Dorađeni Lexus RZ po prvi puta donosi „upravljanje po žici“, ali i više snage i veću autonomiju

Dorađeni Lexus RZ po prvi puta donosi „upravljanje po žici“, ali i više snage i veću autonomiju

Lexus je doradio električni RZ, koji sada nudi brže punjenje i veću autonomiju, ali i više snage i dinamične performanse uz prvu primjenu Lexusovog sustava „upravljanja po žici“.

Premijera novog Renaulta Scenic E-Tech Electric zakazana za rujan
Toyota i Suzuki pripremaju novi zajednički SUV model na struju
A ovo je novi Opel Vivaro

Lexus RZ je lansiran 2023. godine kao prvi potpuno električni model ovog proizvođača, a ujedno je i prvo model koji je konstruiran na globalnoj platformi za baterijska električna vozila. 2024. godine je u ponudu stigla i izvedba s pogonom samo na prednje kotače, što su tražili kupci, a sada stiže i dorađena izvedba ovog modela.

Tehničke inovacije predvodi prva primjena Lexusovog sustava „upravljanja po žici“ (steer-by-wire). Ovaj sustav pruža doživljaj vožnje s jednostavnim i intuitivnim upravljanjem, osobito pri uživanju u zavojitim cestama. Također je podešen za responzivnost i povratne informacije vozaču, oslobođene nepoželjnih vibracija. Kako bi se postigle željene kvalitete Lexus Driving Signature, automobil je prošao opsežan razvoj u Lexusovom Shimoyama testnom centru u Japanu.

Umjesto potpuno okruglog, upravljač je dizajniran bez gornjeg i donjeg dijela, pa je gotovo pravokutnog oblika s zaobljenim drškama s lijeve i desne strane. Dizajn pomaže usmjeriti pažnju vozača na cestu ispred njega, a budući da je kompaktan, oslobađa više prostora oko koljena i nogu za lakši ulazak i izlazak iz automobila. Sustav radi u rasponu od otprilike 200 stupnjeva od neutralne do punog lijevog ili desnog zakreta. To daje vozaču preciznu kontrolu i jednostavnu uporabu. Također, s dinamički podešavanom omjeru upravljača u skladu s brzinom vozila, omogućuje lakšu upravljivost pri niskim brzinama, agilnost za glatku vožnju na zavojitim cestama i visoku stabilnost pri vožnji na autocestama. Iako ne postoji fizička veza između upravljača i osovina, vozač prima odgovarajuće povratne informacije putem električnih signala, minimizirajući neugodnu vibraciju.

Osim toga, nova linija modela donosi i novu izvedbu RZ 550e, koji je najsnažniji model u ponudi i nudi novo BEV vozačko iskustvo s Lexusovim Interactive Manual Drive sustavom, elektroničkim sustavom koji omogućava virtualno ručno mijenjanje brzina. On donosi snagu od 300 kW/408 KS. Ostali modeli u ponudi su RZ 350e koji dolazi sa snagom od 165 kW/224 KS te RZ 500e koji donosi snagu od 280 kW/380 KS. Uz to, dvostruko je povećana vučna kapacitet all-wheel drive RZ-a, koji sada može vući kočene terete do 1.500 kg. Opsežne promjene BEV sustava, uključujući reviziju litij-ionske baterije za visoku snagu i kapacitet, kao i evoluciju Lexusovog eAxle-a, omogućuju povećanje dosega do 100 km. Sada serijski dolazi i podrška za AC punjenje snagom do 22 kW. RZ je dobio i novu litij-ionsku bateriju čiji je kapacitet povećan 77 kWh.

Uz obnovu BEV sustava RZ-a, Lexus je obnovio tehnologiju DIRECT4 kontrole gibanja vozila, jedinstveni sustav za Lexus koji poboljšava prianjanje i stabilnost performansi na modelima s pogonom na sve kotače. Pri startu i ubrzanju u ravnom pravcu, distribucija snage između prednjeg i stražnjeg kotača kontrolira se u omjeru 60:40 do 0:100 kako bi se smanjilo ljuljanje i stvorio izravan osjećaj ubrzanja. Tijekom ulaska u zavoje, omjer distribucije optimiziran je između 80:20 i 0:100, ovisno o brzini vozila i kutu upravljača, kako bi se uskladilo s uvjetima vožnje. Tijekom ulaska u zavoj, više snage usmjerava se na prednju osovinu kako bi se postigao glatki skretanje. Pri izlasku iz zavoja, raspodjela momenta usklađena je s opterećenjem svakog kotača kako bi se održao balans vozila i omogućilo glatko ubrzanje. Rezultat je nagrađujući osjećaj pri skretanju i precizno praćenje linije. Usvajanje Lexusovog sustava integriranog upravljanja dinamikom vozila (VDIM) doprinosi ravnijoj, udobnijoj vožnji, uz poboljšanu stabilnost vožnje i upravljanje izbjegavanjem opasnosti u nuždi.

Iz Lexusa kažu i kako su dodatno poradili na zvučnoj izolaciji, što bi trebalo omogućiti još veću tišinu u kabini, a smanjene su i vibracije. Tu su i materijali od održivih biljnih materijala, a novost je i ambijentalno osvjetljenje s novim dinamičkim efektom sjene. Tu je i nova funkcija zatamnjivanja panoramskog krova pomaže održavanju ugodne temperature u kabini tijekom jakog sunčevog svjetla. Više detalja će biti poznato na jesen, kada počinje prodaja obnovljene izvedbe.

KOMENTARI