BMW M5 Edition 35 Years

BMW M5 Edition 35 Years

Povodom 35 godina modela BMW M5 predstavljeno je eksluzivno slavljeničko izdanje s najsnažnijim motorom u povijesti ovog modela

Nastavlja se inovativna suradnja BMW-a i FSB-a
BMW priprema novi M5 Touring
Obnovljeni BMW serije 2 Coupe i M2

Maksimalne performance i ekskluzivni stil ističu BMW M5 Edition 35 Years kojim se obilježava posebna obljetnica. BMW M5 Edition 35 Years bit će proizveden u ograničenoj seriji od 350 primjeraka i globalno dostupan od srpnja 2019. godine, a pokretat će ga najsnažniji motor u povijesti ovog modela od 460 kW/625 KS uz M xDrive pogon na sva četiri kotača te 750 Nm. Ubrzava od 0 do 100 km/ h za 3,3 sekunde, prolazeći 200 km/h nakon 10,8 sekundi.

Posebna završna obrada BMW Individual u Frozen Dark Grey metalik boji ima posebnu pigmentaciju, uz 20-inčne kotače i čeljusti standardnog M kočionog sustava u crnoj boji visokog sjaja. M karbon keramički kočioni sustav opcionalno je dostupan s kočionim čeljustima u zlatnoj boji.

Tvrtka BMW Motorsport GmbH je prije 35 godina kreirala novu kategoriju vozila – bila je to prva limuzina visokih performansi koja je kombinirala dinamičnu vožnju sportskog automobila s udobnošću i funkcionalnošću limuzine visoke klase s 4 vrata. S nazivom BMW M5 i 6-cilindričnim motor preuzetim od sportskog modela srednje klase BMW M1, novi model započeo je impresivnu karijeru.

Tijekom šest generacija, vozni dinamički potencijal modela BMW M5 se neprestano povećavao, ali je limuzina visokih performansi stalno ostala vjerna svom karakteru. Kao neovisni model temeljen na BMW-u serije 5, nudi ključni dodatak u pogledu performansi koji autentično izražava strast prema utrkama.

Koncept motora s visokim brojem okretaja, karakteristična tehnologija ovjesa savršeno usklađena s visokom razinom snage motora i specifičnim M konstrukcijskim značajkama za optimizaciju ulaza zraka za hlađenje i aerodinamične karakteristike jamče vozna svojstva koja su definirana maksimalnim dinamičkim performansama, agilnošću i preciznošću – tipično za BMW M5.

Prva generacija BMW-a M5 imala je redni 6-cilindrični motor, preuzet iz BMW-a M1 i neznatno modificiran, uz 210 kW/286 KS – 9 KS više nego legendarni sportski automobil srednje klase zahvaljujući optimizirane elektronike motora. Ovjes mora uvijek biti brži od motora – to je bio vodeći princip za BMW M automobile u tadašnje vrijeme, zbog čega je BMW M5 dobio dodatno zatezanje sportskog ovjesa i kočioni sustav visokih performansi uz pojačani prijenos s 5 stupnjeva uz blokadu diferencijala na stražnjoj osovini s učinkom blokade od 25%.

Druga generacija modela BMW M5 isprva je imala snagu od 232 kW/315 KS, a od 1992. godine nadalje 250 kW/340 KS. Imao je značajke poput standardnog samoprilagodljivog ovjesa na stražnjoj osovini kako bi se osigurala karakteristična ravnoteža između učinkovitosti trkaćih staza i vrhunske svakodnevne udobnosti.

U trećoj generaciji BMW-a M5 koji je lansiran 1998. godine, dvije sada tipične dvostruke stražnje ispušne cijevi pružile su diskretan znak izvanrednih performansi motora. Osim toga, V8 motor sa 294 kW/400 KS zahtijeva sprijeda znatno povećane ulaze za zrak za hlađenje.

Četvrto izdanje BMW-a M5 imalo je impresivan motor, još spektakularniji nego u prethodnoj izvedbi: 10-cilindrični motor izveden iz Formule 1 koji je razvijao maksimalnu snagu od 373 kW/507 KS. Osim toga, V10 je pokrenuo koncept M motora do novih ekstrema – s više od 8 000 okretaja u minuti uz veoma impresivan zvuk.

Povratkom V8 motora u petoj generaciji BMW-a M5, godine 2011., uvedena je turbo tehnologija. Dva turbopunjača postavljena u V prostoru između spremnika za cilindar i ispušnog razdjelnika s križnim cilindrom bili su glavne karakteristike motora s visokom brzinom okretaja od 412 kW/560 KS, čija je snaga, između ostalog, ukroćena mjenjačem sa 7 stupnjeva prijenosa s dvostrukom spojkom i blokadom diferencijala na stražnjoj osovini.

Šesto i najnovije poglavlje o uspjehu BMW-a M5 ponovno je definirano V8 motorom. S povećanom snagom na 441 kW/600 KS odnosno u BMW M5 Competition do 460 kW/625 KS.

KOMENTARI