Cupra Ateca s 300 KS do 245 km/h

Cupra Ateca s 300 KS do 245 km/h

Cupra je postala automobilska marka te se na neki način izdvojila iz Seata

Predstavljeni su Cupra Leon i Leon ST, a snaga motora ime je od 245 do 310 KS
Predstavljena je prva električna Cupra: Born nudi snagu do 231 KS i do 540 km dosega
Novi automobilski brand: Cupra

Cupra je donedavni naziv za Seatove automobile sa sportskim performansama. Od sada je Cupra neovisni brand, posebna automobilska marka sa svojim logotipom, a prvi model je Ateca koja će biti unikatna na tržištu sa svojim 300 KS snažnim benzinskim 2.0 TSI motorom koji do stotke ubrzava za samo 5,4 sekunde. Prijenos na cestu ide preko novorazvijenog 7-stupanjskog automatskog DSG mjenjača s dvije spojke te putem obje osovine uz 4Drive pogon. Mjenjač nudi osjećaj sportskog mijenjanja stupnjeva prijenosa uz precizne izmjene. Motor dolazi s novodizajniranim sustavom za filtriranje čestica za benzinske motore (eng. Otto Particulate Filter System) kako bi bio u skladu s najnovijim normama za ispušne plinove. Očekivano, motor ima poboljšan, snažniji zvuk za sportski ugođaj u vožnji.

Novorazvijen 7-stupanjski mjenjač

Cupra Ateca isporučivat će se s trakcijskim sustavom 4Drive, prema najavama jednim od najsigurnijih i najnaprednijih integriranih trakcijskih sustava na svijetu. Sustav 4Drive analizira uvjete na cesti u stvarnom vremenu, uključujući brzinu vozila, brzinu svakog kotača, kut upravljača te stil ili način vožnje kako bi u svakom trenutku zajamčio brz i progresivan prijenos snage na potrebne kotače. 4Drive nudi moduse vožnje: Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road i Cupra pri kojem motor trenutno reagira poboljšanim zvukom, a namještanja adaptivnog ovjesa (Dynamic Chassis Control) prilagođavaju se kako bi se vozilo odlikovalo još izraženijim sportskim karakterom.

Ljubitelje španjolske marke oduševit će partnerstvo s malim studijima i radionicama koji će izrađivati ekskluzivne proizvode u ograničenoj ediciji poput, između ostalog, proizvoda L.G.R., Trakatan i Fabike te suradnja s markama kao što su Dainese i Ninco.

Uz elektroničku upravljačku jedinicu s prilagođenim softverom, Cupra TCR ispunjavat će zahtjeve tehničkih regulacija za 2018. godinu

Posebnosti u odnosu na Seat Atecu

Cupra Ateca nudi markantan vanjski dizajn s gornjom rešetkom hladnjaka sa saćastom strukturom, dok se logo nalazi u središtu – slova Cupra izvedena su u matiranom aluminiju na donjoj rešetci. Crna boja prisutna je na krovnim nosačima, vanjskim retrovizorima, okvirima prozora, bočnim spojlerima, crnim 19-inčnim naplatcima, crnim kočionim čeljustima, prednjom rešetkom gladnjaka, prednjim i stražnjim difuzorima i spojlerima koji uokviruju stražnji prozor. Kad vlasnik bude prilazio vozilu, na tlo će se projicirati naziv i logo Cupra. Ateca će u Cupra izdanju biti dostupna u šest vanjskih boja (plava, crvena, srebrna, siva, crna i bijela), dok su u interijeru obloge vrata i sjedala presvučene alkantarom. Na bočnim dijelovima vrata nalazi se imitacija ugljičnih vlakana. Sivi šavovi nalaze se na sjedalima, na sportskom kolu upravljača i na vrhu ručice mjenjača. Papučice su izrađene od aluminija dok su okviri mlaznica za zrak klima-uređaja i središnja konzola izvedeni u sjajnoj crnoj boji.

Serijski, Cupra Ateca dolazi sa sustavima poput ulaska i pokretanja vozila bez ključa, bežičnog punjača, pojačivača GSM signala, kamere za prikaz iz ptičje perspektive od 360°, 8“ dodirnog zaslona navigacijskog sustava plus, dynamic chassis control (adaptivnog ovjesa), digitalnog kokpita i sustava Park Assist. Dodatni paket opreme Performance sadrži 18“ Brembo kočnice u crnoj boji, paket vanjske opreme od ugljičnih vlakana Carbon Fibre (stražnji spojler i prekrivke vanjskih zrcala), paket unutrašnje opreme od ugljičnih vlakana Carbon Fibre (instrumentna ploča od ugljičnih vlakana) te kožna sjedala. Za sredinu sljedeće godine u najavi su sportska sjedala Cupra.

Sivi šavovi prate logotip i nalaze se na sportskom kožnom kolu upravljača, sjedalima i na vrhu ručice mjenjača

Cupra najavljuje i prvo trkaće vozilo pod nazivom TCR s kojim će se natjecati u TCR sezoni 2018. Isticat će se s novim logotipom CUPRA u prednjem i stražnjem dijelu sa službenom i amblematskom bakrenom bojom te branicima, kolom upravljača, poklopcem motora i sportskim sjedalima koja se razlikuju od onih sadržanih u standardnom modelu. Šuška se da bi Cupra oznaku mogla dobiti još dva vozila iz Seata – Ibiza i Arona. Za kraj, još jedno posebno izdanje Seat Leon Cupra R ST – imat će isti motor kao i Ateca, dakle 2.0 TSI sa 300 KS, pogonom na sve kotače 4Drive i automatskim mjenjačem s dvije spojke DSG. Ova verzija s aerodinamičnim komponentama od ugljičnih vlakana, emotivnim zvukom ispušnog sustava, bakrenim kotačima od lakog metala i snažnim kočnicama bit će dostupna krajem godine. Oba modela vidjet ćemo u Ženevi na autosalonu.

 

KOMENTARI