Test: Renault R5 E-Tech Iconic 150 HP

Test: Renault R5 E-Tech Iconic 150 HP

Novi Renault 5 donosi pravi duh prošlosti upakiran u tehnologije budućnosti, a uz to i izgleda dobro i dobro se vozi, pa ni ne čudi kako nam se zavukao pod kožu, no najveća mana mu je cijena od gotovo 40.000 eura.

Mazda je predstavila plan za budućnost koji dolazi u tri faze
Dacia je najavila novi električni auto s cijenom ispod 18.000 eura
Kod bočnog udarca već od 32 km/h, bateriju Macana možete baciti u smeće

Luca de Meo je zaslužan zašto danas imamo novi Renault 5 na cestama i zahvaljujemo mu na tome. Kada je dao zeleno svjetlo za razvoj mnogi su se pribojavali kakav će auto na kraju biti, no napravljen je dobar posao. Doduše, da se ispod poklopca motora nalazi i neki benzinski motor vjerojatno bi novu peticu vidjeli na svakom ćošku, no radi isključivo električnog pogona ćemo je ipak viđati rjeđe. No Renault je napravio dobar posao s retro modelima s električnim pogonom, pa će upravo zahvaljujući njima prosječan CO2 biti puno niži. Naime, R5 se jako dobro prodaje u Europskoj uniji, a nedavno je krenula i prodaja novog Renaulta 4, dok sljedeće godine stiže novi Twingo koji će izgledati kao moderna izvedba prve generacije tog modela. Osim toga, Renault 5 je i aktualni Europski automobil godine.

A novi Renault 5 je, barem po meni, predivan automobil koji dobro prenosi duh prethodnika u svakom detalju karoserije. Kombinacija žute boje karoserije s crnim krovom i crnim i crvenim detaljima su dobitna kombinacija, a zanimljivo je da su naplatci na testnom modelu opcija, a isti takvi u srednjem paketu opreme dolaze serijski. Promjera su 18 inča, a dolaze s gumama 195/55 R18. Gledajući izvana, automobil je pravi bombončić.

Postavljen je na AmpR Small platformu koja je namijenjena električnim modelima, a dug je 3922 mm, širok 1744 mm i visok 1498 mm. Međuosovinski razmak je dug 2540 mm, a sve to ne nudi previše mjesta u kabini, a prtljažnik je obujma solidnih 326 litara. Sprijeda se sjedi i više nego raskošno dok će se straga ugodno voziti samo najmlađi. A posebno bi pohvalio vozačko mjesto koje je po pravoj mjeri. Iako sam s visinom od 196 cm van gabarita, ček nisam trebao pomaknuti do kraja vozačevo sjedalo, a iako se sjedi nisko, doživljaj je kao da vozite karting.

Sve je na dohvat ruke i vozač se super osjeća. I s kilama viška, sjedala će vas dobro obujmiti i držati u zavojima, te se neće činiti premala, a prava šteta je što nam je za vrijeme testa bio kišni tjedan, a gume nisu bile raspoložene za brzu vožnju mokrim asfaltom. No kada sam „uhvatio“ suh asfalt, zabava je mogla započeti. A što je najbolje, čak ni potrošnja struje ne raste rapidno, izuzev na autocesti.

Podrazumijeva se i My Perso fizička tipka lijevo od upravljača putem koje gasite sigurnosne sustave koje ne želite koristiti, a to se podešava u samom sustavu. No nakon što potrošite par minuta na odabir željenih i neželjenih funkcija, zauvijek ćete ih gasiti putem ta dva kratkotrajna pritiska. Naravno, ugrađen je i Multi-Sense sustav za brz odabir načina vožnje, a bira se putem tipke na upravljaču pa vrlo brzo možete prebacivati postavke iz Eco u Sport ili u bilo koji drugi način koji se nudi. Još da je upravljač izravniji, ne bi mogli na što prigovoriti. No vjerojatno je kod Alpine izvedbe to ipak popravljeno.Upravljač je odlično pogođene veličine i debljine i dobro leži u ruci, a instrumenti su pregledni, posebice jer možete povećati prikaz brzine koju vozite, kako bi bila u centru pažnje i kako ne bi pretjerali.

R5 je dostupan s dvije izvedbe snage, 122 KS i 150 KS, a mi smo na testu imali snažniju izvedbu koja je kombinirana s baterijom većeg kapaciteta od 52 kWh. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 150 km/h, dok ubrzanje do stotke traje ravno 8 sekundi, uz jako dobra međuubrzanja, posebno u Sport načinu rada. A zanimljivo je i kako prosječna potrošnja električne energije ne raste puno s malo težom nogom na gasu, sve dok se vozite u gradu ili na otvorenoj cesti, dok će na autocesti doseg rapidno padati.

Svidio nam se i prikaz koliko km možemo priječi s trenutačnom potrošnjom, ali isto tako koliko km možemo prijeći ako ćemo se voziti u gradu ili pak na autocesti. Tako nam je prikaz s potpuno punom baterijom pokazivao 290 km uz prosječnu potrošnju, 330 km u gradu, ali istovremeno tek 210 km na autocesti. Prosječna potrošnja od 14,2 kWh je dobar rezultat, no treba imati na umu da na autocesti potrošnja lako naraste gotovo dvostruko. Srećom, podržano je i brzo punjenje do 100 kW DC, odnosno do 11 kW AC.

Na mjenjaču također možete izabrati i B način rada, a on označava Brake, odnosno snažnije koženje uz bolju regeneraciju, što je dobro prilikom spuštanja nizbrdo kada, u većini slučajeva,  ne treba dodatno kočiti papučicom, a i na dužim nizbrdicama dobijete 1 do 2 posto napunjenosti baterije. Jedino je čudno što ne postoji P na ručici mjenjača, već se automatski uključuje elektronska ručna kočnica.

Središnji 10,1-inčni multimedijski zaslon dolazi s predinstaliranim Google uslugama, a sada i Google Maps obavještava o kamerama, što je dobro znati. Tu su i fizičke tipke za upravljanje klimatizacijom. Ispod njih je smješten prekidač elektronske ručne kočnice i Autohold funkcije, kao i kvadratni pretinac, u koji ustvari ne možete staviti ništa i vjerojatno je tu da popuni prazninu. Podno njega su uvučeni USB priključci, kao i 12 voltna utičnica te gumirana površina koja služi kao polica za mobitel, odnosno tu je i bežični punjač. Ovdje je obješena i posebna košara koja služi kao držač za bagete. Da, to je taj francuski šarm. Lijepo ju je za vidjeti, no u praksi smeta za noge suvozača, pa će košaru svi maknuti već drugi dan, osim ako se ne vozite uvijek sami ili pak ne kupujete bagete svakodnevno.

Kako je ručica mjenjača maknuta na stup upravljača, tako je bilo dovoljno prostora za držače za čaše, te za središnji naslon za ruke sprijeda ispod kojeg se nalazi maleni pretinac. I dok je sprijeda prostora dovoljno, na stražnjim je sjedalima potpuno druga priča. Iza visokog vozača se jednostavno nitko ne može smjestiti, a i kada je vozač prosječne visine straga će se ugodno osjećati samo djeca. Naime, prednja su sjedala gotovo na podu, pa odrasli nemaju gdje sa stopalima. Gotovo da bi mogli reći kako je ovo 2+2 automobil s praktičnim stražnjim vratima koji olakšavaju ulazak i izlazak iz vozila. A razlog je to što je ovaj automobil nešto kraći od ostatka konkurencije.

Novi Renault 5 nije za svakoga i samo će samo određeni ljudi kupovati ovaj automobil Najveća mana mu je cijena. Naime, testni model, koji po mom mišljenju i najbolje izgleda, košta čak 39.190 eura! Da, to nije nimalo mali iznos. Ali napisat ću ono što sam svima rekao kad su me pitali kakav mi je novi R5. Iako ima mnogo sitnica koje živciraju i smetaju, a uz to je i užasno skup, no da imam viška novaca odmah bi ga kupio i zaboravio na sve sitnice kada bi ga pogledao izvana, ili kada bi sjeo na vozačko mjesto i konačno pokrenuo jedan električni automobil s dušom! Za utjehu ostaje samo činjenica da najpovoljnija izvedba košta 28.990 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 3922 x 1744 x 1498 mm
Osovinski razmak 2540 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1524 kg/ 396 kg
Veličina prtljažnika 326/1106 litara
Vrsta motora Električni
Pogon Prednji kotači
Snaga 110 kW / 150 KS
Okretni moment 245 Nm
Kapacitet baterije/snaga punjenja 52 kWh/100 kW DC; 11kW AC
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 150 km/h / 8,0 s
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) 14,2
Doseg 380 km
Cijena 39.190 eur
Oprema 10-inčni digitalni instrumenti, 10,1-inčni multimedijski sustav s Google uslugama, Harman Kardon ozvučenje, automatski klima-uređaj, kabel za punjenje kod kuće,grijan upravljač i prednja sjedala, dvobojna karoserija, Multi-Sense sustav LED svjetla, 18-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI