Ispod 4 litre na 100 km/h

Ispod 4 litre na 100 km/h

EazyOil predstavio automatsku naplatu goriva na Idea KnockOut 2018
Smartivo nadzor vozila
Na rezervi ste, a nigdje benzinske

Po svojoj prirodi, SUV vozila ne mogu biti mali potrošači goriva jer uglavnom imaju ne baš dobru aerodinamiku, visoki su pa samim time stvaraju veći otpor, a tu je i povećana masa. Ipak, proizvođači su uspjeli određene modele ipak učiniti manjim potrošačima, a radi se o mini ili gradskim SUV vozilima koja su uglavnom nastala na platformi manjih automobila koji već imaju dobru aerodinamiku, samo je takvo vozilo podignuto za nekoliko centimetara. Jedan od automobila koji se može pohvaliti niskom potrošnjom je Mazda CX-3. Model je nastao na platformi Mazde 2, malog gradskog automobila, ali je ipak nešto duži, za 215 mm, dok je u odnosu na Mazdu 3 kraći za 185 mm. Sve to nije bitno, zanima nas ugrađeni motor ispod haube ovog mini SUV-a koji inače dolazi s prednjim i s pogonom na sve kotače. Turbodizelski motor s četiri cilindra je novi, u CX-3 je po prvi put ugrađen, a odnedavno se nalazi i u Mazdi 3, a nudi 105 KS.

Koliko malo može trošiti?

Testovi s terena pokazuju kako je potrošnju vrlo lako na otvorenoj cesti moguće spustiti ne samo ispod 4 litre goriva na 100 prijeđenih kilometara, nego čak i ispod 3,5 litara. Takvo nešto ne očekujemo od automobila ovih proporcija, ali praksa tako pokazuje. Bitno je pratiti okretaje, ne pretjerivati s visokim okretajima te što prije doći do što većeg stupnja prijenosa kako bi okretaji bili što niži. Optimalno, na otvorenoj cesti možemo voziti na oko 1500 okretaja, pa čak i na manje. Bez da se vozilo muči, a istovremeno to ne bi imalo niti efekta jer bi potrošnja u tom slučaju samo porasla. Mnoga vozila danas imaju preporuku za sljedeći stupanj tako da se možemo i po tome ravnati, a ne prema zvuku kao nekada, kada su se motori previsoko vrtjeli, a o potrošnji nitko nije razmišljao jer je gorivo bilo jeftino. Obavezno koristite start-stop sustave koji mogu znatno uštedjeti goriva i smanjiti emisiju CO2, ali i pratite promet ispred sebe, semafor dok se zaustavljate jer ako primjećujete da će se na semaforu uskoro uključiti zeleno svjetlo, onda nema smisla da se motor gasi i samo sekundu kasnije ponovo pokreće. Bacite pogled na pješačke semafore, koji su uvijek dobar putokaz za koliko otprilike možete očekivati zeleno svjetlo na vašem semaforu.

SUV s najmanjom potrošnjom

Mazda CX-3 dostupna je s prednjim i s pogonom na sve kotače, uz ručni i automatski mjenjač

Predviđanje prometnih situacija

Nadalje, predviđajte brzinu vožnje uz što manje kočenja, jer ako često kočite to je onda znak da ne predviđate dobro promet. Ponekad je dovoljno samo otpustiti papučicu gasa, a sve je više automobila na tržištu koji imaju razne regenerativne sustave koji pohranjuju kinetičku ili toplinsku energiju u električnu, pri svakom otpuštanju papučice gasa ili kočenja pa se vrtnja motora u prazno koristi kako bi se akumulirala električna energija potrebna recimo za svjetla ili klima uređaj. Isto tako, pojedini automobili mogu energiju kočenja pretvoriti u električnu. I na kraju, najbitnije je da što više vremena koristite automatski prijenos snage na prednju i stražnju osovinu jer se u tom slučaju troši manje goriva. Pogon na sve kotače na SUV vozilima je koristan, ali samo onda kad zaista ima potrebe za time. Ako vozilo vozite u gradu, kad nema snijega, poledice i kiše, onda vam je dovoljan pogon na samo jednu osovinu. Najčešće je to na prednje kotače, osim ako se radi o specifičnim vozilima koja prevoze veće količine tereta te se u tom slučaju koristi prvenstveno stražnji pogon.