Dugo su mnogi proizvođači najavljivali svoje električne automobile s cijenom ispod 20.000 eura, no ni jedan proizvođač do sada to nije i uspio, a to je pošlo za rukom kineskoj marki BYD s novim modelom Dolphin Surf, gradskom modelu čija cijena starta od 19.490 eura bez ikakvih poticaja, a uz poticaje, koji u trenutku pisanja ovog testa još nisu krenuli, već su samo najavljeni, cijena pada na primamljivih 13.250 eura za osnovnu izvedbu, odnosno nešto više za izvedbu kakvu smo testirali. Ali ni puna cijena od 26.640 eura nije pretjerana gledajući s perspektive kako je riječ o automobilu sa 150 KS i baterijom koja nudi preko 300 km dosega.
No da odmah maknemo sumnje o poluproizvodu ili lošem automobilu, Dolphin Surf je sasvim suprotno. Bez problema se može uspoređivati s razvikanijom konkurencijom, a u nekim stvarima je i puno bolje, dok s druge strane, neke logične detalje jednostavno nema. Gledajući dimenzije, Dolphin Surf spada u kategoriju gradskih automobila, kao što je Toyota Yaris ili pak Renault Clio, no za razliku od njih, registriran je i nudi tek četiri sjedećih mjesta. I dok nekima to neće smetati, neki će to navesti kao manu. No ono što je nama puno više smetalo je nedostatak stražnjeg brisača. Naime, BYD nije ni predvidio njegovu ugradnju, no kada pada kiša kroz stražnje staklo ne vidite gotovo ništa, jer se lako zašprica, a ne može osušiti.
Vizualno Dolphin Surf izgleda privlačno, iako su se i nama, a i većini poznanika najviše svidio dizajn stražnjeg dijela vozila, dok je prednji dio nekima dobar, a nekima čuda. Bočna linija je klasična za ovu klasu automobila, no nešto je viši s 1590 mm, pa 16-inčni kotači izgledaju prilično maleno na njemu.
S dužinom tek centimetar kraćom od četiri metra nudi i dovoljno mjesta u prtljažniku, koji ima obujam od 308 litara u osnovi, odnosno s preklopljenim naslonom obujam raste na 1037 litara. Dio prtljažnika se nalazi ispod podnice gdje je prilično dubok spremnik u koji stanu sve zakonski potrebne stvari, kao i aparat za gašenje požara, ali i kabeli za punjenje, tako da u samom prtljažniku ne smetaju. Zanimljivo je da ne postoji polica prtljažnika, jer je radi dizajna taj dio prilično uzak, pa se izvana ni ne vidi što je u prtljažniku.
A dovoljno je prostora i na stražnjim sjedalima, čak i kada su prednja sjedala pomaknuta do kraja. Naravno, ne mogu se očekivati čuda jer je međuosovinski razmak ipak dug tek 2500 mm, no iza vozača dvometraša se može smjestiti i 180 cm visoka osoba, što je izvrstan rezultat u ovoj klasi. A djelomično je to i radi visine, jer se straga sjedi poprilično okomio. A prostora je i sprijeda i više nego dovoljno, a jedino se osjeti nedostatak od par centimetara u širinu, gdje će se sprijeda dvije iole više osobe često dodirivati laktovima. No zato nas je oduševio prilično širok, za ovu klasu, naslon za ruke, a čitav taj središnji dio između prednjih sjedala je ugodno iznenađenje. Što radi ponude prostora, što radi čvrstoće, jer se nimalo ne klima, što je u ovoj klasi čest problem kojeg imaju mnogi proizvođači, ali ne i BYD. Taj središnji dio je na „dva kata“, pa se tako gore nalazi bežični punjač za mobitel, prostor za ključ i držač čaša, dok je u donjem dijelu sprijeda spremnik i USB priključci, dok je straga dostupan dodatni USB priključak i dodatni prostor za pohranu.
Ispred vozača se nalazi standardni BYD upravljač s fizičkim tipkama, a iza njega je smješten 7-inčni zaslon koji prikazuje informacije o vožnji, dok je središnji multimedijski zaslon dijagonale 10,1 inča. Naravno, kao i u većim modelima, i u Dolphinu Surf je središnji zaslon može koristiti vodoravno ili okomito, kako kome odgovara. Po nama je bolje vodoravno, jer je onda na donjem dijelu zaslona prikazano više prečaca. Naime, iako se ispod zaslona nalaze fizičke tipke, njima se samo djelomično može koristiti i za klimatizaciju, pa tako možete uključiti ili isključiti klima uređaj i isto tako ventilaciju, ali ne možete odabrati temperaturu zraka. Posve desno je i tipka za glasnoću, a tipka s istom funkcijom postoji i na upravljaču, pa bi bilo logično da je na tom mjestu logičnije stavljeno podešavanje temperature.
Također, pomalo čudno je smješten i mjenjač, koji se nalazi s lijeve strane i pomakom prema gore ubacujete u rikverc, a pomakom prema dolje u smjer vožnje, dok je tipka za parking „sakrivena“ bočno i nije baš intuitivna za korištenje. No kad se jednom naviknete, lako ćete njime upravljati. Nije nam se svidjelo i što ne postoje nikakvi prečaci za brzo isključivanje sustava za brzinu ili za zadržavanje automobila unutar trake, već svaki puta morate ući duboko u izbornik kako bi ih isključili. Srećom što je softver prilično brz, pa ne treba dugo čekati da se možete pokretati po izbornicima, no ipak bi voljeli da je to jednostavnije riješeno.
Dolphin Surf je postavljen na novu 3.0 platformu, a pokreće ga elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 115 kW/156 KS, a pritom se nudi i 220 Nm okretnog momenta. Osim toga, ovaj automobil nije težak u odnosu na ostala električna vozila i teži 1366 kg. A sve to omogućuje i dobre performanse, pa je maksimalna brzina 150 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,1 sekundu, iako je u praksi osjećaj još bolji, posebice u međuubrzanjima. Stoga je ovaj automobil može voziti i prilično brzo, iako se voli naginjati pri bržoj vožnji, a jedan od razloga je i 154 mm udaljenosti vozila od tla. Nije na razini SUV-ova, no više je od standardnih automobila. A osim što ima dobre performanse, Dolphin Surf je i prilično udoban u vožnji zahvaljujući dobro podešenom ovjesu, a voli se i zaljuljati prilikom prelaska preko kratkih poprečnih neravnina.
Iako dolazi s baterijom kapaciteta od svega 43,2 kWh, u gradu ćete s lakoćom imati autonomiju od preko 300 km, odnosno u našem slučaju 320 km, uz prosječnu potrošnju oko 13 kWh. Slično je i s otvorenom vožnjom, no na autocesti potrošnja raste na 20+ kWh pa s punom baterijom možete očekivati manju autonomiju, a i buka je poprilično velika čim prijeđete 115 km/h. A upravo to dokazuje kako je ovaj automobil namijenjen uglavnom gradskoj vožnji.
BYD je napravio jako dobar posao s ovim modelom, no ima još sitnica za popraviti, iako je u mnogim stvarima otišao korak dalje od konkurencije. A upravo kineski proizvođači uče jako brzo i već ćemo sa sljedećom generacijom vrlo vjerojatno imati savršen automobil prema europskim kupcima, koji su ipak najrazmaženiji na svijetu.
Već smo na početku testa spomenuli kako testni Dolphin Surf košta 26.640 eura bez ikakvih poticaja, a riječ je o najbolje motoriziranoj i opremljenoj izvedbi. Prije pet godina to je bilo nedostižno, a iako je sve u međuvremenu poskupilo, posebice automobili, BYD je uspio ponuditi jako dobru cijenu za ovaj model. Početni model košta 19.490 eura, no tada na raspolaganju imate snagu od 88 KS, ali i bateriju od 30 kWh, dok izvedba sa snagom od 88 KS i 43,2 kWh baterijom košta 22.990 eura, no donosi i manje opreme od testnog Comfort modela. No ako ste u potrazi za električnim gradskim autom, Dolphin Surf svakako uzmite u obzir.
TEHNIČKI PODACI: | |
Dimenzije (DxŠxV) | 3990 x 1720 x 1590 mm |
Osovinski razmak | 2500 mm |
Masa vozila/dopuštena nosivost | 1366 kg / 469 kg |
Veličina prtljažnika | 308 / 1037 litara |
Vrsta motora | Električni |
Pogon | Prednji kotači |
Snaga | 115 kW / 156 KS |
Okretni moment | 220 Nm |
Kapacitet baterije/snaga punjenja | 43,2 kWh / 85 kW DC; 11kW AC |
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 150 km/h / 9,1 s |
Potrošnja (prosječna kWh/100 km) | 13,6 |
Doseg | 314 km |
Cijena | 26.640 eur |
Oprema | 7-inčni zaslon instrumenata, 10,1-inčni okretni zaslon multimedijskog sustava, klima-uređaj, grijana i električna prednja sjedala, sjedala i upravljač presvučeni veganskom kožom, LED svjetla, naslon za ruke sprijeda, kamere u 360 stupnjeva, digitalni ključ, 16-inčni aluminijski naplatci… |
KOMENTARI