Audi je predstavio treću generaciju popularnog SUV modela Q5

Audi je predstavio treću generaciju popularnog SUV modela Q5

Novi Q5 je ujedno i prvi model na platformi Premium Platform Combustion (PPC) koji dolazi s elektrificiranim ICE motorima.

Izgleda kako bi novi Audi RS3 trebao imati električni pogon
Audi najavljuje novu A6 limuzinu
Audi je predstavio novi Q6 e-tron

Audi Q5 je na tržištu već više od 15 godina, a upravo je predstavljena njegova treća generacija, ujedno i prvi SUV postavljen na novu Premium Platform Combustion (PPC), kojeg će pokretati benzinski i dizel motori potpomognuti MHEV tehnologijom, odnosno blagohibridnom tehnologijom, dok će se kasnije ponuditi i PHEV, odnosno plug-in hibridne inačice.

Iz Audija kažu da će najviše promjena prvo primijetiti putnici, koji će odmah uvidjeti puno veću prostranost u odnosu na prethodnu generaciju, a stražnje sjedalo se može podešavati po dužini, ali i po nagibu naslona, a maksimalni obujam prtljažnika s preklopljenim stražnjim naslonom je 1473 litre. Određene izvedbe će imati i mogućnost pospremanja pokrova u poseban prostor ispod poda. Osim toga, sada se nude i mnogobrojni USB priključci sa snagom punjenja do 100 W, što je dovoljno i za laptope.

Audi Q5

Ispred vozača se nalazi 11,9-inčni Audi virtualni kokpit, dok je središnji multimedijski zaslon dijagonale 14,5 inča, a u dodatnoj je opremi i zaslon ispred suvozača dijagonale 10,9 inča. Nažalost, klimatizacijom se upravlja putem dodirnog zaslona, a na upravljaču su dodirne tipke umjesto fizičkih.

Audi SQ5

Što se vanjskog dizajna tiče, tu nema nikakvih iznenađenja, već je sve napravljenu u stilu najnovijih Audijevih modela, a kupcima se nude tri verzije: osnovna napredna i S line. Osim toga, kupci će moći birati između jedanaest boja karoserije, a nova Sakhir zlatna metalik će biti dostupna isključivo za S izvedbe. Osnovni su 17-inčni aluminijski naplatci, dok S izvedba dolazi s 19-inčnim aluminijskim naplatcima, dok su opcijski na S izvedbi dijagonale 21 inč.

U početku će na europskom tržištu biti dostupna tri motora, a sve su opremljene blagohibridnom (MHEV) tehnologijom koja može pružiti do 18 kW/24 KS dodatne snage za kratko vrijeme, a svi motori su upareni sa 7-stupanjskim S tronic automatskim mjenjačem s dvije spojke. Početni motor je 2.0 TFSI koji razvija maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS i pritom nudi 340 Nm okretnog momenta, a serijski dolazi s pogonom na prednje kotače, dok je quattro pogon na sve kotače dostupan u opciji.

Slijedi dvolitreni turbo dizel motor oznake EA288 koji razvija identičnu snagu od 150 kW/204 KS, no pritom nudi 400 Nm okretnog momenta, a serijski dolazi s quattro pogonom na sve kotače. Top ponudu čini izvedba SQ5 kojeg pokreće V6 TFSI motor koji razvija maksimalnu snagu od 270 kW/367 KS i pritom nudi 550 Nm okretnog momenta, a pogon je također na sve kotače.

Novi Audi Q5 starta s cijenom od 52.300 eura, odnosno 54.650 eura za quattro izvedbu, dok novi Audi Q5 TDI starta od 57.100 eura. Top izvedba SQ5 pak starta od 82.900 eura, a navedene cijene vrijede za Njemačko tržište. Prodaja kreće na jesen, a prve isporuke se očekuju u prvom kvartalu sljedeće godine. Novi Q5 će se proizvoditi u Meksiku.

KOMENTARI