Tempomat ili cruise control

Tempomat ili cruise control

Funkcija automatskog održavanja zadane brzine odlična je pri vožnji autocestama

Sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici
Sustav izbjegavanja izlijetanja
Inteligentni prilagodljivi (adaptivni) tempomat

U mnogim današnjim vozilima tempomat je dio serijske opreme, a može se kupiti i kao dodatna oprema prilikom kupnje novog vozila. Najčešće je smješten na kolu upravljača ili na ručicama ispod samog kola upravljača, a smisao tempomata ili cruise controla je da tijekom vožnje ne moramo držati pritisnutu papučicu gasa. Idealan je za vožnju na dužim relacijama kako bismo odmorili desnu nogu, osjećat ćemo se opuštenije, ali nam može zadati i nevolje u trenucima umora i pospanosti. Stoga, tempomat treba koristiti umjereno, ne predugo nego samo kao priliku da odmorimo svoju ukočenu nogu na dužim relacijama. Naviknete li se na njega, vjerojatno ćete ga koristiti i na kraćim relacijama, recimo ako živite izvan grada, za vožnju do kuće. Ako tijekom vožnje s uključenim tempomatom pritisnemo papučicu kočnice, rad tempomata se istog časa deaktivira, a isto se kod većine vozila događa i pri promjeni stupnja prijenosa odnosno pri pritisku papučice spojke.

Na tempomatu smo podesili brzinu od 81 km/h

Svi tempomati omogućuju ručno podešavanje brzine vožnje i putem tipki pa i tako možemo kontrolirati brzinu u trenucima kad naiđemo na ograničenje brzine. Vozimo li se uzbrdo, vozilo će zadržati istu brzinu vožnje, ali u takvim situacijama očekujte pojačanu potrošnju goriva, dok se na ravnim dionicama prometnica može i uštedjeti na gorivu jer nemamo česte promjene pritiska na papučici gasa pa samim time i povećanu potrošnju.

Adaptivni tempomat pomaže u magli i pri slabijoj vidljivosti

U novije se vrijeme pojavljuju adaptivni odnosno prilagodljivi tempomati koji sami mogu prilagođavati brzinu vožnje, sukladno uvjetima na cesti – nalazi li se ispred nas sporije vozilo, naše će vozilo samostalno, automatski prikočiti i održavati razmak do vozila ispred nas. Pritom se koristi radar smješten u prednjem dijelu vozila, potpomognut i s kamerom. Ako se prebacimo na pretjecajni trak, vozilo će automatski početi ubrzavati do prethodno podešene maksimalne brzine. Naiđemo li u magli na sporije vozilo ispred sebe, naše vozilo će također automatski usporiti pa se adaptivni tempomat preporučuje za vožnju po magli. Niti nećemo uočiti niti vidjeti vozilo ili motociklistu ispred sebe, a naše će vozilo već reagirati na opasnost.

KOMENTARI