove infrastrukture. Istovremeno, korisnici ekonomičnije koriste električnu energiju te su financijski nagrađeni za doprinos učinkovitosti električne mreže.
KOMENTARI